بیوگرافی و عکس های علیرام نورایی بازیگر

0

بیوگرافی و عکس های علیرام نورایی بازیگر

بیوگرافی علیرام نورایی

علیرام نورایی (زاده ۱۸ فروردین ۱۳۵۶، اکباتان تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

وی از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه تئاتر شروع کرد و همچنین فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۴ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «گرگ و میش» آغاز نمود. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به حضور در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی اشاره کرد.

همچنین تاکنون در سریال‌های آسپرین (مجموعه نمایش خانگی) پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، سینمایی سیب ترش، قلاده‌های طلا، پله، همیشه سینما و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد در اپیزودهای شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی، بعضی آرزوها بازی کرده‌است.

فارغ التحصیل لیسانس مهندسی رشته کامپیوتر از دانشگاه جهان است، بجز بازیگری رزمی کار است و در رشته پارکور بعنوان مربی فعالیت می کند.

علیرام نورایی

همسر علیرام نورایی

علیرام نورایی سالهاست ازدواج کرده و متاهل می باشد.

در برخی مجله‌ها و سایت‌ها همسر علیرام نورایی را صبا تاجیک معرفی کرده‌اند و ما این مطلب را نه رد و نه تائید می‌کند و تا چه اندازه این مطلب واقعیت دارد هنوز به‌طور رسمی از سوی یک منبع موثق تائید نشده است. تنها در حد یک گمان هست بیشتر این احتمال که صبا تاجیک همسر علیرام نورایی باشد بیشتر با توجه به‌عکس های که علیرام نورایی از خود و همسرش در اینستاگرامش منتشر کرده است به وجود آمده که عکس همسر علیرام نورایی بسیار شبیه تاجیک مدلینگ معرف هست. صبا تاجیک متولد ۱۰ دی‌ماه ۱۳۶۷ اهل تهران حوالی تجریش است و به آنجلینای ایرانی مشهور است.

علیرام نورایی

فیلم‌شناسی علیرام نورایی

سینمایی

یتیم‌خانه ایران (ابوالقاسم طالبی، ۱۳۹۳)
استرداد (علی غفاری، ۱۳۹۰)
هشتمین روز هفته (امیر سائلی، ۱۳۹۰)
قلاده‌های طلا (ابوالقاسم طالبی، ۱۳۹۰)
گلوگاه شیطان (حمید بهمنی، ۱۳۸۹)
نفوذی (احمد کاوری، مهدی فیوضی، ۱۳۸۷)
گرگ و میش (قاسم جعفری، ۱۳۸۵)
بازنده (قاسم جعفری، ۱۳۸۳)

علیرام نورایی

تلویزیونی

سریال سارق روح    احمد معظمی
سریال اینترنتی نفوذ     آرش تیمورنژاد
فیلم نیمه بلند «فیلم نیمه بلند پله»     محمد آهنگر
تله‌فیلم «ساعت به وقت صفر»      احمد معظمی
یک روز قبل      صادق کرمیار
قفسی برای پرواز       یوسف سیدمهدوی
تله‌فیلم نامه      حسین حکمت جو
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد      محمود معظمی اپیزودهای: شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی، بعضی آرزوها
عملیات ۱۲۵      محمدرضا آهنج قسمت نهم
تله‌فیلم کارد و پنیر      محمود معظمی
هوش سیاه     مسعود آب پرور قسمت پنجم
تله‌فیلم یکی از میان ما       حمید بهمنی
مردان تاریخ ساز        محمود معظمی
تله‌فیلم خط باریک      شفیع آقامحمدیان
تله‌فیلم گروگان     محمدرضا آهنج
تله‌فیلم راهی عاشق     اکبر منصور فلاح
تله‌فیلم خواب برفی      محمدرضا کرمیار
شب مهتاب       شهرام باباپور
تله‌فیلم حضور        مسعود تکاور
تله‌فیلم بی پایان       کاوه سجادی حسینی
ازنفس‌افتاده       قاسم جعفری
جابربن حیان       جواد افشار
پول کثیف       جواد افشار
کمکم کن       قاسم جعفری
تئاتر یکی از خیلی‌ها جشنواره تاتر فجر ۱۳۸۲
تله‌فیلم شب مهتابی
خواهران غم
تله‌فیلم رفقای خوب      آرش معیریان
مسافری از هند      قاسم جعفری
آخرین آواز ققنوس      مسعود تکاور
شب آفتابی       قاسم جعفری
سایکودرام
راهی به ملکوت       کریم سربخش
جاده چالوس        احمد معظمی
آسپرین       فرهاد نجفی

