راهنمای گردشگری دبی + اماکن دیدنی دبی

0

راهنمای گردشگری دبی + اماکن دیدنی دبی

دبی (دوبی) یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است. دبی یکی از هفت امارت امیر نشین امارات متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد. دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربى متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها ۶% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت دبى از منطقه آزاد جبل علی یا (JAFZ) و از گردشگری و دیگر خدمات تجاری می باشد. تاسیسات و پیشرفت های زیاد در صنایع و فعالیت های مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه ها و پروژه ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانس هایی که دراین شهر برگزار می شود.

اگر چه دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و به تنهایی بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ، مثل دبی مال که بزرگترین مرکز خرید جهان است را در خود جای داده‌است و بسیاری از گردشگران به قصد خرید در دبی به آن سفر می‌کنند، ولی دیدنی‌های دبی و مراکز تفریحی آن نیز در نوع خود بی‌نظیر هستند. از جمله سالن‌های سرپوشیده‌ اسکی، پارک‌های آبی بزرگ با وسایل بازی بسیار متنوع، آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر و شهربازی‌های مدرن، دبی لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را برای هر گردشگری فراهم می‌کند.

دبی

دبی

دبی

دبی

دبی

جاذبه های گردشگری دبی

اماکن تفریحی دبی

۱- برج خلیفه

برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان دنیا و با ۱۶۳ طبقه بیشترین تعداد طبقات در یک برج را داراست و همین، به یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های دبی تبدیلش کرده. تصور کنید که با برجی به اندازه‌ دو برابر برج میلاد طرفید. برج خلیفه دبی، مراکز خرید و تفریحی و همچنین عرشه ای برای تماشای مناظر اطراف دارد که در طبقه ۱۲۴ ام قرار گرفته است. اگر ترس از ارتفاع ندارید تماشای مناظر اطراف و عکاسی در هر ساعتی از روز و شب تجربه‌ای به یاد ماندنی برایتان خواهد بود.

دبی

۲- آب نمای موزیکال

فواره دبی، بزرگترین آب‌نمای موزیکال دنیا و یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های دبی است که در دریاچه‌ برج خلیفه، با هزینه‌ای سنگین، ساخته شده. طول این آب‌نما ۲۷۵ متر است و آب را به اندازه‌ی یک ساختمان ۵۰ طبقه به بالا پرتاب می‌کند. هزاران نورافکن و چندین پروژکتور با رنگ‌های متفاوت در طراحی این آب‌نما به کار رفته و نه تنها از تمام زوایای دریاچه و برخی ساختمان‌های اطراف قابل مشاهده ‌است، بلکه حتی از بیش از ۲۰ مایل دورتر دیده می‌شود. آب‌نمای دبی طوری برنامه‌ریزی شده‌ که با موسیقی‌های بی‌کلام، پاپ و موسیقی عربی برقصد. جالب است بدانید یکی از آهنگ‌های استفاده شده در این آب‌نما، آهنگ امواج اثر آهنگ‌ساز ایرانی است.

دبی

۳- پارک آبی دلفینها

دلفین بی دبی که در آتلانتیس پالم واقع شده، بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در دنیا و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است. در این مجموعه هر جور تفریحی برای هر سنی که فکرش را بکنید، امکان‌پذیر است. می‌توانید در آب‌های کم‌عمق بروید، کنار دلفین‌ها بایستید، بغلشان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و یک عکس یادگاری بگیرید. دلفین‌ها حیوانات مهربانی هستند و همراه مربی می‌توانید حسابی کنارشان خوش بگذرانید. تمام پکیج‌های بلیط، شامل دسترسی به پارک آبی آکواونچر هم هستند.

دبی

۴- اسکله ابرا

اسکله ابرا در منطقه‌ای تاریخی قرار دارد و بهترین فرصت برای یک تجربه‌ دریایی است. ۱۰ دقیقه گردش با قایق‌های چوبی و سنتی اسکله در آب‌های نیلگون خلیج فارس و خنکی آب در هوای داغ دبی لذت خاصی دارد. قایق‌سواری از ابرا در بستکیه شروع می‌شود، به سمت بازار پارچه‌فروشان و گالری‌های هنر می‌رود و در نهایت به بازار طلا می‌رسد. سفر دریایی از این جاذبه‌ی دبی، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی است.

