برنامه مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان ژاپن ۲۰۱۷

0

برنامه مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان ژاپن ۲۰۱۷

در ادامه این مطلب میتوانید برنامه کامل مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان و همچنین تاریخچه کامل این مسابقات را ببینید

 مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان

مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان از روز سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۷ با حضور تیم های ملی ایران ، برزیل ، فرانسه ، آمریکا ، ایتالیا و ژاپن در کشور ژاپن آغاز شد.

تیم ملی کشورمان در دو دیدار گذشته خود ، با انجام بازی های خیره کننده ای توانست در بازی اول تیم ملی ایتالیا را ۳ بر ۲ شکست دهد و در دیدار دوم خود به مصاف تیم ملی آمریکا رفت که این تیم را نیز با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و در صدر جدول رده بندی قرار گرفت.

ادامه این مسابقات از روز جمعه دوباره پیگیری خواهد شد که در زیر برنامه بازی های آینده این مسابقات را قرار دادیم که میتوانید ملاحظه کنید

مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان

تاریخچه بازی های جام قهرمانان بزرگ جهان

جام قهرمانان بزرگ جهان یک تورنمنت والیبال در سطح بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۳ برای نخستین‌بار به پیشنهاد ژاپن و با موافقت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برگزار شد.

این رقابت‌ها همواره یک سال بعد از بازی‌های المپیک در دو گروه مردان و زنان به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و به جام جهانی کوچک یا جام بین قاره‌ای نیز معروف است.

این رویداد بعد از المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی و لیگ جهانی پنجمین تورنمنت معتبر والیبال در جهان محسوب می‌شود که با حضور قهرمانان پنج قاره جهان و تیم ژاپن به عنوان میزبان برگزار می‌شود.

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان سال ۲۰۱۷ در گروه زنان از ۱۴ تا ۱۹ شهریورماه سال جاری با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، چین (آسیا)، روسیه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و کره جنوبی (سهمیه فدراسیون جهانی) برگزار می‌شود.

همچنین در گروه مردان تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از ۲۱ تا ۲۶ شهریورماه به مصاف یکدیگر می‌روند.

** سومین حضور ایران، این بار با ایگور

تیم ملی والیبال ایران در ادامه رویدادهای سال ۲۰۱۷، خود را برای شرکت در جام قهرمانان بزرگ جهان در ژاپن آماده می‌کند.

ملی‌پوشان کشورمان در دو دوره قبلی جام قهرمانان بزرگ جهان (۲۰۰۹ و ۲۰۱۳) در این رقابت‌ها شرکت کردند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های پنجم و چهارم شدند.

تیم ایران در سال ۲۰۰۹ با هدایت زنده یاد حسین معدنی یک برد برابر مصر به دست آورد و در چهار مسابقه برابر برزیل، لهستان، کوبا و ژاپن مغلوب شد. در سال ۲۰۱۳ تیم ایران با هدایت خولیو ولاسکو دو شکست برابر برزیل و روسیه تجربه کرد، اما در سه مسابقه برابر تیم‌های ایتالیا، آمریکا و ژاپن به پیروزی رسید.

در سال ۲۰۱۷ تیم ملی والیبال ایران سومین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند که با ایگور کولاکوویچ خواهد بود.

** برزیل در صدر مدال‌آوران

تیم ملی والیبال مردان برزیل همانند بسیاری از رقابت‌های والیبال در سطح جهان، در این رقابت‌ها هم پرافتخارترین است.

برزیل در شش دوره قبلی رقابت‌های والیبال مردان جام قهرمانان بزرگ جهان شرکت کرده است و ۴ مدال طلا و دو نقره به دست آورده است. این بدین معنی است که برزیل همیشه بر روی سکو این رقابت‌ها رفته است.

کوبا که در هفتمین دوره غیبت دارد با چهار مدال (یک طلا، یک نقره و دو برنز) در رتبه دوم افتخارآفرینان والیبال مردان قرار دارد و ایتالیا با یک طلا و دو برنز در رتبه سوم است.

تیم‌های هلند، روسیه و آمریکا نیز با یک مدال نقره در رتبه چهارم این داده آماری قرار دارند. ژاپن به رغم حضور در شش دوره به عنوان میزبان به همراه صربستان (یوگسلاوی) تنها یک مدال برنز در پرونده کاری خود دارد.

** حضور پانزده کشور در ادوار گذشته جام قهرمانان بزرگ جهان

تاکنون و در شش دوره قبلی این رقابت‌‎ها ۱۵ کشور مجوز حضور در این مسابقات را کسب کردند که برزیل و ژاپن با شش دوره حضور در صدر جدول قرار دارند که این دو تیم امسال هم هستند.

تیم ملی والیبال کوبا چهار بار تجربه حضور در این رقابت‌ها را دارد، اما امسال غایب است. تیم‌های ایتالیا و آمریکا نیز هر کدام با سه حضور در رتبه‌های بعدی قرار دارند که امسال چهارمین حضور خود را تجربه می‌کنند.

تیم‌های ملی والیبال ایران، کره جنوبی، چین و مصر دو دوره در این رقابت‌ها حضور داشتند و امسال ایران از این گروه تنها تیم حاضر است تا سومین تجربه خود را به دست آورد. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۰۹ رتبه پنجم و در سال ۲۰۱۳ رتبه چهارم جام قهرمانان بزرگ جهان را به دست آورد.

کشورهای هلند، استرالیا، صربستان (یوگسلاوی)، آرژانتین، لهستان و روسیه نیز هر کدام یک دوره در این رقابت‌ها حضور داشتند که امسال هیچ کدام نیستند اما فرانسه نخستین حضور خود را تجربه خواهد کرد.

** ادوار گذشته در یک نگاه

تیم‌های برزیل، روسیه، ایتالیا، ایران، آمریکا و ژاپن در رقابت‌های سال ۲۰۱۳ جام قهرمانان بزرگ جهان در گروه مردان رتبه‌های اول تا ششم را به دست آوردند.

فهرست تیم‌های اول تا ششم شش دوره گذشته گروه مردان این رقابت‌ها به قرار زیر است:

۱۹۹۳: ایتالیا – برزیل – کوبا – ژاپن – آمریکا – کره جنوبی

۱۹۹۷: برزیل – هلند – کوبا – چین – ژاپن – استرالیا

۲۰۰۱: کوبا – برزیل – یوگسلاوی – کره جنوبی – ژاپن – آرژانتین

۲۰۰۵: برزیل – آمریکا – ایتالیا – ژاپن – مصر – چین

۲۰۰۹: برزیل – کوبا – ژاپن – لهستان – ایران – مصر

۲۰۱۳: برزیل – روسیه – ایتالیا – ایران – آمریکا – ژاپن

۲۰۱۷:؟؟؟

نظرات