حضور ساموئل اتوئو در برنامه ۲۰۱۸ عادل فردوسی پور

0

حضور ساموئل اتوئو در برنامه ۲۰۱۸ عادل فردوسی پور

ستاره سابق بارسلونا در ویژه برنامه جام جهانی شبکه سه حضور یافت.
ساموئل اتوئو مهاجم سنگالی سالهای نه چندان دور بارسلونا، اینتر و چلسی مهمان ویژه برنامه جام جهانی در شبکه سه سیما شد. عادل فردوسی پور به بهانه دیدار دو تیم افریقایی مصر و مراکش مقابل اروگوئه و ایران و همچنین دیدار اسپانیا و پرتغال از اتوئو برای حضور در برنامه اش دعوت کرد.

ساموئل اتوئو
اتوئو که دیروز در مراسم افتتاحیه جام جهانی در مسکو حضور داشت، طی سفری کوتاه به ایران آمده و در سه بازی امروز مهمان شبکه سه خواهد بود.

بیوگرافی ساموئل اتوئو :

ساموئل اتوئو فیلس (فرانسوی: Samuel Eto’o Fils؛ زادهٔ ۱۰ مارس ۱۹۸۱) بازیکن فوتبال اهل سنگال است. اتوئو بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آفریقا و چهارمین گلزن برتر تاریخ باشگاه فوتبال بارسلونا است.

اتوئو در ابتدا فوتبال را در تیم کشورش آغاز کرد. سپس به رئال مادرید اسپانیا پیوست. پس از آن که نتوانست در تیم رئال مادرید جایگاه ثابتی پیدا کند، بطور قرضی به رئال مایورکا پیوست و موفق شد ۵۴ گل برای این تیم به ثمر برساند و رکورد گلزنی در باشگاه را از آن خود کند. در سال ۲۰۰۴ مسؤولان رئال مادرید و بارسلونا تصمیم گرفتند این ستاره کامرونی را وارد تیم خود کنند. در نهایت، فلورِنتینو پِرِز – مدیر وقت رئال مادرید – اعلام کرد با توجه به حضور رائول و رونالدو احتیاجی به اتوئو ندارد. بدین ترتیب اتوئو با قراردادی ۲۴ میلیون یورویی به بارسلونا پیوست. وی در سال ۲۰۰۹ به تیم اینترمیلانِ، سپس در سال ۲۰۱۱ به آنژی ماخاچکالا و در سال ۲۰۱۳ به عضویت چلسی درآمد. وی در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ پس از افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به تهران آمد و در برنامه زنده شبکه ۳ تلویزیون ایران به عنوان کارشناس بازی تیمهای مراکش و ایران حضور یافت.
شهرت اتوئو به دلیل آن است که یک مهاجم کامل به‌شمار می‌آید؛ یعنی قدرت پا به توپ بالایی دارد، ضربات هر دو پای او قدرت کافی دارد، هنگام دویدن سرعتش بالاست و ضربات سرش محکم و دقیق است. این خصوصیات موجب شده‌است تا در چند سال اخیر همواره اتوئو یکی از بهترین مهاجم‌های دنیا باشد. اتوئو بیش از آن که از قدرت بدنی برای گلزنی استفاده کند، از سرعت خود بهره می‌گیرد و همچنین به ندرت دیده می‌شود که با توپ اضافه‌کاری انجام دهد و به محض پیدا کردن موقعیت توپ را وارد دروازه می‌کند.

نظرات