بهترین خصوصیات مرد ایده آل برای ازدواج

0

بهترین خصوصیات مرد ایده آل برای ازدواج

مرد ایده آل برای ازدواج : زنان، یک مرد واقعی قرن ۲۱ را کسی می دانند که بتواند آشپزی کند،با ماشین لباس شویی بتواند کار کند، بدون ترس عنکبوت ها را تمیز کند وبا خوشحالی جاروبرقی بکشد و شمه آداب و رسوم را بداند و درک کند یک آقای واقعی به چه معناست و علاوه براین همیشه خانم خود را در اول هرچیزی قرار دهد.

کشف و رفع نیازهای مادی، عاطفی و اجتماعی زن، شاید یکی از دشوارترین نقش های یک شوهر کارآمد باشد.

مرد ایده آل برای ازدواج همان مردی است که وقتی دیگران به او نگاه می کنند، انگیزه می گیرند و خیلی وقت ها هم نگاهشان با کمی حسادت همراه است. او همان مردی است که خانم ها به دنبالش هستند. این مرد بدون اینکه بخواهد، در هر جمعی مرکز توجه است.

وقتی می‌خواهیم ببینیم كه آیا یك مرد، مرد واقعی زندگی شماست، به اولین نكته‌ای كه باید توجه كنیم، وجود احترام است. احترام موضوعی است كه در صدر جدول خوشبختی قرار دارد و خودش را به هزار و یك جلوه نشان می‌دهد و البته احترام یك موضوع ۲جانبه است؛ موضوعی كه هم شما باید برای رعایت‌كردنش تلاش كنید و هم همسرتان باید در رفتارهایش آن ‌را نشان دهد.

برای انتخاب همسر، به الگوهای دیگران نگاه نكنید و سعی كنید كه این موضوعات مهم را از نظر خودتان دسته‌بندی كنید.

مهم نیست كه از نظر بقیه فردی كه انتخاب كرده‌اید چقدر شگفت‌انگیز یا ایده‌آل است، مهم این است كه این فرد چقدر به معیارهای خود شما نزدیك باشد و البته اینكه از مرزبندی‌ها و خط قرمز‌های‌تان هم عبور نكند.

اگر به یك مورد خاص فكر می‌كنید و برای ازدواج فردی را بررسی می‌كنید، اول ۱۰ ویژگی مهمی كه برای‌تان در اولویت قرار دارند را روی كاغذ بیاورید و بعد در مورد ایده‌آل بودن یا نبودن این فرد تصمیم بگیرید. حتی اگر او ۷ ویژگی از این ۱۰ تا را داشته باشد، می‌تواند یك همسر مناسب برای شما باشد.

همسر خوب به مفهوم درست و واقعی همسری است که با شما تناسب داشته باشد.

مرد ایده آل برای ازدواج

مرد ایده آل برای ازدواج

همسر خوب از دیدگاه دین

۱- دیندار بوده و به مسائل و احکام دینی پایبند باشد و خود و زندگی اش را آلوده به گناه نکند.
۲- خوش اخلاق و خوش برخورد باشد.
۳- شرافت خانوادگی داشته باشد.
۴- زیبایی
۵- از نظر اقتصادی، تحصیلات، فرهنگ خانوادگی، تناسب داشته و هم کفو خانم باشد.

خصوصیات مرد ایده آل برای ازدواج

۱- شخصيت؛

به دنبال شخصيتي باشيم كه او را بپذيريم و بتوانيم سال هاي متمادي در كنارش احساس خوبي داشته باشيم.
۲- هوش؛

به دنبال كسي باشيم كه نه بهره هوشي كمتري از ما داشته باشد و نه خيلي از ما باهوش تر باشد. بهره هاي هوشي نزديك به هم بهترين انتخاب است.
۳- شكل ظاهر؛

عده اي معتقدند كه انتخاب همسر بر مبناي شكل ظاهري احمقانه است، اما بايد در نظر داشته باشيم كه قرار است با همسرمان با همين شكل ظاهري ساليان سال زندگي كنيم، بنابراين، بايد از حداقل مشخصات تصوير ذهني ما برخوردار است.
۴- معنويت؛

تعهدات مذهبي و اعتقاد به يك دين و پيروي از آداب و رسوم معنوي مشابه براي ازدواج اصل مهمي است كه در موفقيت هاي زناشويي نقش اساسي دارد.
۵- صداقت؛

بسياري از ازدواج ها بر اثر دروغگويي، تقلب، فريب، بي مسئوليتي، بي احترامي و كاهلي متلاشي شده اند. براي ازدواج تحت هر شرايطي بايد راست بگوييم، تقلب نكنيم و قابل اعتماد باشيم.
۶- خلاقيت؛

خلاقيت مختص آدم هاي فوق العاده نيست. براي خلاق بودن الزاما نبايد هنرمند بود. همسرما مي تواند در زمينه پخت غذا، نظافت، كتاب خواني براي فرزندان، داستان پردازي براي آنها، گل كاري باغچه و هر موضوع ديگري خلاقيت داشته باشد.

