بیوگرافی و عکسهای محمد معتمدی خواننده

0

بیوگرافی و عکسهای محمد معتمدی خواننده

بیوگرافی محمد معتمدی

محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایرانی در دوم مهرماه ۱۳۵۷ در قمصر کاشان به دنیا آمد. او فراگیری آواز و همچنین ساز نی را به صورت خودآموز از همان سنین نوجوانی آغاز کرد.معلم آواز او حمیدرضا نوربخش بوده است. او اگر چه در دانشکده صدا و سیما درس کارگردانی خوانده،‌ اما حوزه اصلی فعالیتش موسیقی است. او خواننده جوانی است که طی این سال‌ها خوش درخشیده و در گروه‌های حرفه‌ای بسیاری هم حضور یافته و هنرنمایی کرده است.

محمد معتمدی

همسر محمد معتمدی

محمد معتمدی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است.

شروع فعالیت محمد معتمدی

آنگونه که خود محمد معتمدی در مصاحبه ای عنوان کرده است در در زمان تحصیل دانش‌ آموز خیلی شیطان و بازیگوشی بوده است و همیشه در گروه‌ های سرود حضور داشته است.محمد معتمدی در دوران نوجوانی،سرود‌ هایی نیز خوانده‌ است.
سبک مورد علاقه ی محمد معتمدی در آواز،مکتب آواز اصفهانی است و به همین دلیل همزمان به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی چون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی کسانی چون مرحوم دکتر حسین عمومی و علی‌اصغر شاه‌زیدی استفاده کرد.
او تاکنون با گروه‌های متعددی فعالیت داشته که از جمله آنها می‌توان به گروه خورشید مجید درخشانی، همنوازان شیدا محمدرضا لطفی، ارکستر ملی ایران فرهاد فخرالدینی، و گروه همنوازان مهر که خود وی آن را تاسیس نموده است اشاره نمود.

محمد معتمدی

اپراهای عروسکی

ایفای نقش در اپرای مولوی، اپرای حافظ، اپرای عاشورا، اپرای سعدی و اپرای خیام از جمله مهم‌ترین آثار محمد معتمدی است. وی در هر چهار اپرای مولوی، حافظ، سعدی و خیام ایفاگر کارکتر اصلی داستان و نقش اول می‌باشد.

آثار محمد معتمدی

۱– وطنم ایران (محمدرضا لطفی و همنوازان شیدا – ۱۳۸۷)
۲– بودن و سرودن (مجید درخشانی و گروه خورشید – ۱۳۸۷)
۳– آلبوم تصویری کنسرت دشتی- وطنم ایران (محمدرضا لطفی و گروه های سه گانه شیدا – ۱۳۸۷)
۴– آلبوم تصویری اپرای عاشورا (بهزاد عبدی – بهروز غریب پور- ۱۳۸۷)
۵– صوفی (محمد معتمدی – سینا جهان آبادی – حسین رضایی نیا – ۱۳۸۸)
۶– آلبوم تصویری اپرای مولوی (بهزاد عبدی – بهروز غریب پور- ۱۳۸۸)
۷– یادواره عارف قزوینی (محمدرضا لطفی وهمنوازان شیدا – ۱۳۸۸)
۸– ای عاشقان (محمدرضا لطفی و بانوان شیدا – ۱۳۸۸)
۹– آلبوم تصویری کنسرت چاوش ۸ – ایران ای سرای امید (محمدرضا لطفی و همنوازان شیدا – ۱۳۸۸)
۱۰– سایه جان (محمد رضا لطفی و همنوازان شیدا – ۱۳۹۰)
۱۱– گاهی سه گاهی (پویا سرایی – ۱۳۹۱)
۱۲– سراسر مه (آرش کامور – ۱۳۹۲)
۱۳– دورها آوایی‌ست (مهدی تیموری – ۱۳۹۴)
۱۴– عبور (علی قمصری – ۱۳۹۴)
۱۵– عشقیم‌گل (حسین علیزاده – ۱۳۹۴)

عکسهای محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی

محمد معتمدی در خندوانه

مصاحبه محمد معتمدی

آیا به کارگردانی علاقه داشتید؟

محمد معتمدی در دبیرستان ریاضی خواند؛ اما کنکور هنر داد. دفترچه کنکور هنر را باز کردم و چند رشته را انتخاب کردم. دوست داشتم رشته تخصصی‌ام آواز باشد؛ اما چون ما در دانشگاه‌های‌مان رشته‌ای با این عنوان نداریم، ترجیح دادم رشته دیگری کار کنم و آواز را با استادانی که خودم دوست دارم، کار کنم و این شد که به تهران آمدم و پیش آقای نوربخش شیوه حسین طاهرزاده و آقای دکتر حسین عمومی مکتب آوازی اصفهان را کار کردم که در این صورت توانستم در کنار تحصیل آواز را هم حرفه‌ای دنبال کنم. آشنایی‌ام با آقای درخشانی هم تبدیل به اولین تجربه‌هایی شد که دیده شدند و بعدازآن هم مدتی با آقای لطفی کار کردم.

تا چند وقت با استاد مجید درخشانی کار کردید؟

حدود یکسال تجربه همکاری با ایشان و گروه خورشید را داشتم، اما این همکاری به دلایل مختلف متوقف شد. مدتی بعد به دستور استاد لطفی خدمت ایشان رسیدم و فعالیتم را با ایشان و گروه شیدا آغاز کردم. اکثر اعضای گروه محمدرضا لطفی از شاگردانش هستند به طوری که با حضور در مکتب ایشان و درس گرفتن برای نوازندگی انتخاب می‌شوند.

آیا موسیقی پاپ گوش می‌دهید؟

بله آقای حامی را گوش می‌دهم و آثار بابک بیات را به‌صورت کلی دوست دارم. از گذشته‌ها هم مازیار را خیلی دوست دارم.

خودتان هم گروه هم‌آوازان دارید درست است؟

من اول یک گروه به اسم هم‌آوازان مهر تشکیل دادم که بعد از یک سال آن را منحل کردیم. بعد گروهی به اسم ادیب تشکیل دادیم و حتی از خانواده مرحوم ادیب و دخترشان شیرین ادیب هم اجازه گرفتیم. بعد در یکی از شهرستان‌ها به ما گفتند ما گروهی به این اسم داشتیم و اگر شما گروه تشکیل بدهید، ما در سایه می‌رویم که این را هم منحل کردیم. بعد از این هر اسمی خواستیم انتخاب کنیم، دیدیم نمی‌شود و این بار به اسم خودم «معتمدی» گذاشتم که دیگر مشکلی پیش نیاید!

درآمد کنسرت‌های پاپ بیشتر است یا سنتی؟

خب جمعیتی که برای موسیقی پاپ در کنسرت‌ها شرکت می‌کنند بیشتر است و درنتیجه درآمد بیشتری دارند و موسیقی سنتی از این لحاظ جمعیت کمتر و درآمد کمتری دارد؛ اما از یک لحاظ دیگر شما اگر آدم سرشناسی در موسیقی سنتی باشید در کشورهای دیگر ظرفیت‌های زیادی برای شما وجود دارد و خدا رو شکر از من برای اجرای کنسرت در کشورهای دیگر دعوت زیادی شده و تقریباً در همه قاره‌های دنیا کنسرت برگزار کرده‌ام.

نظرات