ماجرای دستگیری مائده هژبری رقصنده معروف اینستاگرام

1

ماجرای دستگیری مائده هژبری رقصنده معروف اینستاگرام

مائده هژبری متولد ۱۳۸۰ در تهران، ورزشکار رشته پارکور و ژیمناستیک است. از چند سال پیش ریمیکس رقص او با آهنگ های خوانندگان مشهور همچون «بیانسه» در اینستاگرام مورد استقبال کاربران قرار گرفت. وی در یک سال در قالب یک ستاره اینستاگرامی بارها در لایو این شبکه اجتماعی با طرفداران خود صحبت کرد و گاهی به تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی پرداخت؛ اقدامی که برای ستاره های اینستاگرامی حتی در ایران عادی است.

مائده هژبری

پخش “اعترافات تلویزیونی” دختری ۱۷ ساله واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی چهره‌های رسانه‌ای و سیاسی را برانگیخته است. پلیس به دنبال “شاخ‌های اینستاگرام” است، در حالی که کاربران از “مفسدان” و اسیدپاشان می‌پرسند.

خبر دستگیری و “ابراز پشیمانی” مائده هژبری در برنامه‌ای که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، در رسانه‌های غیر فارسی‌ زبان هم بازتاب یافته است؛ داستان دختر ۱۷ ساله‌ای که ویدیوهایی از رقص خود را در اینستاگرام منتشر می‌کرد.

آن‌گونه که برخی منابع داخلی نوشته‌اند، غیر از مائده هژبری، در هفته‌های اخیر دست‌کم سه نفر دیگر هم به اتهام مشابه دستگیر و در ادامه به قید وثیقه یا ضمانت آزاد شده‌اند. پیش از این در چند صفحه اینستاگرامی که صاحبان آنها – از جمله شاداب، الناز قاسمی و مائده هژبری – به عنوان مربی رقص شناخته می‌شوند، نوشته شده بود: «این صفحه حسب دستور مقام محترم قضایی به علت انتشار محتوای مجرمانه مسدود گردید.»

چهار سال پیش (در سال ۲۰۱۴) نیز گروهی دختر و پسر جوان در ایران که با آهنگ “هپی” رقصیده و از این رقص یک کلیپ تهیه کرده بودند، بازداشت و در اقدامی مشابه در برنامه‌ای تلویزیونی از اقدام خود “ابراز پشیمانی” کردند.

1 دیدگاه در “ماجرای دستگیری مائده هژبری رقصنده معروف اینستاگرام

  1. اکبر گفت:

    اینجا فسادن خوب کردن پدرشون نمیگه ناموسمی خودتت بیرون ننداز این همه رابطه غیر مشروع و….

نظرات