متن کامل آیه الکرسی به همراه ترجمه و فایل صوتی توسط عبدالباسط

42

متن کامل آیه الکرسی به همراه ترجمه

آیه الکرسی سید آیات قرآن

پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود: ” یا علی ! من سید عربم-مكه سید شهر هاست- كوه سینا سید همه كوه هاست – جبرئیل سید همه فرشتگان است – فرزندانت سید جوانان اهل بهشتند- قرآن سید همه كتاب هاست – بقره سید همه سوره های قرآن است – ودر بقره یك آیه است كه آن آیه ۵۰ كلمه دارد و هر كلمه ۵۰ بركت دارد و آن آیه الکرسی است.

 

آیه الکرسی

متن کامل آیه الکرسی به همراه ترجمه :

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ

خداست که معبودى جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛

نه خوابى سبک او را فرو مى‌گیرد و نه خوابى گران

لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ

آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، از آنِ اوست

مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ

کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟

آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌ داند.

وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء

و به چیزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌ یابند.

وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا

کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست

وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ

و اوست والاى بزرگ.

لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ

در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است.

فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤمِن بِاللّهِ

پس هر کس به طاغوت کفر ورزد، و به خدا ایمان آورد

فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا

به دستاویزى استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است.

وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ

و خداوند شنواى داناست.

اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ

خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‌اند.

آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‌برد

وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ

و [لى‌] کسانى که کفر ورزیده‌اند، سرورانشان [همان عصیانگران=] طاغوتند

یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ

که آنان را از روشنایى به سوى تاریکی ها به در مى‌ برند.

أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ

آنان اهل آتشند که خود، در آن جاودانند.

صدق الله العلی العظیم

 

دانلود فایل صوتی آیه الکرسی از استاد عبدالباسط :

.

فواید خواندن آیت الکرسی :

 

پاداش كسی كه آیت الكرسی را زیاد می خواند

عبدالله بن عوف گفته است:” شبی خواب دیدم كه قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی كردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و كاخ های زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این كاخ را بشمار ؛ من هم شمردم ۵۰ درب داشت.

بعد گفتند: خانه هایش را بشمار. دیدم ۱۷۵ خانه بود. به من گفتند این خانه ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم كه از خواب پریدم و خدا را شكر گفتم.

صبح كه شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف كردم.

او گفت : معلوم است كه تو آیه الکرسی زیاد می خوانی. گفتم : بله ؛ همین طور است. ولی تو از كجا فهمیدی. گفت برای اینكه این آیه ۵۰ كلمه و ۱۷۵ حرف دارد. من از زیركی حافظه او تعجب كردم. آنگاه به من گفت : هر كه آیه الكرسی را بسیار بخواند سختی های مرگ بر او آسان می شود.

داستان نزول

رسول اكرم (ص) فرمود: چون خدای متعال خواست سوره ی حمد و آیه های شهدالله (۱۸و۱۹ آل عمران) و قل اللهم (۲۶-۲۷آل عمران) و سوره توحید و آیه الکرسی را به زمین نازل كندهمگی به عرش الهی چنگ زدند در حالی كه بین آن ها و خداوند حجابی نبود.

سپس فرمودند : پروردگارا ما را به خانه پر گناه و به سوی كسانی كه عصیان و گناه می كنند می فرستی ؛ در حالی كه ما پاك و مطهر هستیم.

سپس خدای متعال فرمود :” به عزت و جلال خودم سوگند ، هیچ كس شما را بعد از نماز نخواند مگر این كه او را در مرتبه بالای قدس جای دهم كه از نعمت های آن استفاده كنند و در هر روز ۷۰ بار به او با نظر رحكت خود بنگرم و در هر روز ۷۰ حاجت او را برآورم هرچند كه بسیار گناه كرده باشد كه كمترین آن دعاها و حاجت ها و آمرزش گناهان باشد. او را از هر دشمنی پناه می دهم و برای پیروزی بر هر دشمنی یاریش می دهم و مانعی به جز مرگ برای بهشت رفتن او نباشد.( یعنی بعد از مرگ بلافاصله به بهشت می رود)

