خلاصه داستان و بازیگران سریال سه شنبه شب

0

خلاصه داستان و بازیگران سریال سه شنبه شب

شبکه یک سیما برای شب های پایانی سال سریال کوتاهی را تدارک دیده است که این روزها در حال سپری کردن مراحل تولید و تصویربرداری است. سریال سه شنبه شب ، عنوان سریال جدید شبکه یک سیما است که با بازی هنرمندان سرشناس کشورمان جلوی دوربین رفته است.

حل معما از سرگرمی های همیشگی بشر بوده و سریال های معمایی یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین گونه ها برای تماشا کردن و لذت بردن. در تلویزیون ما گرچه تعداد این گونه آثار کم است اما همین معدود سریال های معمایی نیز با استقبال مخاطبان روبه رو شده است.

سریال سه شنبه شب

بازیگران سریال سه شنبه شب

آخرین بار سریال نوار زرد از گونه معمایی ـ پلیسی را در تلویزیون شاهد بودیم و حالا یک مینی سریال از همین ژانر در دست تولید است که «سه شنبه شب» نام دارد.

سریال سه شنبه شب به تهیه کنندگی مهدی عبادی و کارگردانی محمد صادق پروین آشتیانی به سفارش مرکز سیما فیلم برای پخش از شبکه یک، مراحل تولید را پشت سر می گذارد.

این سریال در شش قسمت برای روزهای پایانی سال تولید می شود و داستان بابک، پژمان، سعید و آرش را به نمایش خواهد گذاشت که روزگاری با هم دوست و بچه محل بوده اند. اتفاقات عجیب و در ادامه یک ماجرای رازآلود، داستان سه شنبه شب را می سازد؛ داستانی که با بازگشت بابک به ایران آغاز می شود.

علیرضا جلایی تبار در نقش بابک، رز رضوی (همسر بابک)، بهزاد فراهانی (پدر آرش)، آشا محرابی (نهال)، مهران رنجبر (برادر همسر بابک)، افسانه ناصری (مادر زن بابک)، محمد فیلی (پدر زن بابک)، بهزاد قادری (سعید)، ایمان صفا (پژمان) و علیرضا جعفری از بازیگران اصلی این سریال هستند.

جاذبه معما

تصویربرداری سریال سه شنبه شب، این روزها در تهران انجام می شود. مهدی عبادی از تنوع بصری سریال می گوید و لوکیشین های متعددش که از مرکز شهر تا فرودگاه امام خمینی (ره) و بهشت زهرا(س) را شامل می شود.

به گفته این تهیه کننده، فیلمنامه بر اساس طرحی از ثمین سلطانی نژاد با همفکری تهیه کننده، کارگردان و مصطفی علمی فرد و حسن عطارها نوشته شده است. عبادی توضیح می دهد:ضمن گفت وگو و رایزنی درباره داستان به ساختار معمایی رسیدیم و ایده ها و ماجراهایی به قصه اضافه کردیم. درنهایت بعد از گفت وگو و تعامل و قوام یافتن داستان، حسن عطارها فیلمنامه را نوشت.به اعتقاد این تهیه کننده، انتخاب گونه معمایی به این دلیل بوده که مخاطبان این دسته آثار را می پسندند و تماشاگر تا پایان قصه نمی تواند حقیقت را حدس بزند.

عبادی معتقد است محمدصادق پروین آشتیانی، این سریال را با دقت، انرژی و خلاقیت کارگردانی کرده و برای کارش وقت گذاشته است. او از رعایت استانداردها در این سریال خبر می دهد و امیدوار است تماشاگر در آستانه سال نو از تماشای آن لذت ببرد.

براساس اظهارات عبادی، تصویربرداری سه شنبه شب از اوایل بهمن آغاز شده و تدوین، صداگذاری و سایر مراحل فنی نیز بلافاصله بعد از تصویربرداری، شروع شده است.

سریال سه شنبه شب

تعلیق و دوربین سیال

از آنجا که کارگردان سه شنبه شب در طراحی قصه اصلی، ماجراهای فرعی و شکل گیری معمای این سریال همفکری داشته، به تناسب قصه و ویژگی های فیلمنامه برای ساخت آن، برنامه ریزی کرده است.