دبی

۵- باشگاه گلف

باشگاه گلف امارات در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده و زمین‌های قهرمانی بین‌المللی بسیار زیبایی دارد. زمین گلف این باشگاه ۳۶ حفره دارد و از نوع تمام چمن می‌باشد . امکان گلف بازی کردن هم در روز و هم در شب وجود دارد. علاوه بر این‌ها می‌توانید ورزش‌های دیگری همچون تنیس، بدنسازی و اسکواش را نیز تجربه کنید. در این باشگاه امکاناتی مثل فروشگاه لوازم ورزشی، امکانات غذاخوری، تسهیلات برگزاری مراسم گوناگون در چهار مرکز روباز یا سرپوشیده، مدرسه مدرن گلف و … وجود دارد. دوره‌های مختلف آموزش گلف هم در این مرکز برگزار می‌شود که توسط مجله جهانی گلف به عنوان یکی از ۱۰۰ دوره‌ آموزشی برتر گلف در دنیا شناخته شده است. همه‌ی اینها روی هم باشگاه گلف امارات را به یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های دبی تبدیل کرده.

دبی

۶- پارک آبی وادی

وایلد وادی یا وادی وحشی، پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است که بین هتل برج‌العرب و هتل ساحلی جمیرا واقع شده. این پارک روباز با امکان سرد و گرم کردن آب در فصل‌های مختلف، داشتن سرسره‌های زیاد، دو ماشین موج‌سواری مصنوعی و بزرگ‌ترین و بلندترین سرسره‌ آبی جهان در خارج از آمریکا مردم را از هر سن و سالی به خود جذب می‌کند. جلوی در ورودی، آبشاری ۱۸ متری هست که هر ده دقیقه آب را با فشار زیاد به بیرون پرتاب می‌کند. علاوه بر این‌ها، محل ویژه‌ای برای بچه‌ها با ده‌ها نوع بازی آبی، بزرگترین استخر موج‌دار خاورمیانه که موج‌هایی با ارتفاع ۱.۵ متر در ۵ شکل مختلف ایجاد می‌کند، رودخانه‌ای به طول ۳۶۰ متر که می‌توانید با تویوپ‌های مخصوصی روی آن شناور باشید و همچنین سرسره‌های خانوادگی بخشی از امکانات پارک وایلد وادی است. محیط پارک و شخصیت‌هایش را از روی کارتون سندباد و کاراکترهای دوست‌داشتنی‌اش طراحی کرده‌اند. این پارک آبی دارای چندین رستوران و مغازه‌های یادگاری فروشی هم هست.

دبی

۷- پیست اسکی

این پیست سرپوشیده‌ اسکی از مشهورترین جاذبه های دبی است که در مرکز خرید امارات قرار دارد و سومین پیست اسکی سرپوشیده‌ بزرگ دنیاست. پیست اسکی دبی با دیوارهای شیشه‌ای، مجسمه‌های یخی، تپه‌ سورتمه‌سواری، زمین بازی کودک و مسیر ۴۰۰ متری مخصوص اسکی شبیه یک سرزمین عجایب برفی است. اگر تا به حال اسکی نکرده‌اید هم جای نگرانی نیست؛ اینجا توسط مدرسین ممتاز اسکی، آموزش مجانی هم تدارک دیده‌اند. اما علاوه بر اینها شاید یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های اینجا پنگوئن‌های برفی آن است که شما و مخصوصا بچه‌ها را حسابی هیجان‌زده می‌کنند.

دبی

۸- پارک الممزر

این پارک خوش‌منظره با ده‌ها هکتار وسعت، یکی از گوهرهای پنهان و محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است. الممزر در امتداد دماغه‌ کوچکی در دهانه‌ خور الممزر قرار گرفته و در خلیج کوچکی درست در مقابل شارجه است. ساحل‌های شنی سفیدرنگ و دوست‌داشتنی، استخر شنا و باربیکیو به همراه فضاهای باز مخصوص بچه‌ها و زمین‌های بازی، کلبه‌های ییلاقی، دکه‌های اغذیه‌فروشی، آمفی‌تئاتر، زمین چمن برای پیک‌نیک و ساحل سرپوشیده فراهم شده است. بیشتر فضای پارک را چمن و درخت‌های نخل و نارگیل پوشانده و جای خوبی برای گذراندن چند ساعت در کنار خانواده و بازی با بچه‌ها در کنار ساحل و فضای وسیع پارک است.