آیت الكرسی برای حفظ چشم

بعد از هر نماز دستان را روی چشم بگذارید و بعد از خواندن آیه الکرسی بگویید:”اللهم احفظ حدقتی بحق حدقتی علی بن ابیطالب(ع)”

امان نامه الهی

امام كاظم (ع) فرمود: از بعضی پدران بزرگوارم شنیدم كه كسی داشت سوره حمد را می خواند پس حضرت فرمود: هم شكر خدا را به جای آورد و هم به پاداش رسید. بعد حضرت شنید كه سوره توحید می خواند فرمود: ایمان آورد و ایمنی به دست آورد و سپس شنید كه سوره قدر می خواند فرمود: راست گفت و آمرزیده شد و بعد شنید كه آیت الكرسی می خواند فرمود: خداوند خالق امان نامه برایش فرو فرستاد.

قرآن برتر است یا تورات؟

روایت شده كه از پیامبر (ص) پرسیدند: قرآن برتر است یا تورات؟ فرمودند: در قرآن آیه ای است كه از تمام كتابهایی كه خداوند بر پیامبرانش نازل فرموده بهتر و برتر و والاتر است و آن آیه الكرسی است.

پیامبر فرمودند با فضیلت ترین آیه ای كه بر من نازل شد آیه الكرسی است.

پیامبر فرمودند آیه الكرسی وسوره توحید عظیم تر از همه چیزهایی است كه دون و پست تر از خداست.

پیامبر (ص) فرمودند: دانش بر تو گوارا باد. سوگند به كسی كه جان محمد در دست اوست این آیه دارای دو زبان و دو لب است كه در عرش الهی تسبیح و تقدیس خدا می گوید.

رسول خدا (ص) فرمود: در شب معراج دو لوح را دیدم ، كه در یك لوح سوره حمد و در لوح دیگر كل قرآن قرار داشت كه سه نور از آن می درخشید . پس گفتم ای جبرئیل این نوره چیست؟ جبرئیل در جواب گفت : آن سه نور یكی سوره توحید و یكی سوره یاسین و دیگری آیه الكرسی می باشد.

پیامبر (ص) فرمودند: در معراج در آـسمان هفتم دیدم كه ملائكه حجب سوره نور را می خوانند ، خزان كرسی آیه الكرسی و حمله عرش سوره مومن را می خوانند.

امام صادق (ع) فرمود: همانا من از آیه الكرسی برای بالا رفتن درجات استفاده می كنم.

امام صادق (ع) فرمودند: هرگاه سوره حمد و توحید و قدر را با آیه الكرسی بخوانید و بعد از آن برخیزید و و رو به قبله حاجات خود را از خدا بخواهید كه حاجاتتان بر آورده خواهد شد زیرا اسم اعظم هستند.

امام علی (ع) فرمودند اگر شما از آثار معنوی آیه الكرسی آگاه بودید در هیچ حال خواندن آن را ترك نمی كردید.

امام محمد باقر (ع) فرمودند: هر كس یك بار آیه الكرسی را بخواند خداوند هزار ناراحتی از ناراحتی های دنیا و هزار سختی آخرت رااز او دور می كند كه كمترین ناراحتی دنیا فقر و كمترین سختی آخرت فشار قبر است.

رسول خدا در خواب به دختر خویش فرمودند: ترازوی اعمال خویش را با آیه الكرسی سنگین گردان. زیرا هركس آن را قرائت نماید آسمان وزمین با فرشتگانش به جنبش و حركت در آیند و خداوند را با صدای بلند به پاكی یاد كنند و او را بزرگ بدارند و تسبیح گویند. پس از آن تمامی فرشتگان از خداوند می خواهند كه گناه خواننده آیه الكرسی را ببخشد و از خطا و لغزشش در گذرد.

رسول خدا (ص) فرمودند: هركس آیه الكرسی را یك بار بخواند اسم او از دیوان اشقیا و انسان های بد محو می شود.