۷- مراقبت از فرزندان؛

همسري انتخاب كنيم كه دوست داشته باشد پدر يا مادر شود و به مسئولیت والدینی علاقه مند باشد و اهميت رابطه شاد و خوب والد و فرزند را درك كند.

۸- خود بودن؛

طرفين نبايد در زندگي مشترك به ظاهر سازي، نيرنگ و فريب متوسل شوند و هيچ گاه نبايد يكديگر را به بازي بگيرند. بگذاريد طرف مقابلتان هماني باشد كه هست و اجازه بدهيد عقيده اش را آزادانه ابراز كند.

۹- شوهر خوب، زنش را شریک زندگی‌اش می‌داند؛

در ازدواج، مرد و زن شریک یکدیگر می‌شوند. وقتی شوهر از صمیم قلب زنش را شریک زندگی اش ببیند، تصمیم‌گیری را به یک کار مشترک بدل می‌کند.

۱۰- مرد واقعی پشتکار دارد.

هیچوقت تا پیروزی دست از کاری نمی کشد. همان مردی است که تا نفس آخر ایستادگی می کند.

۱۱- مرد واقعی مدافع است .

مرد واقعی می تواند از خودش و خانواده اش دفاع کند.

۱۲- مرد واقعی در بهترین فرم و اندام است.

قوی و ورزشکاری است و برای جنس مخالف بسیار جذاب.

۱۳- مرد واقعی شجاع است.

نه اینکه ترسی ندارد، نه. ترس دارد ولی آن را پذیرفته است و در هر موقعیتی با آن روبه رو می شود.

۱۴- مرد واقعی متواضع است.

بخشی از این بخاطر توانایی او برای خندیدن به خودش می آید. به هر پیروزی که دست پیدا کند، هیچوقت از خودش درنمی آید و اگر هم این اتفاق بیفتد می تواند دوباره مثل قبل خاکی شود.

۱۵- مرد واقعی تحصیل کرده است.

پیش نیاز آن مدرک تحصیلی نیست، بلکه عطش یادگیری است. او دوست دارد یاد بگیرد و این کار را می کند. این به او کمک می کند بتواند با افراد از هر وضعیت و موقعیت اجتماعی و اقتصادی ارتباط برقرار کند. خیلی راحت و هوشمندانه می تواند با تاجران بزرگ و مبلغین مذهبی رابطه داشته باشد.

۱۶- مرد واقعی هدف دارد.

این مشخص ترین خصوصیت اوست. در عین اینکه همه آدمها در زندگی خود سرگردان اند تا خودشان را پیدا کنند، مرد واقعی سرگرم ساختن خودش است. هر روز برای نزدیک تر کردن خودش به هدفش، کاری انجام می دهد.

۱۷- مرد واقعی می داند با خانم ها چطور باید رفتار کند.

شوهر ایده آل و مرد واقعی به زن ها احترام می گذارد و در هر موقعیتی به همسر خود کمک می کند. به او کمک می کند به آرزوهایش برسد.

۱۸- مرد واقعی به دیگران کمک می کند، او بخشنده و سخاوتمند است.

او هدف خود را دارد اما می داند که زندگی فقط موفقیت نیست، بلکه حک شدن در ذهن دیگران است.
می داند که این کار فقط از طریق کمک به دیگران برای رسیدن به آرزوهایشان امکان پذیر است.

مورد آخر و مهم : حس‌تان به شما می‌گوید…

حتی اگر او تمام نشانه‌هایی كه یك مرد ایده آل برای ازدواج باید داشته باشد را دارد، باز هم به معنای این نیست كه او مردی است كه برای آرامش شما آفریده شده است. با وجود بررسی تمام این موضوعات، دست آخر باید به این فكر كنید كه چه حسی درباره این مرد دارید.

آیا هر زمان كه او را می‌بینید احساس شوق و هیجان سراغ‌تان می‌آید؟ آیا بعد از هر دیدار، با اشتیاق منتظر گذاشتن قرار بعدی می‌مانید؟ آیا وقتی صحبت از ازدواج می‌شود، دل‌تان می‌خواهد كه زود همه‌چیز جفت‌وجور شود و برای همیشه در كنار او باشید؟

اگر پاسخ شما به این سوال‌ها منفی است اما وقتی دو‌دو‌تا چهارتا می‌كنید، می‌بینید كه او ایرادی ندارد كه بخواهید به خاطرش از ازدواج صرف‌نظر كنید، ‌دست نگه‌دارید!

حسی كه شما باید به همسر آینده‌تان داشته باشید، حرف اول و آخر را می‌زند؛ حسی كه اگر نباشد، ‌با وجود تمام ویژگی‌های مثبت هم نمی‌تواند شما را به ماندن در یك زندگی دلگرم كند.

نظرات