معرفی بهترین ماسک های میوه ای و طبیعی صورت

0

معرفی بهترین ماسک های میوه ای و طبیعی صورت

ماسک میوه ای : میوه ها بهترین و سالم ترین ماسک هایی هستن که میشه برای صورت استفاده کرد. تنها نکته ای که در این موضوع خیلی مهمه و همه باید توجه کنیم اینه که به میوه خاصی حساسیت نداشته باشیم و خدای نکرده در اثر استفاده از اون نه تنها پوستمون بهتر نشه که عواقب خطرناکی هم برامون داشته باشه.

با گذشت زمان، در اثر آلودگی‌های محیطی، نور آفتاب و استرس پوست به مرور شادابی و روشنی خود را از دست می‌دهد و پر از لک‌ و چروک می‌شود. میوه‌ها و سبزی‌ها که در هر فصل انواع مختلفی از آن‌ها یافت می‌شود، ضدلک‌ها و ضدچروک‌های طبیعی‌اند که خداوند خلق کرده است. گوجه، هویج، لیمو، میوه‌های سرخ‌رنگ و… تأثیر فوق‌العاده‌ای در جوان کردن و زیباسازی پوست ما دارند. در مصر باستان به خواص درمانی این گروه از مواد غذایی پی برده بودند و از آن‌ها به عنوان «غذاهای جاودانه» نام می‌بردند.

برای استفاده از ماسک زیبایی بر روی پوست صورت ضروری است که قبلا تمام آرایش به وسیله پنبه و محلول پاک کننده آرایش از روی صورت پاک گردد. سپس صورت خود را شستشو داده، آبکشی و خشک کنید. در انتها برای شادابی و آماده سازی نهایی پوست برای ماسک زیبایی با پنبه ای آغشته به گلاب طبیعی صورت خود را ماساژ بدهید و از هرگونه گرد و غبار و چربی پاک کنید.

ماسک میوه ای

بهترین ماسک های میوه ای و طبیعی

۱- توت فرنگی

توت فرنگی رو هم به صورت پوره در بیارید و یک قاشق آب در اون بریزید و روی پوستتون بمالید و بعد از بیست دقیقه بشویید. توت فرنگی برای نشاط و زیبایی پوست عالیه.

۲ – موز

موز به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین A یک درمان مناسب برای خشکی پوست به شمار می رود. برای ساخت ماسک زیبایی پوست با موز مقداری از آن را له کرده و با کمی عسل مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید.

۳- لیمو

از آن به عنوان ضدچروک، ضدلک، روشن‌کننده و سفت‌کننده می‌توان استفاده کرد. ترکیب‌های موجود در لیمو، سموم پوستی را زدوده و پوست را نرم و روشن می‌کند. لیمو همچنین داروی مناسبی برای موهای کدر و سست و ناخن‌های شکننده است. استفاده از این میوه برای انواع پوست‌ها جز پوست‌های حساس مناسب است.

۴- خیار

خیار طبعش سرده و خاصیت خنک کنندگی داره و بهترین ماسک برای زیبایی پوست های خشک هست.

خیار رو رنده کنید و آبش رو روی پوست صورت و گردنتون بمالید و اجازه بدید خشک بشه. اشکالی نداره اگر جند ساعت هم روی پوستتون بمونه. پالپ های اضافیش هم به عنوان ماسک دور چشم بذارید.

ماسک میوه ای

۵- انگور

انگور رو پوره کنید و با پالپ هاش روی پوست صوررتتون قرار بدید و صبر کنید تا روی صورتتون خشک شه و بعد با آب شستشو بدید.

با این ماسک میتونید از لکه و جوش های جزیی صورتتون خلاص بشید.

۶- آواکادو

میوه آواکادو بهترین ماسک زیبایی پوست می باشد و می تواند جهت از بین بردن چین و چروک روی صورت و پیشگیری از آن بسیار مفید واقع گردد. بدین منظور آواکادو را پوست کنده و در ظرفی به صورت پوره کنید. صورت و گردن خود را با لایه ای از این خمیر (به غیر از نقاط دور چشم) بپوشانید و در حدود نیم ساعت صبر نمایید. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید و خشک نمایید. در نهایت از یک کرم مرطوب کننده قوی با حرکات دورانی دست به سمت بالا استفاده نمایید. همچنین می توانید از روغن آواکادو برای ماساژ صورت استفاده نمایید.