امام رضا (ع) به نقل از پیامبر فرمودند: هر كس ۱۰۰ مرتبه آیه الكرسی را بخواند چنان باشد كه همه عمر خود را عبادت كرده باشد.

بعد از نماز

پیامبر فرمودند: هر كس آیه الكرسی را بعد از نماز بخواند هفت آسمان شكافته گردد و به هم نیاید تا خداوند متعال به سوی خواننده آیت الكرسی نظر رحمت افكند و فرشته ای را بر انگیزد كه از آن زمان تا فردای آن كارهای خوبش را بنویسد و كارهای بدش را محو كند.

رسول اكرم (ص) فرمود: یا علی بر تو باد به خواندن آیه الكرسی بعد از هر نماز واجب. زیرا به غیر از پیغمبر و صدیق و شهید كسی به خواندن آن بعد از هر نماز محافظت نمی كند و هر كس بعد از هر نماز آیه الكرسی را بخواند به جز خداوند متعال كسی او را قبض روح نمی كند و مانند كسی باشد كه همراه پیامبران خدا جهاد كرده تا شهید شده است و فرمود: بعد از مرگ بلا فاصله داخل بهشت می شود و به جز انسان صدیق و عابد كسی بر خواندن آیه الكرسی مواظبت نمی كند.

در روایتی از امام باقر آمده است:” هر كس آیه الكرسی را بعد از هر نماز بخواند از فقر و بیچارگیدر امان شود و رزق او وسعت یابد و خداوند به او از فضل خودش مال زیادی بخشد.”

رسول اكرم فرمودندك هر كس آیه الكرسی را بعد از هر نماز واجب بخواند نمازش قبول درگاه حق می گردد و در امان خدا باشد و خداوند او را از بلاها و گناهان نگه دارد.

جهت نور چشم بعد از هر نماز دست بر چشم بگذارد و آیه الكرسی بخواند و بگوید :” اعیذ نور بصری بنور الله الذی لا یطفی”

خداوند به موسی بن عمران وحی فرمود: كسی كه بعد از نماز واجبش آیه الكرسی بخواند خداوند متعال به او قلب شاكرین – اجر انبیا و عمل صدیقین را عطا فرماید و چیزی جز مرگ از داخل شدن او به بهشت جلوگیری نمی نماید. مداومت نمی نماید به آن مگر پیامبر یا صدیق یا كسی كه از او راضی شده ام و یا شخصی كه شهادت را روزی او می نمایم.

زیادی علم وحافظه

پیامبر (ص) روایت كرده است كه فرمودند : ۵ چیز حافظه را قوی می گرداند: خوردن شیرینی – گوشت نزدیك گردن – عدس – نان سرد و خواندن آیت الكرسی

عالمی گوید : هر كه علم می خواهد بر پنج چیز مواظبت می كند:

۱- پرهیزكاری در آشكارا و پنهان ۲- خواندن آیه الکرسی ۳- همیشه با وضو بودن ۴- نماز شب خواندن حتی اگر دو ركعت باشد. ۵- غذا خوردن به منظور نیرو گرفتن نه شكم پر كردن.

سفر

امام صادق (ع) فرمود: سفر را با دادن صدقه و یا با خواندن آیت الكرسی آغاز كنید. كسی كه در سفر هر شب آیه الكرسی را بخواند هم خودش در سلامت باشد و هم چیزهایی كه همراه اوست.

حاجت

اگر برای كسی كار مهمی پیش آمده باشد و بخواهد كه زود انجام شود و به صحرایی رود كه در آنجا كسی نباشد و خطی دور خود بكشد و رو به قبله با تواضع بنشیند و ۷۰ بار آیه الکرسی را بخواند . بدون شك در آن روز حاجات او بر آورده شود . این كار تجربه شده است و شكی در آن نیست.

رسول اكرم (ص) فرمودند: هرگاه برای حاجتت از خانه ی خود بیرون آمدی آیه الکرسی را بخوان كه حاجتت به خواست خدا برآورده گردد.