دبی

۹- مدینه جمیرا

مدینه جمیرا (در فارسی به معنی شهر زیبا) با مساحت بیش از ۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین تفریحگاه مجلل در دبی، امارات متحده عربی است. طراحی این تفریحگاه با الهام از شهرهای سنتی مناطق عرب‌نشین بوده‌است. مالک مدینه جمیرا، شرکت جمیرا است که مالکیت تنها هتل ۷ ستارهٔ جهان را نیز داراست. این تفریحگاه دارای دو هتل بوتیک به نام‌های «القصر» و «مینا السلام» است که بیش از ۴۰ رستوران لوکس و کلاس جهانی دارد. همچنین یک بازار به نام «سوق مدینه جمیرا» نیز در مدینه جمیرا قرار دارد. به گفتهٔ بسیاری، از لوکس‌ترین استراحت‌گاه‌های جهان است.

دبی

۱۰- واحه العین

ممکن است فکر کنید گرمای سوزان سراب ایجاد کرده است، اما واحه العین به هیچ وجه یک خطای دید نیست. این یکی از چندین واحه شهر است و در مرکز آن واقع شده است و هشت ورودی در اطراف این محوطه ی ۳۰۰۰ هکتاری ایجاد شده است. داخل آن می توانید کنار پیاده رو ها زیر سایه ی تمام ۱۴۷۰۰۰ درخت نخل آن پرسه بزنید. تقریبا ۱۰۰ گونه ی مختلف خرما در این واحه وجود دارد که در میان سیستم آبیاری أفلاج، یک سیستم آبیاری ۳۰۰۰ ساله که توسط بومیان منطقه ابداع شده است، پراکنده شده اند. پس اجازه دهید تا صدای خش خش بزگ های نخل و شرشر آب های أفلاج ذهن شما را از شلوغی شهر منحرف کند.

دبی

۱۱- دهکده جهانی

در ۱۵ سال گذشته، دهکده جهانی، سرگرمی‌های فرهنگی، همراه با تجربه بهترین خرید، را برای میلیون‌ها بازدید کننده فراهم کرده است. اجرای زیبای برنامه‌های زنده، غذاهای خوشمزه، صنایع دستی اصیل و کالاهایی از کشورهای مختلف در انتظار شما در بسیاری از غرفه‌های ملی دهکده جهانی است. جاذبه‌های بسیار دیگری از جمله سواری‌های هیجان انگیز، بازی‌ها و نمایش‌های آتش بازی هستند تا مسافرت شما را کامل کنند. دهکده جهانی هر سال از ماه نوامبر تا مارس باز است، برخی از سال‌ها برنامه‌ها تا آوریل ادامه می‌یابد – اگر سفر شما در طول ماه مارس تا آوریل واقع شد وب سایت دهکده جهانی را برای جزئیات بیشتر چک کنید.

دبی

۱۲- دبی مارینا

یکی از جاذبه‌های جدید توریستی دبی، مارینا دبی است. مارینا در دید زیبایی از ساختمان های شگفت انگیز و ساحل جمیره در چشم‌اندازی عالی واقع شده و گردشگاه‌های زیبا و قایق سواری درآن مهیاست. این مکان در طول شبانه روز فوق العاده است. این تفرجگاه ساحلی بزرگترین ساخت دست بشر است و ماوی قایق‌های بزرگ و فروشگاه مارینا دبی است. مارینا دبی در قلب شهر دبی است و باشگاه قایقرانی آن به عنوان باشگاهی خصوصی در منطقه، شهرت جهانی کسب کرده است. این باشگاه آگاهانه در مرکز چهار تفرجگاه ساحلی ساخته شده است. این تفرجگاه در طول کانال ۳/۵ کیلومتری ساخته شده و پناهگاه بیش از پانصد قایق، در چینشی بی رقیب است. با وجود رستوران‌هایی معمولی یا مجلل، مکان‌هایی برای استرحت ورزشکاران ، این اطمینان حاصل می شود که باشگاه پناهگاهی امن در طول هفته باشد. برای علاقه‌مندان به مسافرت با قایق تفریحی ، باشگاه به سازماندهی تور مسافرتی و مشهور “سفر باشگاهی” کرده که منحصرا برای اعضای ( DMYC) است تا مقاصد قایقرانی محلی را شناسایی کنند و سپس به کارگاههای منظم و سمینارها با اعضای باشگاه بپردازند.

