ماجرای سرقت مسلحانه بهمن ورمزیار جوان همدانی و اجرای حکم اعدامش

2

ماجرای سرقت مسلحانه بهمن ورمزیار جوان همدانی و دستور توقف اعدامش

بهمن ورمزیار پسر جوانی که قرار بود صبح امروز در زندان الوند همدان اعدام شود، پس از انتشار فیلم درخواست مادر این متهم و واکنش پرویز پرستوی موقتا متوقف شد.

بهمن ورمزیار

یک مقام آگاه در زندان الوند همدان به خبرنگار ما گفت: حکم موقتا متوقف شده است.

از سوی دیگر مادر بهمن – جوان اعدامی – در ویدئویی با اعلام این مطلب از مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه تشکر کرد.

قرار بود که حکم اعدام بهمن ورمزیار؛ به جرم سرقت مسلحانه؛ ساعت شش صبح روز امروز سه شنبه به اجرا درآید، که انتشار گسترده ویدئویی از مادر او در فضای مجازی ، که از مسئولان نظام درخواست توقف اجرای حکم را داشت؛

مادرش گفته بود؛ او هیچ سابقه ای نداشته و پس از سرقت مسلحانه طلاها را بازگردانده و بشدت از کارش نادم است. بهمن ورمزیار ۴ سال پیش در همدان یک سرقت مسلحانه انجام می دهد و روز بعد خود را به همراه اموال مسروقه تحویل پلیس می دهد. وی به جرم محاربه امروز صبح قرار بود اعدام شود.

پرویز پرستویی با انتشار یک فیلم در اینستاگرامش از مادر این جوان همدانی که از مسوولین تقاضای عفو داشت را منتشر کرد.

ساعاتی بعد فیلمی منتشر شد از مادر بهمن ورمزیار که خبر اعدام نشدن این جوان را اطلاع می داد.

خبر تکمیلی :

ایسنا : دادستان همدان از اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» در زندان همدان خبر داد.

کامران حمزه اظهار کرد: روز گذشته (سه‌شنبه) – ۲۸ فروردین ماه – به علت وجود اشکال قضایی در پرونده بهمن ورمزیار، اجرای حکم این فرد به تعویق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: پس از رفع مشکل قضایی این پرونده، حکم اعدام بهمن ورمزیار صبح امروز (چهارشنبه) – ۲۹ فروردین – اجرا شد.

چرا باید جوان همدانی اعدام می شد؟! / دادستان تشریح کرد

رکنا : دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در خصوص اجرای حکم بهمن ورمرزیار توضیحاتی ارائه کرد

کامران حمزه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان به بیان توضیحاتی در رابطه با اجرای حکم بهمن ورمرزیار پرداخت و تصریح کرد: از آنجاکه برقراری امنیت و آرامش در جامعه اسلامی از مهمترین وظایف و تکالیف قوه قضاییه در نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از مطالبات عمومی شهروندان شریف می‌باشد و در جهت اطمینان خاطر نسبت به صیانت و حفاظت از مال و جان و آبروی افراد در مواجهه با متعدیان به حقوق عامه و مخدوش کنندگان احساس امنیت، نظم و آرامش هر جامعه امری ضروری است لذا بر اساس حکم قضایی قطعیت یافته در خصوص محکوم علیه بهمن ورمزیار که در سال ۱۳۹۴ با استفاده از سلاح گرم علاوه بر سرقت مسلحانه موجب بروز ارعاب و وحشت در شهر و محل ارتکاب جرم گردیده و پس از تشکیل پرونده، ضمن طی کردن مراحل متعدد دادرسی که با دقت نظر و حسب مقررات آیین دادرسی کیفری در شعبه بازپرسی و دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب همدان و دادگاه صالحه و به لحاظ نوع جرم ارتکابی و مقررات و انطباق آن با مقررات قانونی مربوط، نهایتا به مجازات اعدام محکوم که متعاقبا این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید و مجوز اجرای آن صادر و به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب همدان ارسال گردید.
وی افزود: به دلیل توام بودن اجرای آن با اجرای حکم فرد محکوم علیه دیگر پرونده و ضرورت رفع ابهام از آن، یک نوبت در مورخه ۲۸.۱.۹۷ اجرای آن به تاخیر و لیکن با عنایت به تجمیع شروط لازم و ضرورت اجرای احکام قطعیت یافته، رای صادره در خصوص نامبرده در سحرگاه روز چهارشنبه ۲۹.۱.۹۷ پس از طی تشریفات قانونی به مرحله اجرا در آمد.
دادستان همدان بیان داشت: لازم به ذکر آنکه طی روز‌های اخیر برخی مطالب خلاف واقع منتشره در خصوص عفو محکوم علیه از سوی برخی رسانه‌ها و نیز در تعدادی از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی با اهداف مغرضانه یا ناآگاهانه عنوان گردید که اساسا کذب و ناصحیح است.
وی خاطرنشان کرد: بدیهی است حوزه امنیت عمومی شهروندان محترم بنابر تاکیدات قانونی از موارد غیرقابل اغماض و مسامحه بوده و مجموعه قضایی استان همدان بنابرآنچه در قانون اساسی و سایر قوانین موضوعه تصریح گردیده ضامن استقرار و استمرار نظم، آرامش و امنیت در جامعه می‌باشد و فارغ از هرگونه سلایق شخصی یا جوسازی رسانه‌ای منحصرا بر اساس قانون، مجدانه در اجابت مطالبات عمومی شهروندان محترم و اجرای قسط و عدل تمام توان و ظرفیت خود را معمول نموده است تا ان شالله تعالی مرضی درگاه حضرت احدیت و مردم رشید و شریف ایران اسلامی قرار بگیرد.
به گزارش میزان خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه بهمن ورمرزیار در سرقت مسلحانه از سلاح کلاشینکف استفاده کرده است و همچنین درجریان سرقت اقدام به تیراندازی نیز کرده است که این موضوع باعث رعب و وحشت گردیده است.
طی روز‌های گذشته نیز برخی افراد به قصد سوء استفاده مطالبی نادرست را برای اعلام در فضای مجازی به خانواده محکوم علیه القاء کردند که این موضوع نیز قابل پیگیری است.

2 دیدگاه در “ماجرای سرقت مسلحانه بهمن ورمزیار جوان همدانی و اجرای حکم اعدامش

  1. رضا گفت:

    اگر واقعا مستحق اعدام بوده بخاطر وحشت مردم پس چرا ۴ سال بعد یعنی زمانی که دیگر موضوع فراموش شده و کسی مدعی نبوده . چرا افرادی که جرم بسیار بدتر مثل اسید پاشی مرتکب می شوند را اعدام نمی کنند

  2. ahmad-safi@yahoo.com گفت:

    حقش بود بابا این کثافتها هستند که امنیت مملکت را به لجن کشیده اند چرا مردم خودشون ناامنی ایجاد میکنند؟

نظرات