امام علی (ع) فرمودند: هرگاه یكی از شما اراده حاجتی كند پس صبح روز پنج شنبه در طلب آن بیرون رود و در وقت بیرون رفتن آخر سوره آْ عمران ( آیه ۱۹۰تا آخر) و آیه الکرسی و سوره قدر و حمد را بخواند ، زیرا كه در خواندن این ها حوائج دنیا و آخرت برآورده می شود.

در روایت آمده است هر كس آیه الکرسی را در وقت غروب بخواند حاجتش برآورده گردد.

42 دیدگاه در “متن کامل آیه الکرسی به همراه ترجمه و فایل صوتی توسط عبدالباسط

  1. kala گفت:

    بسیار عالی

  2. رهیار اسیا گستر گفت:

    بسیار عالی بود

  3. Imusica گفت:

    به به

  4. محمد گفت:

    خدا آن حس زیبایی است
    که در تاریکی صحرا
    زمانی که هراس مرگ میدزدد سکوتت را
    یکی همچون نسیم دشت میگوید:
    کنارت هستم ای تنها…

  5. احمد گفت:

    سلام علیک ازخدامیخام کمکم کنه که راه درست وبرم ازاین سردرگمی دربیام به حق آیت الکرسی من وازکارای بدی که انجام دادم ببخشم خدایا هاجت همروبرابرده کنه انشاالله هرکسی مریضی دار زندانی دار بچه ای برای دل خوشی زندگیش میخاد هاجتشون برابر کن خدایا من هم بتونم پدری خوبی وهمسر خوبی وبندی خوب وصالحی باشم دستمو بگیر به وکمکم کن راضی هم به رضایت شکرت خداجون

  6. پوپک گفت:

    واقعا آیت الکرسی بسیار آرامش بخش می باشد وقلب و روح رو پر ازآرامش میکنه .

  7. سیدمصطفی گفت:

    بعضی از کلمات رو اشتباه نخوندی؟
    مثلآ:👈بسم الله الرحمن الرحیم رو👉

  8. هادی گفت:
    2
    1

    اونهایی که منفی می دهند اصلا خدا رو قبول دارند ،اصلا عقل سالم دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. عماد گفت:
    11
    1

    خدایا خودت من را در مسیر درست قرار بده و من رو به هدفم برسون خدایا شکرت

  10. امیر گفت:
    15
    1

    خدایا بابت انچه دادی و انچه ندادی صد هزار مرتبه شکرت❤️

  11. یادگارمومنی گفت:
    16
    5

    با خواندن آیت الکرسی آرامشی در وجودم به وجود می آید.

  12. هادی گفت:
    17
    3

    سلام،ایشالاه به برکت این سوره زیبا وپر از برکت،هرکس هر حاجتی یا گرفتاری داره،خدا کمکش کنه

  13. شادی گفت:
    18
    3

    سلام امیدوارم هر چی که به صلاحتونه اتفاق بیوفته
    من دختری هستم که نماز تا یه سنی میخوندم ولی الان دیگه نمیخونم اهل حجابم نیستم ولی به این چیزا اعتقاد دارم و همیشه آیت الکرسی میخونم و حتی قرآن و خیلی چیزای دیگه ماه رمضون نماز و روزم به جاست ایام محرم و شبهای قدر تمام و کمال شرکت میکنم تکلیف من چیه که با حجاب و نماز مشکل دارم…؟

  14. المیرا گفت:
    32
    5

    تورو خدا برام دعا کنید باردارم ماه اخره به مشکل خانوادگی برخوردیم ک هیچکس نمیتونه حلش کنه به جز خدا ..فقط دعا کنید برام انشاالله به هر جی ک میخواهید برسید🤲🤲🤲😔😔😔

  15. ZAHRA گفت:
    29
    1

    خدایا کمکم کن همه کس من تویییی تنها کسی که هرروز اسمشو تکرار میکنم تا آروم بشم خدایا به بخشندگیت قسمت میدم ی یچه بهم بده همه امید منو همسرم به توعه زندگی موتو شیرین کن خدایا خواهش میکنم این استرس داره جونمو میگیره لطفا دستمو بگیر 🥺الله
    دوستان لطفاً برام دعا کنید ایشالله هرچی از خدا میخواین بهتون بده ⁦♥️⁩

  16. مهدی گفت:
    11
    8

    آقا مگه قرآن به حضرت محمد(ص) نازش نشد؟. پس خدا چجوری به موسی (ع) خواص آیت الکرسی رو گف؟؟؟؟؟!!!
    زمان موسی نه قران بود نه نماز. یکی بیاد حواب منطقی بگه!