روغن آواکادو یکی از بهترین مرطوب کننده ها برای پوست می باشد. این روغن به علت جذب بالا به سرعت در پوست نفوذ خواهد کرد و طراوت و شادابی از دست رفته پوست را باز می گرداند.

۷- هویج

ضدپیری: هویج غنی از ویتامین به خصوص ویتامین A است و خاصیت ضدالتهابی، جوان‌کننده و محافظت‌کننده دارد و نه‌تنها باعث کاهش چروک‌های پوستی می‌شود بلکه با انواع عفونت‌های پوستی هم مقابله می‌کند. استفاده از هویج برای تمام پوست‌ها به خصوص پوست افراد تحت پرتودرمانی توصیه می‌شود.

۸- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی رو از وسط نصف برش بزنید و کمی فشار بدید و روس صورتتون بذارید تا تخم های ریزش هم روی صورتتون قرار بگیره و بذارید چند دقیقه ای روی صورتتون بمونه. اگر صورتتون چربه و جوش هم دارید، این ماسک بهترین روش برای تمیز کردن صورتتون هست.

ماسک میوه ای

۹- میوه‌های قرمزرنگ

توت‌فرنگی، مویز و تمشک از جمله میوه‌هایی هستند که خاصیت ضدپیری دارند. آنتوسیانین که در تمام میوه‌های قرمزرنگ است، می‌تواند برخی چروک‌های پوستی را مرمت کند. بتاکاروتن و کلروفیل موجود در این میوه‌ها نیز محافظ اپیدرم است و باعث تنفس بهتر پوستی می‌شود. این میوه‌ها پاک‌کننده‌های قوی هستند و باعث تصفیه خون می‌شوند و از این نظر اثر قابل‌توجهی بر پوست و بافت‌های زیرین آن دارند. در صورتی که دچار آفتاب‌سوختگی هستند، تمشک و مویز بهترین درمان هستند. استفاده از این میوه‌ها برای تمام انواع پوست‌ها به خصوص پوست‌های چرب مناسب است.

ماسک های میوه ای ترکیبی

ماسک میوه ای موز با لیموترش

برای از بین بردن لکه های پوستی، موز رسیده له شده را با چند قطره آب لیموترش تازه مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید و بعد از بیست دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک میوه ای موز با آووکادو

اینگونه ماسک، لکه های پوستی را رفع خواهد کرد. برای رفع چروک های پوست صورت و گردن نیز می توانید یک عدد آووکادو را با یک عدد موز له کنید. ویتامین E موجود در آووکادو با مواد مغذی موجود در موز باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد شده و چین و چروک صورت می شود. این ماسک زیبایی پوست را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب بشویید.

ماسک میوه ای

ماسک میوه ای پوست کیوی با آووکادو و عسل

یک عدد کیوی له شده را با نصف آواکادو و یک قاشق عسل ترکیب کرده و بر روی پوست به صورت و گردن بمالید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

جهت ساخت ماسک ضد آکنه با کیوی، کافی است یک عدد کیوی له شده را با چند قطره آب لیموترش تازه ترکیب کرده و بر روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه مکث کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. این ماسک زیبایی پوست در از بین بردن جوش های صورت بسیار مفید است.

ماسک میوه ای توت فرنگی با شیر

توت فرنگی رسیده را با یک قاشق چای خوری شیر سرد ترکیب کنید سپس آن را روی صورت ماسک کنید و اجازه بدهید تا خشک شود و بعد آن را با آب ولرم بشویید ماسک هفتگی این میوه به صافی پوست کمک خواهد کرد.

ماسک میوه ای

ماسک میوه ای هندوانه ، ماست ،گلیسیرین

یک تکه هندوانه را له کنید بایک قاشق ماست و دو قطره گلیسیرین ترکیب کنید و روی صورت ماسک کنید به درخشندگی و صافی پوست کمک میکند.

ماسک میوه ای موز ،آبلیمو ؛ آلوئه ورا 

یک موز رسیده را له کنید و با یک قاشق چای خوری آبلیمو و آلوورا ترکیب کنید و آن را روی صورت و گردن ماست کنید و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و بعد به بشورید این ماسک را هفته یک بار برای بهتر شدن پوست انجام دهید.

ماسک میوه ای

ماسک میوه ای انگور ، عسل ، آبلیمو

ترجیحا از انگور سیاه استفاده کنید همه موارد را باهم ترکیب و له کنید و روی صورت ماسک کنید با توجه به اینکه کدام ناحیه از پوست ناصاف است و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

نظرات