مشخصات و عکسهای خودرو جک اس ۷ + قیمت ماشین جک s7

0

مشخصات و عکسهای خودرو جک اس ۷ + قیمت ماشین جک s7

خودرو جک اس ۷ : کمپانی جک که در بازار ایران نیز نامی شناخته شده است در نمایشگاه خودروی چین شاسی بلند جدید و لوکس خود را در معرض نمایش قرار داد.

کرمان موتور را می توان یکی از موفق ترین شرکت های داخلی در زمینه عرضه محصولات چینی دانست که با انتخاب صحیح و بجای برند و نوع سگمنت توانست به سرعت به یکی از بزرگترین خودروسازان داخلی تبدیل شود. در حقیقت نقطه عطف این شرکت زمانی اتفاق افتاد که محصولات برند چینی جک به سبد محصولات کرمان موتور افزوده شد.
جک J4 اولین خودروی چینی کرمان محسوب گردید که بدلیل ظاهر جذاب به فروش خوبی دست یافت. سپس کرمان موتور دریافت که کشش بازار به سمت کراس اور ها بیشتر شده و سریعا اقدام به ورود جک S5 نمود.
این خودرو بدلیل شباهت ظاهری با محصولات هیوندای و عملکرد فوق العاده در بخش فنی ،خیلی زود توانست به بازیگر شماره یک محصولات چینی بازار ایران تبدیل شود و کرمان موتور را در مسیر میان بر موفقیت قرار داد. اینجا بود که مابقی چینی های کرمان موتور نظیر لیفان به حاشیه رانده شدند و دیگر محصولات جک یک به یک در سبد محصولات این شرکت کرمانی قرار گرفتند. این مسیر ترقی باعث گردید که کرمان موتور به سراغ بزرگترین کراس اور کمپانی جک با نام S7 برود و مقدمات حضور این خودرو را مهیا کند.

    جک اس 7

تاریخچه

کمپانی JAC که در ایران با نام جک شناخته می شود و عملا در سال ۱۹۶۴ با نام هفئی کار خود را آغاز کرد. این شرکت در ابتدای کار خود به تولید کامیون های سبک مشغول بود اما در سال ۱۹۹۹ این شرکت به نام JAC تغییر نام داد و بصورت مستقیم وارد تولید خودروهای کراس اور و سواری گردید. جک اس ۷ بزرگترین کراس اور تولید این برند چینی می باشد که در آوریل سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی گردید.

جک اس 7

طراحی ظاهری

از نقاط مثبت محصولات جک ،استفاده از زبان طراحی مشترک برای طراحی تمامی محصولات تولید شده خواهد بود. جک اس ۷ هم از این قضیه مستثنی نبوده و با نگاه اول خیلی زود متوجه خواید با یک از اعضای خانواده جک روبرو هستید. جلو پنجره بزرگ مشکی رنگ جلو خودرو در کنار چراغهای خوش ترکیب از مواردی هستند که در تمامی محصولات کراس اور جک مشاهده کنیم. البته بنای این زبان طراحی براساس محصولات هیوندای بنا شده است از همین رو دارای جذابیت های خاص خود می باشد.

در نمای جانبی خودرو با توجه به ابعاد بزرگ و ارتفاع مناسب بدنه وبه لطف ریل های سقفی ،حس یک شاسی بلند را می توان از این خودرو دریافت کرد. همچنین طراحان چینی این خودرو سنت شکنی کرده و اینبار از رینگ و لاستیک های ساز مناسب برای جک اس ۷ استفاده نموده اند.

نمای عقب جک S7 شاید نقطه قوت آن محسوب گردد چرا که چراغهای عقب این خودرو کامل زیبا طراحی شده که تا حدودی به کراس اور های لکسوس شباهت دارد . همچنین خروجی های دوگانه زیر سپر خودرو که احتملا فقط کارایی تزیینی دارند جذابیت نمای عقب را دو چندان کرده است.

جک اس 7

طراحی کابین

طراحان کمپانی جک بر خلاف دیگر چینی های که تغییر رویه داده و از کپی کاری دست برداشته اند ،هنوز به تقلید و کپی بردای علاقه خاصی دارند. با ورود به کابین جک اس ۷ بدون شک متوجه خواهید شد داشبورد این خودرو کپی شده ناشینانه از محصولات جدید مرسدس بنز می باشد. خروجی های گرد شش گانه تعبیه شده در قسمت منحنی میانه داشبورد دقیقا همانی است که در محصولات مرسدس بنز سدان مورد استفده قرار گرفته اما طراحان جک تشخیص داده ند این نوع طراحی برای کراس اور ها هم می تواند جذاب باشد!

استفاده از صفحه نمایش لمس در میانه داشبورد و همچنین صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر نمایی مدرنی را ایجاد نموده و با تمام این کپی بردای ها نمای جذابی را به کابین S7 بخشیده است.