علیرام نورایی

حواشی فیلم یتیم خانه

علیرام نوری دربارهٔ فیلمنامه فیلم «یتیم‌خانه ایران» گفت: “وقتی فیلمنامه «یتیم خانه ایران» را به من معرفی کردند بسیار متعجب شدم چرا که تاکنون راجع به این برهه از تاریخ معاصر ایران چیزی نشنیده بودم و حتی در کتابهای درسی هم اطلاعاتی از این واقعه که حدود ۴ تا ۱۰ میلیون نفر در آن کشته شدند، وجود نداشته‌است.

سوء قصد به جانش

او در یک سوء قصد به جانش جان سالم به در برد که در زیر میخوانید.

مصاحبه با علیرام نورایی

معنی اسم علیرام !

علیرام یعنی در مرام علی و پرورش‌ یافته به دست علی

می‌توان چنین تعابیری از این اسم داشت چون اسمی بود که پیشتر از من وجود نداشت و ابداع پدرم است در دوران بچگی و مدرسه، چندان با این اسم راحت نبودم و برخی با شیطنت، اذیتم می‌ کردند

وقتی بزرگ‌‌ تر شدم، تازه فهمیدم والدینم چه اسم زیبایی برایم انتخاب کرده‌ اند

ماجرای شروع بازیگری

یک روز در دوران دانشجویی از طرف بچه‌ های دانشگاه، پیشنهاد تست بازیگری به من شد این درحالی بود که پیش از آن فقط یک تئاتر را آن هم به زور دیده بودم با این قصد رفتم که بخندم یا اذیت کنم

اما با اولین اتودی که روی سن تئاتر دانشگاهمان سال ۱۳۷۵ زدم، کلا مسیر زندگی‌ ام عوض شد درس خواندنم به حاشیه رفت و اولویتم بازی در پایان نامه‌ های تئاتر بچه‌ های دانشگاه شد.

اولین شروع حرفه ای

من با اولین سریالی که بازی کردم، یعنی شب آفتابی سال ۸۰ وارد فضای حرفه‌ای شدم ین کار در ایام محرم پخش شد؛ البته من ابتدا قرار بود در سریال خط قرمز حضور داشته باشم حتی تست هم دادم اما قسمت نبود در آن کار بازی کنم

حضور جنجالی او در فیلم های پایان نامه در سال ۸۹ و قلاده های طلا در سال ۱۳۹۰ تبعات برای او داشت تا جایی که برای مدتی بایکوت شد اما همچنان از بازی خود در قلاده های طلا دفاع می کند.

شروع پارکور

شروع ورزش کردن من از دوران دبیرستان بود و بسکتبال بازی می‌ کردم

مدتی به باشگاه بدنسازی رفتم و تقریبا از حدود سال ۸۲ با ورزش پارکور آشنا شدم. از آنجا که به ژانر اکشن خیلی علاقه داشتم، این ورزش نظرم را جلب کرد.

اسکی آلپاین

افتخار دارم بخشی از معرفی پارکور به جوانان کشورمان توسط من و تیمی بوده است که با هم شروع کردیم. ورزش اسکی آلپاین را هم سال‌ها دنبال می‌ کردم تا این که دو سال پیش به‌ دلیل مصدومیت آن را کنار گذاشتم

نورایی: من فکر نمی‌کنم بازیگری تمام شود، فکر می‌کنم که جامعه، همکاران و مردم باعث تمام شدن او می‌شوند.

فیلم فارسی چیست؟

فیلمی که به زبان فارسی ساخته می‌شود!