دبی

اماکن تاریخی دبی

۱- خانه شیخ سعید آل مکتوم

شیخ سعید آل مکتوم، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بود، و پدر بزرگ حاکم فعلی است. محل اقامت فعلی او به عنوان یک موزه بازسازی و ترمیم شده است که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد، به طوری که او می‌توانست حمل و نقل کشتی‌ها را از بالکن‌ها مشاهده کند. خانه اصلی تخریب شد، اما خانه فعلی در مکان اصلی بازسازی شد، با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده کاری شده و شبکه‌های چوبی در سرتاسر پنجره‌ها و دیوارهای گچی با طرح‌های گل دار و هندسی، نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. سی اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزئیات در بالا ساخته شده است. در داخل، نمایشی از موزه دبی از عکس‌های تاریخی و اسناد و مدارک با بسیاری از عکس‌های قدیمی شگفت انگیز از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ وجود دارند. در سرتاسر ساختمان نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها توسعه امارات را به نمایش می‌گذارند. نزدیک اینجا خانه شیخ عبید بن ثانی (Sheikh Obaid bin Thani House) است.

دبی

۲- بستاکیا (دبی قدیم)

محله‌ی بستاکیا در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا خانه‌ی تاجران ایرانی ثروتمندی باشد که بیشتر مروارید و پارچه معامله می‌کردند و به خاطر معاملات بدون مالیات و دسترسی به نهر دبی به دبی آمده بودند. بستاکیا شامل بخش شرقی بر دبی در امتداد نهر است و ساختمان‌های آهکی و مرجانی در این منطقه که بیشتر آنها دارای برجهای بادی هستند، به‌صورت خیلی خوبی محفوظ مانده‌اند.برج‌های بادی نوعی سیستم تهویه هوا برای خانه‌های اولیه و قدیمی بودند. احتمالاً تاجرهای ایرانی این عنصر معماری (برج‌های بادی) را از زادگاه خود به دبی آورده بودند. راهروهای باریک که با معماری عربی آمیخته شده‌اند یک تاریخ قدیمی و مهیج از دبی را شامل می‌شوند. درون این منطقه شما گالری Majilis را که دارای مجموعه‌ای از سرامیک‌ها و مبلمان های قدیمی عربی است را می‌یابید و گالری XBA که دارای یک مجموعه از هنر معاصر است که در یکی از ساختمان‌های تاریخی قرار دارد.

دبی

۳- موزه دبی

موزه دبی در قلعه آل فهیدی (Al-Fahidi Fort) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از دبی ساخته شد. دیوار قلعه از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته و با آهک نگه داشته شده‌اند. طبقه فوقانی توسط ستون‌های چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف از نخل، گل و لای و گچ ساخته شده است. در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده حاکم، مقر دولت و پادگان و زندان استفاده می‌شد. این قلعه در سال ۱۹۷۱ ترمیم شد (دوباره در سال ۱۹۹۵ گسترش یافت) و در حال حاضر موزه برتر شهر است. حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانه‌ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاح‌ها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی اماراتی است. زیر طبقه همکف سالن‌های نمایش با نمایشگاه‌ها و شهر فرنگ‌های سر پوشیده وجود دارند که جنبه‌های مختلف سبک زندگی سنتی اماراتی و همچنین آثار مکشوفه از جمله گورهای قدیمی ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ ساله در منطقه باستان شناشی القصیص (Al Qusais) را نشان می‌دهند.

دبی

۴- مسجد جمیرا

مسجد جمیرا (به عربی: مَسجد جمیرا) نام یک مسجد در دبی، امارات عربی متحده است. این مسجد در محلهٔ جمیرا قرار دارد. این مسجد با یک گنبد به ارتفاع ۱۶ متر، و دو مناره مرتفع بطول تقریبی ۴۰ متر، و منبری بسیار مجلل، نمونه‌ای از معماری نوین اسلامی است. در نماسازی این مسجد از سنگهای ممتاز به رنگ کرمی مایل به صورتی استفاده شده‌است.

تصویر این مسجد بعنوان یکی از نمادهای شهر بر روی اسکناس‌های ۵۰۰ درهمی چاپ شده‌است.

