علت فوت جی لوید ساموئل بازیکن سابق استقلال

0

علت فوت جی لوید ساموئل بازیکن سابق استقلال

به نقل از میرر، اتحادیه فوتبال ترینیداد و توباگو اعلام کرد جی لوید ساموئل مدافع پیشین تیم ملی این کشور، استون ویلا و بولتون امروز بر اثر سانحه تصادف درگذشت.

جی لوید ساموئل

این بازیکن صبح امروز پس از اینکه فرزندش را به مدرسه برد، تصادف کرد و از دنیا رفت.

ساموئل در تیم‌های استقلال و پیکان توپ می‌زد.

 

بیوگرافی جی لوید ساموئل

جی‌لوید ساموئل (به انگلیسی: Jlloyd Samuel) (زادهٔ ۹ فروردین ۱۳۶۰، سان فرناندو در ترینیداد و توباگو) بازیکن فوتبال انگلیسی بازنشسته شده‌است که واپسین بار در تیم پیکان بازی کرد. او در تاریخ ۱۵ می ۲۰۱۸ (۲۵ اردیبهشت ۹۷) به علت حادثه رانندگی درگذشت.

جی‌لوید ساموئل در شهر سن فرناندو در ترینیداد و توباگو به دنیا آمد. نام کوچک غیرمعمول او به صورت جـِی-لوید (به انگلیسی: Jay-Lloyd) تلفظ می‌شود. او در دههٔ ۱۹۹۰ به آکادمی سنت ژوزف در بلک‌هیث لندن پیوست. در آن‌جا یکی از اعضای شاخص تیم فوتبال مدرسه در میان تیم‌های مدارس پسرانه لندن بود. پیش از امضای نخستین قرارداد حرفه‌ای با استون ویلا، ساموئل دوران جوانی خود را در چارلتون اتلتیک سپری کرد. در آن هنگام چارلتون اتلتیک با استون ویلا وارد منازعه شده بود و ویلا به بازیکن‌گیری غیرقانونی از سیستم جوانان چارلتون متهم بود. در دادگاه اتحادیهٔ فوتبال انگلیس که برای رسیدگی به این اتهام بر پا شده بود، جان گرگوری مربی ویلا اعلام کرد که با ساموئل قرارداد امضا شده، اما انتظار نمی‌رود که او برای تیم اصلی باشگاه به میدان برود.

ساموئل در جوانی مدتی برای تیم سنراب در «لیگ یکشنبه» انگلستان و سپس در وستهام یونایتد بازی کرد. پس از این دوره‌ها، آغاز کار ساموئل در استون ویلا از دقیقهٔ ۵۱ بازی برابر چستر سیتی در چارچوب دور دوم کارلینگ کاپ (جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان) در ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۹ بود؛ دیداری که با نتیجهٔ ۵−۰ به سود استون ویلا به پایان رسید. در ابتدای حضور در استون ویلا، ساموئل مدتی به‌طور قرضی راهی گلینگهام شد و در آن‌جا ۷ حضور کامل و یک حضور به عنوان بازیکن جایگزین را در فاصلهٔ ۲۵ اکتبر تا ۳ دسامبر ۲۰۰۱ در کارنامه ثبت کرد.

در این دوره ساموئل برای همراهی تیم جوانان انگلستان در بازی‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا فراخوانده شد، اما در آستانهٔ این بازی‌ها از ناحیهٔ کشالهٔ ران دچار آسیب‌دیدگی شد و برای مدتی از میادین دور شد.

هنگامی که گراهام تیلور مربی‌گری ویلا را بر عهده گرفت، ساموئل برای به دست آوردن جای ثابتی در تیم مطمئن‌تر شد. هر چند که بهترین فصل او در فوتبال جزیره، فصل ۰۴−۲۰۰۳ بود که تحت هدایت دیوید اولری مربی تازهٔ باشگاه، ساموئل به یکی از بهترین دفاع چپ‌های لیگ برتر تبدیل شد و برای بازی تیم ملی انگلستان در برابر تیم ملی سوئد انتخاب شد. در طول این فصل نخستین گل خود را با پیراهن ویلا در بازی برابر چارلتون به ثمر رساند. دومین گل او نیز در برابر همین تیم و در دیدار بیرون از خانه به ثمر رسید. ساموئل در این فصل همچنین در بازی برابر تیم آینده‌اش بولتون واندررز در دیدار نیمه‌پایانی جام اتحادیه برای ویلا گل‌زنی کرد.

در سال ۲۰۰۵ ساموئل تصمیم گرفت در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان برای تیم ملی ترینیداد و توباگو به میدان برود که این درخواست او توسط فیفا رد شد. او در اظهار نظری عنوان کرد:

شاید مردم مرا به پریدن روی ارابهٔ موسیقی متهم کنند [کنایه از فرصت‌طلبی]، اما من احساس می‌کنم که ترینیدادی هستم.