شما چقدر به سالمندان هم صنف خود سر می‌زنید؟

متاسفانه خیلی کم که این یکی از ایرادهای زندگی من است.

علیرام نورایی

چرا خانه همه بازیگران در شمال شهر است، در صورتیکه عمده علاقمندان سینما در جنوب شهر هستند؟

من در شمال شهر زندگی نمی‌کنم، در خانه‌های شمال شهر چه کسی زندگی می‌کند اگر همه مردم در جنوب شهر هستند؟ این یک تعریف شمال شهر تهران اینطور تعریف شده که همه بازیگران در شمال شهر زندگی می‌کنند و مردم عادی را در آنجا راه نمی‌دهند.

بازیگر هم مثل مردم است، شما نمی‌توانید به کسی که ماشین مدل بالا سوار میشود بپرسید شما مردم نیستید مردم واقعی کسانی هستند که پراید دارند.

دوست داشتید در هالیوود بازی می‌کردید؟

نورایی: هالیوود برای من مهم نیست ولی دوست داشتم در یک سینمای خیلی حرفه‌ای بازی کنم، سینمایی که واقعا صنعت سینما است و همه چیز سر جای خود قرار دارد و همه چیز حرفه‌ای انجام می‌شود.

چرا در بین مردم این اعتقاد وجود دارد که بازیگران تقیدات مذهبی و اخلاقی ندارند؟

واقعا بین مردم اینطور است؟ به نظر من مردم باید نگرش خودشان را تغییر بدهند، متاسفانه مردم با دیدن چهره بازیگر زندگی او را تحلیل می‌کنند. به عنوان یک برادر کوچک می‌گویم که به همدیگر محبت کنیم و به همدیگر انگ نزنیم.

اگر روزی علیه ایران جنگ شود، شما برای دفاع شرکت می‌کنید؟

برای حمله هم شرکت می‌کنم، دفاع که جای خود دارد.

چرا فیلم‌های ژانر دفاع مقدس مورد توجه مردم قرار می‌گیرد؟

من فکر می‌کنم مردم به سینمای دفاع مقدس بی‌مهری می‌کنند، من چند کار دفاع مقدس داشتم مثل فیلم «گلوگاه شیطان» که در آن تجربه بدی داشتم، این ژانر خیلی پر زحمت است. همه ما به شهدا و جانبازان ارادت خاصی داریم ولی فکر می‌کنم از طرف مسئولین و سینماگران و من بازیگر در این مورد بی مهری می‌شود.

برخی می‌گویند ما نمی‌توانیم با فرزندانمان برخی از فیلم‌ها را نگاه کنیم، نظر شما چیست؟

به نظر من آن فیلم‌هایی که می‌گویند را با فرزندانشان نگاه نکنند!

برخی می‌گویند که الفاظ رکیک و خنداندن مردم به هر قیمتی در سینما و تلویزیون زیاد شده است، نظر شما چیست؟

با به هر قیمتی خنداندن موافقم ولی الفاظ رکیک را موافق نیستم چون در کوچه‌های شهر صد هزار برابر الفاظ رکیک بیشتر است، متاسفانه در جامعه ما به فرهنگ کم رنگ اهمیت داده می‌شود و به سمت بد دهنی و فحش دادن و شنیدن حرکت میکنیم، باید ادب را در جامعه جاری کنیم و همه ما باید در مورد مدل حرف زدنمان فکر کنیم و بعد از این که خودمان را اصلاح کردیم آن وقت راجع به مسائل دیگر صحبت کنیم.

کتک خوردن از دست باران کوثری

علیرام نورایی درباره کتک خوردن از باران کوثری بعد از بازی در «قلاده های طلا» گفت: اینگونه نبود داستان و شاید عده ای دوست داشتن اینگونه القا کنند، البته با گروهی که در کنار وی بودند به صورت لفظی درگیر شدیم این اتفاق به قدری کدر است که فقط حال آدم را بر هم می زند.