دبی

مراکز خرید دبی

۱- ابن بطوطه مال

مرکز خرید ابن بطوطه (به انگلیسی: Ibn Battuta Mall) نام یک بازار بزرگ در دبی، امارات متحده عربی است. این مرکز خرید در بزرگراه شیخ زاید، نزدیک ورودی ۶ منطقهٔ آزادجبل علی قرار دارد. نام این بازار که در سال ۲۰۰۵ گشایش یافت از ابن بطوطه، جهانگرد معروف اهل مراکش که در سدهٔ ۱۴ میلادی می‌زیسته اقتباس شده‌است. این مرکز خرید با مساحت ۱،۲۰۰،۰۰۰ فوت مربع (فقط برای فروشگاه‌هایش) بزرگ‌ترین مرکز خرید اقتباسی جهان است.

مرکز خرید ابن بطوطه دارای ۶ بخش است که هر کدام از آن‌ها با الهام از ۶ کشوری که ابن بطوطه به آن سفر کرد معماری شده است: چین، شبه‌قاره هند، ایران، مصر، تونس واندلس.

دبی

۲- بازارهای دیرا سوکس

گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، یکی از اماکن دیدنی دبی که حتما سر می زنند، بازارها و مراکز خرید آن است. یکی از این بازارها که در قلب دبی قدیمی قرار گرفته است، بازارهای دیرا سوکس است. بازاری زیبا و پر زرق و برق که از طرفداران جواهرات و طلا گرفته تا علاقه مندان به ادویات معطر عربی می توانند کالای مورد نیاز خود را در آنجا پیدا کنند.

دبی

۳- دبی مال

دبی مال یا به قول عرب ها دبی مول بزرگترین پاساژ جهان است که روبروی برج دبی ، بزرگترین برج جهان واقع شده است . روبروی درب ورودی دبی مال رقص فواره های زیبایی است که هر روز حدود ساعت ۷ آغاز می شود که دیدنش خالی از لطف نیست. قسمتی از این پاساژ توسط آکواریوم های زیبا احاطه شده است.

در دل این پاساژ غول پیکر منطقه سردی وجود دارد که پوشیده از برف مصنوعی است و تنها محلی است که در دبی که شما سرما را احساس می کنید . دمای این محل به راحتی به زیر صفر می رسد و شما نیاز به پوشیدن لباس گرم دارید. این مکان پیست اسکی مصنوعی دبی است که در نوع خودش بی نظیر است.

دبی

دبی

هتل های دبی

۱- هتل برج العرب

ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده ‌است. کوچک ‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می ‌رود بیش از۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند . صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می ‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه ‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه می ‌دهند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک ‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.

دبی

۲- هتل آتلانتیس

آتلانتیس هتلی با شکوه در دبی و واقع در جزیره نخل که ساخت دست بشر است که مقیاس با شکوه و نبوغ بکار رفته در آن، تخیل جهانیان را اسیر خود کرده است. از لحظه ای که وارد این جزیره می شوید، غرق در جهان خیره کننده ای از تخیل، لذت در هتل های ۵ ستاره لوکس می شوید. این مکان برای زوج‌ها و خانواده‌ها آرامش و هیجان فراهم می‌کند از قبیل:
زیستگاه دریایی منحصر به فرد – حفره‌های گمشده – پارک آبی هیجان انگیز- اکواونچر – سواحل سفید و بکر – خوراک هایی در سطح جهانی در ۱۸ رستوران – چشمه آب معدنی (شیخی) برای حواس شما – بوتیک های لوکس و با محصولات برند.

دبی

تورهای دبی

۱- تور سافاری

یکی از تفریحات دبی که برای همه مهیج و خاطره آفرین است ، تور سافاری ست . مراکز تفریحی دبی بسیار متنوع اند اما اکثر افراد تجربه تفریحات جدید و به یاد ماندنی را در کنار خانواده و دوستان خود بیشتر می پسندند . مدت زمان تور سافاری معمولا نیم روزی ست یعنی حداقل باید نصف روز خود را برای لذت از سافاری اختصاص دهید . هزینه تور سافاری دبی برای هر نفر تقریبا ۲۰۰ هزار تومان می شود که بهمراه صرف شام ، قیمت مناسبی ست . در تور دبی این تفریح را در برنامه سفر خود جای دهید تا ساعات خوشی را تجربه کنید .

