بیوگرافی و عکسهای رضا یزدانی خواننده و بازیگر

0

بیوگرافی و عکسهای رضا یزدانی خواننده و بازیگر

رضا یزدانی خواننده , نوازنده , آهنگساز و بازیگر ایرانی می باشد. ما در این بخش از مجله اینترنتی حرف تازه بیوگرافی هنرمند خوشنام رضا یزدانی را برای شما آماده کردایم.

رضا یزدانی

بیوگرافی رضا یزدانی

رضا یزدانی زاده ۲۴ مهرر ماه سال ۱۳۵۲ در تهران است . رضا یزدانی پیش از اشتغال به حرفه موسیقی ، بازیگر تئاتر بود ، اما زمانی که در موسیقی موفقیت هایی پیدا کرد تئاتر را کنار گذاشت و بیشتر وقت خود را برروی کار حرفه ای برروی موسیقی گذاشت.او از نوجوانی موسیقی کار می‌کند. تخصّص او در نواختن گیتار به‌ویژه گیتار الکتریک است. او فرزند دکتر حسن یزدانی است.

همسر رضا یزدانی

همسر رضا یزدانی خانوم شبنم لالمی است و یک دختر دارند.

رضا یزدانی

شروع فعالیت رضا یزدانی

رضا یزدانی موسیقی حرفه‌ای را در ۲۵ سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تئاتر دادگاه جنجال برانگیز را در سال ۱۳۷۷ شروع کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر اگر باران بخواهد را در سال ۱۳۷۸ انجام داد. رضا یزدانی یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام شهر دل به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود.
وی می گوید : به خاطر حرفه پدرم، دندان پزشکی موضوع تحصیل در خانواده مان حرف اول را می زد. پدرم به شدت به تحصیلات اهمیت می داد، اما من به شدت از درس و مدرسه فراری و شیفته خوانندگی بودم. آرزو داشتم که تمام وقتم را با موسیقی بگذرانم؛ اما جو جامعه ما در آن شرایط، به دلیل جنگ، به گونه ای نبود که بخواهم به سمت موسیقی بروم. به همین خاطر، بیشتر وقتم را با ورزش، به ویژه فوتبال، می گذراندم.

رضا یزدانی

زندگینامه رضا یزدانی

اولین آلبوم خود را به نام شهر دل به بازار موسیقی روانه کرد. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود.
در سال ۱۳۸۲ و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم پرنده بی پرنده که در ابتدا کپ نکنید نام داشت را روانه بازار کرد.
یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال ۱۳۸۳ با کار در فیلم‌های مسعود کیمیایی شروع کرد. حکم، رئیس و محاکمه در خیابان از جمله فیلم‌هایی هستند که یزدانی در آن‌ها فعالیت داشته‌است، و برای تلویزیون خواندن تیتراژ مجموعه مرگ تدریجی یک رویا را بر عهده داشت.

او همچنین برای سریال قلب یخی هم چند اهنگ (از جمله تیتراژ) خوانده‌است. از جمله فعالیت‌های رضا یزدانی می‌توان به نقش آفرینی وی در فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نام برد که کار موسیقی آن فیلم نیز بر عهده وی بوده‌است.
او همچنین در فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست به کارگردانی محدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده‌است.
پس از انتشار آلبوم هیس، یزدانی شروع به اجرای چندین کنسرت در تهران و دیگر شهرها کرد که در کنسرت مربوط به ۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۹ با اجرای حماسی ترانه خلیج فارس تمامی تماشاچیان را به ایستادن در سالن وا داشت.

آلبوم‌های رضا یزدانی

شهر دل (۱۳۷۹)
پرنده بی پرنده (۱۳۸۲)
هیس (۱۳۸۵)
ساعت ۲۵ شب (۱۳۸۹)
ساعت فراموشی (۱۳۹۰)
خاطرات مبهم (۱۳۹۱)
ساعتا خوابن (۱۳۹۲)
سلول شخصی (۱۳۹۳)
“نوستالژی (تصویری)” (۱۳۹۴)
دوئل در آینه (۱۳۹۵)
دَرهَم (۱۳۹۶)

سینمایی

حکم (۱۳۸۳)
رئیس (۱۳۸۵)
محاکمه در خیابان (۱۳۸۷)
گام‌های معلق (۱۳۸۷)
کیفر (۱۳۸۸)
طهران تهران (۱۳۸۸)
بوی گندم (۱۳۸۹)
خودزنی (۱۳۹۰)
خط ویژه (۱۳۹۲)
متروپل (۱۳۹۲)
۳۶۰ درجه (۱۳۹۳)
من ناصر حجازی هستم… (۱۳۹۴)
تیک آف (۱۳۹۶)
آبی به رنگ آسمان (۱۳۹۶)
خوک (۱۳۹۶)

بازیگری

طهران تهران (۱۳۸۸)
بوی گندم (۱۳۸۹)
تیک آف (۱۳۹۴)[۱۱]
سوفی و دیوانه (۱۳۹۵)
کروکودیل (۱۳۹۶)
آبی به رنگ آسمان (۱۳۹۶)
تعطیلات رویایی(نوروز۱۳۹۷)
خوک (۱۳۹۶)

از یادها رفته

عکسهای رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

نظرات