جک اس 7

ابعاد بدنه جک اس ۷

اس ۷ به منظور رقابت در سگمنت کراس اور های هفت نفره توسط جک عرضه شده است پس باید از این خودرو ابعادی مناسب با یک شاسی بلند میان ساز را انتظار داشته باشیم.برای مشخص شدن این مطلب کافی است مقایسه ای بین ابعاد کیا سورنتو و جک اس ۷ داشته باشیم.با نگاهی به جدول ذیل مشخص می شود که جک اس ۷ در طول تقریبا برابر با سورنتو بوده اما از نظر ارتفاع و عرض به مراتب بزرگتر از سورنتو می باشد. در نتیجه باید جک اس ۷ را یک شاسی بلند واقعی بدانیم.

قابل پیش بینی است که فضای داخلی این خودرو بخصوص برای نشینان ردیف سوم کاملا مناسب خواهد بود.

 

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور

جک اس ۷

۴۷۹۰

۱۹۰۰

۱۸۶۰

۲۸۰۰

کیا سورنتو

۴۷۸۰

۱۶۴۴

۱۶۸۵

۲۷۸۰

جک اس 7

مشخصات فنی جک اس ۷

کمپانی جک برای این کراس اور فول سایز دو پیشرانه بنزینی در نظر گرفته است. گزینه اول موتور ۱٫۵ لیتری توربو با بیشنه قدرت ۱۷۰ اسب بخار خواهد بود. گزینه دوم پیشرانه قدرتمند ۲٫۰ لیتری مجهز به سیستم توربو با حدکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار می باشد. قدرت این موتورها توسط دوجعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل به چرخها منتقل می گردد.تاکنون کمپانی جک اعلام نکرده است که آیا این خودرو بصورت چهار چرخ متحرک هم عرضه خواهد شد یا خیر.

حجم موتور

نوع پیشرانه

گشتاور(نیوتن متر)

قدرت (اسب بخار)

۱٫۵ L

توربوشارژر

۱۷۰

۲٫۰L

توربوشارژر

۱۹۰

جک اس 7

ایمنی

محصولات چینی از زمانی که رونمایی میگردند تا زمانی که در تست های معتبر شرکت کنند(در صورتی که مایل به شرکت باشند)زمان زیاد می برد از این رو هنوز جک S7 در هیچ تست معتبری شرکت نکرده است .اما این خودرو در بین محصولات چینی به امکانات فروان ایمنی که کمتر در چینی های مشابه دیده می شود،مجهز گردیده است. از جمله امکانات ایمنی این خودرو می توان به خروج از لاین، هشدار دهنده فاصله با ماشین رو به رو،سامانه کنترل پایداری ESP، دارای رادار تشخیص نقطه کور، ترمز اظطراری ،چرخش چراغ های مه شکن در پیچ ها و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

جک اس 7

امکانات رفاهی

در خصوص امکانات رفاهی این خودرو تاکنون اطلاعاتی در دسترس نیست اما می توان مطمئن بود که جک اس ۷ به تمامی امکانات این روزهای محصولات چینی و کره ای از قبیل دروبین ۳۶۰ درجه ؛گرمکن صندلی ،سیستم بدون کلید ورود به خودرو و هد آپ دیس پلی مجهز شده است.

جک اس 7

زمان عرضه و قیمت jac s7

کرمان موتور به تازگی اعلام کرده است مذاکرات اولیه با کمپانی جک در خصوص تولید و عرضه این خودرو در ایران صورت گرفته و پس از سنجش بازار و در سال ۹۷ به بازار خواهد آمد. در خصوص قیمت این خودرو باید گفت جک اس ۷ در رنج قیمیت محصولاتی نظیر چری تیگو ۷ به ایران خواد آمد و در نتیجه باید قیمیت در حدود ۱۲۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان را برای جک اس ۷ متصور شد.

با توجه به افزایش تعرفه خودروهای وارداتی وبا توجه به دستورالعمل جدید واردات خودرو ،این چینی ها هستند که حاکم بازار ایران خواهند شد چرا که عملا در رنج قیمت ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر برند معتبر غیر چینی در بازار حضور خواهد داشت. از این رو جک اس ۷ با توجه پشتوانه محکم جک اس ۵ و استقبال مردم از برند جک می توان با قیمت گذاری مناسب به یکی از خودروهای پرفروش تبدیل گردد. همچنین خود جک اس ۷ هم دارای قابلیت مناسبی از قبیل فضای جادار ،داشتن چهره یک شاسی بلند ،امکانات ایمنی و رفاهی فراوان و موتوری قدرتمند خواهد بود که می توان رقبای ضعیف خود را از رده خاج نماید.

 

منبع: پردیس خودرو

نظرات