تور سافاری از جاذبه های گردشگری دبی بشمار می آید و گشت و گذار با خودروهای سافاری یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های دبی می باشد که مردم این شهر نیز به آن علاقه زیادی دارند . این تور متنوع است و در کنار سافاری چیزهای دیگری را نیز تجربه خواهید کرد . بعد از یک ماشین‌سواری هیجان‌انگیز بر روی تپه‌های شنی و تماشای غروب زیبای صحرا ، شما تا شب در کمپ ساحلی استراحت خواهید کرد و در کنار بوفه شام ، از سرگرمی‌هایی همانند شترسواری ، اسکی روی شن ، موتورسواری در پیست شنی و نقاشی بر روی بدن با حنا لذت خواهید برد .

دبی

۲- تور اتوبوس شگفت آور دبی

این تور برای نخستین بار در خاورمیانه ارائه می شود. شما سوار بر یک اتوبوس می شوید، ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور دبی می شوید و ساعتی را به گردش بر روی این خور می پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی از جمله سیستم برودتی مجهز گردیده است. جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری نیز در این اتوبوس تعبیه گردیده است. یک راهنما در طول سفر اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. هزینه این تور برای افراد بزرگسال ۹۵ درهم و برای کودکان ۶۵ درهم می باشد.

دبی

۳- تور اتوبوس دوطبقه دبی

دیدارکنندگان از دبی می توانند مناظر شهر را از طبقه دوم این اتوبوس های دو طبقه مشاهده کنند. این اتوبوس ها دارای ۴۴ صندلی در طبقه بالا و ۲۸ صندلی در طبقه پایین هستند. چشم انداز شهر از طبقه دوم این اتوبوس ها که تقریبا سرباز نیز هستند، بسیار جالب است. یک راهنما نیز در طول مسیر اطلاعات جالبی از گذشته و حال دبی را برای شما بازگو می نماید. هزینه این تور در حدود ۷۵ درهم برای بزرگسالان و ۴۵ درهم برای کودکان می باشد.

دبی

رستورانهای دبی

۱- رستوران المنتها

یکی از رستوران ها به نام المنتها است، که در ارتفاع ۲۰۰ متری واقع شده و منظره ای از دبی را به نمایش می گذارد و توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می شود و توسط یک آسانسور شیشه ای دسترسی به آن ممکن می باشد.

دبی

۲- رستوران المحاره

رستوران دیگر المحاره (به معنی صدف) می باشد که دسترسی به آن توسط یک زیر دریایی شبیه سازی شده امکان پذیر است و آکواریوم های زیبایی را به نمایش می گذارد. این آکواریوم ها دربرگیرنده بیش از یک میلیون لیتر آب است. شیشه آکواریوم از اکریلیک ساخته شده و برای کاهش تاثیر بزرگ نمایی حدود ۱۸ cm ضخامت دارد. این رستوران در میان ۱۰ رستوران برتر دنیا قرار دارد. این رستوران ها در هتل برج العرب قرار دارند. این هتل دارای ۶۰ طبقه است و معمار آن Atkins Middle East می باشد. ستون بندی این هتل تا ۴۰ متر زیر دریا می باشد. برج العرب بزرگتر از برج ایفل است و تنها ۶۰ متر از Empire State Building در آمریکا کوتاهتر است. تمام پرده ها، چراغ ها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می افتند. تمام کانال ها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می تواند ببیند که چه کسی پشت در است. هر سوئیت یک لپ تاپ، اسکنر و پرینتر مخصوص به خود را دارد.

دبی

 

 

غذاهای عربی در دبی

_دبی دارای غذاهای خیابانی خوشمزه و ارزان قیمتی است، پیشنهاد می کنیم غذاهای خیابانی دبی را امتحان کنید.

_ عادات غذایی در دبی اغلب مانند دیگر شهرهای امارت متحده ی عربی است.

_برای این که هزینه ی خوراکتان کمتر شود در هتل های سطح پایین تر غذا بخورید.

_ گوشت خوک در دبی سرو نمی شود و تنها در برخی مناطق خاص برای توریستان خارجی از این گوشت استفاده می شود.

_ در دبی غذاهای گوشتی محبوب ترند.

_ انواع غذاهای بین المللی و رستوران های فست فود زنجیره ای معروف دنیا در دبی موجود هستند.