ساموئل تا آن هنگام در تیم‌های ملی زیر ۱۸ سال و زیر ۲۱ سال انگلستان بازی کرده بود و برای دیدار دوستانه برابر سوئد نیز به اردوی تیم بزرگسالان انگلیس دعوت شده بود.

در فصل ۰۵−۲۰۰۴، جایگاه ثابت ساموئل در ترکیب تیم تا اندازه‌ای به خطر افتاده بود. این شرایط بر بازی ساموئل نیز تأثیر می‌گذاشت و او گهگاه همچون دوران نخست آغاز فوتبال‌اش عصبی و متزلزل نشان می‌داد. در فصل ۰۶−۲۰۰۵ ویلفرد بوما مدافع تیم ملی هلند که از پی‌اس‌وی آیندهوون به استون ویلا آمده بود، جای ساموئل را در ترکیب اصلی تیم از آن خود کرده بود. در این میان آسیب‌دیدگی‌های مختلف نیز فرصت بازی را از او می‌گرفت. هر چند که ساموئل در چند بازی که فرصت حضور در ترکیب ثابت را پیدا کرد، نشان داد که دوباره اعتماد به نفس و آمادگی خود را به دست آورده‌است.

سرانجام در مارس ۲۰۰۷، او در وبگاه شخصی خود نوشت که زمان حضورش در استون ویلا به دلیل کمبود فرصت حضور در ترکیب تیم به پایان رسیده‌است.

 جی لوید ساموئل

بولتون واندررز

روز ۱ ژوئیه ۲۰۰۷ با بولتون واندررز قراردادی ۴ ساله امضا کرد.[۹] او در همهٔ بازی‌های بولتون در فصل ۰۹−۲۰۰۸ بازی کرد.

کاردیف سیتی

در ۲۴ مارس ۲۰۱۱ ساموئل به صورت قرضی از بولتون راهی کاردیف سیتی شد و تا پایان فصل پیراهن شمارهٔ ۲۱ این تیم را به تن کرد. کاردیف ساموئل را جایگزین کاپیتان مصدوم خود مارک هادسون نموده بود. ساموئل در فصل ۱۱−۲۰۱۰ به دلیل آسیب‌دیدگی برای بولتون بازی نکرده بود و در پایان این فصل نیز قرارداد ۴ ساله‌اش با این باشگاه به پایان رسید و بازیکن آزاد شد.

پس از جدا شدن از بولتون ساموئل در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۱ به‌طور آزمایشی به باشگاه لیدز یونایتد ملحق شد. باشگاهی که هم‌تیمی سابق‌اش سیمون گری‌سون سرمربی آن بود. در بعد از ظهر همان روز او در دیداری برابر راچدیل در ترکیب اصلی تیم بود. حضور ساموئل در لیدز چندان طولانی نبود و پس از یک آسیب‌دیدگی از همراهی کردن این باشگاه بازماند. پس از آن برای وستهام یونایتد در یک دیدار پیش‌فصل برابر رئال زاراگوزا به میدان رفت. هر چند که وستهام و ساموئل بر سر یک قرارداد دائم به توافق نرسیدند.

جی لوید ساموئل

استقلال

در اواخر دسامبر ۲۰۱۱ جی‌لوید ساموئل در نقل و انتقالات زمستانی به باشگاه استقلال تهران در لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران پیوست. او در استقلال دوباره کنار آندرانیک تیموریان هم‌بازی پیشین خود در بولتون واندررز بازی می‌کرد. نخستین بازی ساموئل با پیراهن استقلال در روز ۱۰ ژانویهٔ ۲۰۱۲ (۲۰ دی ۱۳۹۰) در دیدار بیرون از خانه برابر داماش رشت بود که با برتری ۱−۰ استقلال همراه بود. او در این فصل با استقلال جام حذفی فوتبال ایران را به دست آورد.

پس از پایان این فصل و دگرگونی در کادر فنی باشگاه، در بارهٔ ادامه حضور ساموئل در استقلال اخبار گوناگونی شنیده می‌شد. او پیشنهادهایی از انگلستان و کشورهای جنوبی خلیج فارس داشت اما در نهایت قرارداد خود را برای یک فصل دیگر با استقلال تمدید کرد. ساموئل در بازی‌های نخست فصل ۹۲–۱۳۹۱ کمتر فرصت حضور در ترکیب تیم را به دست می‌آورد و در همان هفته‌های نخست فصل گمانه‌زنی‌هایی در بارهٔ معاوضهٔ او با یک بازیکن مهاجم نیز مطرح شد. اما او به زودی توانست جایگاه خود را در ترکیب اصلی استقلال تثبیت کند و به یکی از بازیکنان تأثیرگذار امیر قلعه‌نویی در این فصل بدل شود. ساموئل در پایان این فصل به همراه تیم استقلال عنوان قهرمانی لیگ خلیج فارس را به دست آورد. او به واسطه بازی‌های خوب خود تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال شد و رسانه‌های ورزشی به او لقب الماس سیاه را دادند.

نظرات