  17. مهدی رحمتی رئوف گفت:
    6
    5

    سلام سپاسگزارم فواید خواندن آیه الکرسی کامل فول معرفی کردید🙏🙏🙏

  18. بنیامین گفت:
    32
    4

    خدایا منو تو درسام موفق کن
    منم قول میدم هر روز آیت الکرسی بخونم❤️❤️❤️❤️

  19. بنیامین گفت:
    19
    3

    ما خدایی بالا سرمونه که هر گناهی می کنیم که با خشم نگاه نمیکنه ، بلکه با مهربانی و صبر و گذشت خودش ، ازشون رد میشه
    من برای حال تمام مریض ها شب قبل خواب، آیت الکرسی رو میخونم
    با یاری خدا همه مریض ها شفا پیدا کنن

  20. بهنام گفت:
    5
    13

    فک کنم لا اکراه فی الدین معنیش هیچ بدی در دین نیست میباشد ؟!!!!

  21. سعید گفت:
    34
    3

    خدایا ازت میخوام بچه هام صحیح و سالم به دنیا بیان.الهی آمین
    از تمام دوستانی که این درخواست رو میخونن خواهش میکنم برامون دعا کنید.التماس دعا

  22. ..... گفت:
    37
    5

    خدایاکمکم کن این وضعیتم درست بشه اون چیزی که میخوام اتفاق بیوفته خدایا از گمراهی درم بیار و حالمو خوب کن دعام کنید لطفا دوستان

  23. محسن گفت:
    25
    3

    دوستان یکی از بهترین دعا ها ایت الکرسی هست
    برای ترس هایتان وقتی که درون خانه تنها هستید
    و ترسی دارید از ارواح و …. این دعا را بخوانید
    خداوند به شما کمک میکند تا از انها نترسید و
    فرشته ای در کنار شما میگذارد تا از شما به خوبی
    نگهداری و محافظت کند

  24. نرگس گفت:
    30
    6

    دوستان این دعا معجزه میکنه
    اللَّهُمَّ اجْعَلْنِا فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ.
    خدایا مارا در زره محکم و امنِ خود قرار ده همان زرهی که هر کس را بخواهی در آن قرار میدهی.

  25. نرگس گفت:
    27
    4

    ای نور دیدگانم.ای خون جاری در رگهایم.ممنونم ازاینکه مرا آفریدی وشرمندم ازاینکه بنده خوبی برایت نبودم.جسارتهایم را ببخش وبیامرز.ای تنها کسی که بخشیدن وآمرزیدن در شان ومقام والای توست. یاقدوس.یاقدوس.یاقدوس خداوندا ای فرمانروای لشکرها ،آسمانها وزمین از جلال وعظمت تو پراست.

  26. عادل آتشین گفت:
    20
    2

    آقا رسول عزیز تعداد کلمه ها ۵۰ و تعداد حروف ۱۷۵ میباشد،،، براستی که حمد و توحید و قدر و آیه الکرسی برای من معجزه کرده و هرآنچه طلبیدم از مادی و معنوی،. به بهترین شکل و در بهترین زمان به وقوع پیوسته،،، خذا جونم شکرت،، خیلی کار درستی

  27. ناشناس گفت:
    27
    11

    برا منم دعا کنید

  28. جواد گفت:
    20
    13

    پروفسور آیه الکرسی ۵۰ کلمه هست.
    آیه الکرسی ۱ آیه تا هوالعلی العظیم می باشد.
    مابقی آیه رو مستحبا اضافه میخونن.
    دقتتو بیشتر کن..