_ اگر غذاهای دریایی را می پسندید می توانید انتخاب های خوبی در دبی داشته باشید.

۱- کوشاری

کوشاری نام یکی از محبوب ترین غذاهای عربی است که ریشه ی مصری دارد و در اغلب رستوران های مصر یافت می شود اما میتوان لذیذترین هایش را در دبی پیدا کرد.

ماده ی اصلی این غذا برنج و ماکارونی است. برنج با عدس و نخود مخلوط می شود و رویش ماکارونی که همراه با سس گوجه فرنگی و پیاز داغ فروان مخلوط شده ریخته می شود.

از طعم دهنده های کوشاری می توان به سرکه، نمک و فلفل اشاره نمود که مزه ای خاص و دوست داشتنی به این غذا می دهند.

۲- شاکشوکا

شاکشوکا اصالتا متعلق به نواحی مدیترانه و ترکیه است. این غذا به سادگی و در زمان کم آماده می شود و نوعی املت به حساب می آید.

از مواد اصلی آن می توان به تخم مرغ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و سیر اشاره کرد. در این املت از سبزیجاتی مانند جعفری هم به دلخواه استفاده می کنند.

در شاکشوکا به هیچ عنوان از گوشت استفاده نمی کنند و این غذا به عنوان یکی خوراکی مناسب برای گیاهخواران پیشنهاد می شود.

همه ی مواد باهم مخلوط و در تابه سرخ می شوند و در آخر تخم مرغ ها را رویشان می شکنند، اگر به دنبال خوراکی خوشمزه و ساده هستید شاکشوکاهای خوش طعمی در دبی پیدا می شود.

۳- خوراک ماهی دودی مکرل

اگر علاقمند به چشیدن غذایی دریایی هستید که بی نظیر و متفاوت باشد این غذا را به شما پیشنهاد می کنیم.

از مواد اصلی این غذا ماهی، خامه، پیاز و ترب کوهی است . البته برخی سبزیجات را هم به دلخواه به این مخلوط می افزایند.

تمامی مواد خوب پخته و باهم میکس می شوند، در نهایت مخلوط بدست آمده را در کاسه می ریزند و سرو می کنند. در کنار این خوراک نان هم قرار می دهند. خوراک ماهی دودی مکرل هم به عنوان میان وعده و هم وعده ی غذای اصلی استفاده می شود.

۴- صبحانه ای به سبک امارات

در دبی می توانید روز خود را با مزه کردن صبحانه ای لطیف، شیرین و خوش طعم آغاز کنید. به این منظور به شما ( Ryoog yerana ) را پیشنهاد می کنیم.

این غذا نوعی املت محسوب می شود اما طعمی شیرین و خاص دارد و طبیعتا تخم مرغ نقش اساسی را در آن بازی می کند.

اغلب این صبحانه در ظروف کم عمق به همراه نان سرو می شود و یکی از صبحانه های محبوب در دبی و امارات متحده ی عربی است.

۵- شاورما

شاورما یا شاورم غذایی روسی است و به وفور در سنت پترزبورگ یافت می شود اما در دبی هم طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

این غذا در امارات متحده ی عربی با گوشت خوب کباب، و طعم دار شده پخته می شود. از گوشت گوساله، مرغ و ماهی در آن استفاده می شود و طعمی شبیه به کباب ترکی دارد. کباب ها همراه با گوجه فرنگی و سبزیجات در نانی به نام پیتا پیچیده می شود، جالب است بدانید این نان اصالتا مخصوص به لبنان است.

در نهایت لقمه ای بسیار لذیذ به نام شاورم تهیه می شود که در دبی بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد.

۶- گوشت شتر

در دبی گوشت شتر یکی از محبوب ترین خوراکی هاست. این گوشت را در میان وعده ها، غذای اصلی و حتی در پیتزاها هم می توانید پیدا کنید، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به دبی خوراکی های پخته شده با گوشت شتر را متابع با سلیقه امتحان کنید.

از مشهورترین خوراک های شتر در دبی شتر شکم پر است که غذایی گران قیمت هم به حساب می آید، در این غذا گوشت شتر خوب مزه دار شده و کباب می شود و سپس داخلش را با موادی مثل سبزیجات و ترشیجات پر می کنند.

اگر گوشت شتر را به عنوان کباب نمی پسندید می توانید پیتزاهایی که با این گوشت تهیه می شوند را بچشید.

نظرات