وی گفت: ما مثلا کار هنری می کنم و اینگونه رو در روی یکدیگر قرار گرفتن فقط برای اینکه اختلاف عقیده داریم، کار زشتی است. البته از برچسب هایی مانند وطن فروش را به من زده اند. البته در آن زمان هجمه زیادی علیه من در فضای مجازی ایجاد شد البته من در این جامعه زندگی می کنم و واقعا عکس العمل افراد در جامعه آن عکس العمل هایی نبود که برخی در اینستاگرامم انجام می دادند.

بازیگر «قلاده های طلا» تصریح کرد: نمیخواهم بگویم بازیگر محبوبی هستم ولی آنقدری که برخی دوستان تلاش کردند نشان دهند بازیگر منفوری نیستم؛ چرا که بین مردم زندگی می کنم و عکس العمل ها را می بینم ولی عده ای دوست داشتند مرا منفور نشان دهند.

نورایی در پاسخ به اینکه شاید به خاطر سکوتت این همه هجمه علیه تو راه افتاد، خاطر نشان کرد: من سعی می کنم به هدفی که برای خودم در بازیگری تعیین کرده ام، برسم و با وجود گذشت سال های زیادی هنوز در تلاش هستم که به آن هدفم برسم و می خواهم این کار به شکل درست و بدون پارتی و پول برایم رخ دهد.

وی افزود: من در مقابل حاشیه ها سکوت کردم ولی وقتی کار به جایی رسید که افراد فحش ناموس به من دادند، دیگر گفتم که حرف می زنم و تعداد زیادی از رسانه ها در طول روز با من مصاحبه می کردند که این مسئله را داغ تر کنند، البته برخی خودشان حرف هایی را از قول من مطرح می کردند و حاشیه ها در حال بزرگ تر شدن بود، تا جایی که تصمیم گرفتم دیگر صحبت نکنم و تنها می خواستم به حرفه ام فکر کنم.

وی گفت: در پارک شهر هم رو دررویی اتفاق افتاد که متاسفانه منجر به درگیری فیزیکی شد ولی من در آن درگیری کتک نخوردم.

«باران کوثری» با همراهی دو نفر از عوامل پشت صحنهٔ سینما، ابتدا اقدام به توهین به «نورایی» کرده و در ادامه حتی قصد درگیری با او را داشته‌اند که البته موفق هم نشده‌اند.

به هر حال «باران کوثری» با برخورد فاشیستی اخیر خود در تئا‌تر شهر نشان داد که هنوز روحیات پری بلنده ها و «شعبان‌بی‌مخ‌ها» و «جاهل مسلک‌ها» ی دههٔ بیست و سی تهران قدیم زنده است و در عین ناباوری، این بار در نزدیکی یکی از مراکز به اصطلاح فرهنگی تهران و جایی که آن را مرکز روشنفکری پایتخت می‌نامند و حتی جالب‌تر، در میان هنرمندانی که داعیهٔ «فرهنگی» بودن آن‌ها گوش فلک را کر کرده است، این روحیات خشن و بدوی، دوباره بروز و ظهور پیدا کرده است.

ماجرای سوء قصد

عصر روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵٫۱۵ اطراف منزلم در شهرک اکباتان توسط یک خودروی لندکروز مدل وی‌ ایکس مورد سوء قصد قرار گرفتم به لطف خدا در این حادثه شکستگی نداشتم فقط کمی دچار کوفتگی شده‌ ام.

ژانر مورد علاقه

بازی در فیلم‌های اکشن و رزمی را بیشتر از اینکه در کافی شاپ بنشنیم و قهوه بخورم و فیلمی همزمان از من گرفته شود دوست دارم. علاقه دارم در آثاری بازی کنم که اتفاقات مهم‌تری را به عنوان دغدغه با مخاطب در میان بگذارد

سینما و شهرت

عی رام فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۴ با ایفای نقش در فیلم سینمایی گرگ و میش آغاز نمود؛ بازی در سریال اکشن پلیسی ماتادور در سال ۹۲ چهره او را شناخته تر کرد.

عکس های علیرام نورایی

علیرام نورایی

علیرام نورایی

علیرام نورایی

علیرام نورایی

علیرام نورایی

علیرام نورایی

علیرام نورایی

علیرام نورایی

علیرام نورایی

نظرات