  29. Golsa گفت:
    47
    5

    سلام من گلسا هستم میشه لطفا برای من هم دعا کنین من ۱۱ سالمه دوست دارم اگه به صلاحم هست به رشته ی دلخواهم برسم باور کنین ۳ بار دعا رو با معنیش خوندم ممنون میشم دعا برام کنین لطف دارید(。♥‿♥。)

  30. یاشار قهرمان‌اوغلو گفت:
    25
    3

    خدایا، خداوندا تو مسئولی، تو ازلی، ابدی، ناظری، غافری و ظاهری تو را قسم میدهم به خون پاکت که در کربلا از اعضای پاره، پاره امام حسین علیه السلام به زمین بهشتی ریخته شد ما را در روز قیامت با ائمه اطهار علیهم السلام محشور بفرما.
    ما عیصیانکاریم ما گناه کبیره داریم ما از خود شرمنده ایم اما امیدمان فقط به غافریت شماست مارا از عذاب قبر و آتش 🔥 جهنم در امان بدارد.
    آمین یا رب الحسین.

  31. کیان گفت:
    95
    6

    من حدود ۱ سالو نیمه دارم هر شب آیه الکرسی میخونم من ۱۴ سال بیشتر ندارم و شاید تا الان تو عمرم ۵۰۰ یا ۶۰۰ بار آیه الکرسی خوندم. و حاضرم همه رو برای سلامتی بابام نذر کنم.
    دوستان لطفا دعا کنید حال بابام خوب شه واقعا مرد خوبیه . خدا جواب شما رو بده انشالله 💙 لطفا هر کی ک این نظر رو خوند یه آیه الکرسی برای سلامتی بابام بخونه
    ممنون.

  32. اناهیتا گفت:
    31
    6

    فقط خدا فقط به خدا توکل میکنم

  33. نسیم گفت:
    10
    4

    ممنون

  34. خدایا کمکم کن گفت:
    35
    3

    خدایا کمکم کن از عذاب وجدانم خلاص شم خدایا کمکم کن حالم خوب شه دوستان دعام کنید ایشالا ک هیچکس حالش بد نباشه😔😔

  35. خدایا کمکم کن گفت:
    23
    4

    خدایا تورو به بزرگیت قسم کمکم کن اون اتفاقی ک میخوام نیوفته میدونم نمیوفته کمکم کن ک حالم خوب بشه همین روزا خدا جونم ازت کمک میخوام بشنو صدای دلمو ک دارم عذاب میکشم

  36. علی محمدی گفت:
    21
    2

    خدایا شکرت که توخدای ماهستی.
    خدایاشکرت که هستی

    سلام دوستان تشکر از زحمات شما

  37. محمد حسن حسن زاده گفت:
    23
    3

    خدایا اگر تو را نداشتم چقدر آواره وبیچاره بودم.الهی شکرت.

  38. رسول گفت:
    6
    28

    مردم مثل خودت پخمه حساب کردی من که شمردم کلمه های آیه الکرسی بیش از پنجاه تا شد حرفهای الکی به خرد مردم می دی؟؟؟؟؟

  39. سید روح الله بلخی گفت:
    12
    3

    خداوندا شکرت .خدارا شکر .که تورا دارم.وتو خدای من هستی

  40. فاطمه گفت:
    9
    3

    خدای من… تو قبله ای نهادی ک مارو در آغوش بکشی و با ما وصال کنی..شکرت بخاطر مهربونیات و ببخشمون بخاطر کم گذاشتنامون..عاشقتم..
    ممنون از صفحه خوبتون..سرشار از بهره بود.

  41. دردانه گفت:
    5
    4

    ممنون

  42. مرتضی گفت:
    23
    3

    خدایی داریم که وقتی گناه میکنیم بهمون با خشم نگاه نمیکنه، برامون راه توبه رو باز میکنه و منتظر هست تا به سوی او بازگردیم
    خدامون خیلی خداست بی همتا و مقتدر و بی نهایت مهربون
    خیلی سپاسگزارم از مطالب مفیدتون

نظرات