براساس توضیحات محمدصادق پروین آشتیانی، طرح اولیه برای ساخت یک تله فیلم نوشته شده بود و بعد از کمی تغییر، چند داستان فرعی و شخصیت های جدید به داستان اصلی اضافه شد و درنهایت یک اثر شش قسمتی شکل گرفت.

این کارگردان درباره تعداد قسمت های سریال سه شنبه شب به ما می گوید:وقتی به این نتیجه رسیدیم که داستان می تواند معمایی باشد، ماجراها و شخصیت های بیشتری به فیلمنامه اضافه کردیم که می توانستند بر معمای اصلی و رازآلودگی ماجراها تاثیر مثبتی داشته باشند و درنهایت فیلمنامه در شش قسمت طراحی شد، چون حتی اگر یک قسمت دیگر به آن اضافه می کردیم ریتم از دست می رفت و سریال جذابیتش را از دست می داد.

این کارگردان معتقد است داستان سه شنبه شب از فضای کلاسیک سریال های تلویزیونی، کمی فاصله دارد و به همین دلیل از شیوه های متفاوتی برای کارگردانی آن بهره گرفته شده است. آشتیانی در این باره توضیح می دهد:هر فیلمنامه ای، خودش به کارگردان می گوید آن را چطور بسازد و این فیلمنامه با فضای پر از تعلیق، نیاز به یک دوربین سیال دارد و میزانسن ها و دکوپاژهایی که حس اضطراب را القا کند. سعی کرده ام رازآلودگی قصه در ساختار آن نیز محسوس باشد و مخاطب برای کشف حقیقت، قصه را تا پایان دنبال کند.

سریال سه شنبه شب

خلاصه داستان سریال سه شنبه شب

سریال سه شنبه شب، ضمن طرح یک معما، داستانش را در بستر روابط دوستانه و خانوادگی تعریف می کند و در عین حال از آموزش و معنا هم خالی نیست. آشتیانی معتقد است این سریال چند وجه دارد و تلاش شده بخش های معمایی و خانوادگی آن متناسب و در هم تنیده به نمایش درآید.

این کارگردان توضیح می دهد:نمی توان گفت سه شنبه شب، یک سریال کاملا معمایی است یا صرفا یک ملودرام خانوادگی. هر دو وجه این سریال به یک اندازه اهمیت دارد و ما از ویژگی های هر دو گونه برای روایت جذاب تر قصه بهره گرفته ایم.

از دیگر ویژگی های فیلمنامه این سریال، تعدد فضاها و شخصیت های آن است. آشتیانی می گوید:بخشی از داستان در گذشته رخ می دهد؛ وقتی چهار پسر نوجوان با هم دوست و بچه محل هستند. بنابراین باید در یک محله قدیمی چهار خانه برای این شخصیت ها پیدا می کردیم. با توجه به تغییر بافت شهر تهران، این کار با دشواری هایی همراه بود، اما در نهایت توانستیم شرایط مطلوب را ایجاد کنیم.

داستان سه شنبه شب با محوریت بابک روایت می شود و بازگشت او به ایران شروع ماجراهایی را رقم می زند؛ اما علیرضا جلایی تبار، بازیگر این نقش تمایلی به گفت وگو با رسانه ها ندارد. از دیگر نقش های این سریال می توان به شخصیت نهال اشاره کرد که به منظور تعلیق بیشتر، رنگ و لعاب و حضور پررنگ تری پیدا کرده است. او زمانی با برادر همسر بابک همکار بوده و در جریان شراکت حرفه ای و مناسبات مالی آنها اتفاقاتی رخ داده که بر سرنوشت شخصیت های این قصه بی تاثیر نبوده است.

آشا محرابی، بازیگر این نقش درباره شخصیت نهال می گوید:شاید این شخصیت حضور مستمر در سریال نداشته باشد، اما نقش تعیین کننده ای دارد و از جمله شخصیت های متفاوت این سریال است. تاثیر نهال بر روند قصه و ماجراهایی که با حضور او رقم می خورد، برایم جذابیت داشت و در ضمن دوست داشتم با آقای آشتیانی همکاری کنم، بنابراین بازی در این نقش را پذیرفتم و امیدوارم نتیجه کارمان برای تماشاگران رضایت بخش باشد.

فیلمنامه سریال سه شنبه شب  را حسن عطار ها براساس طرحی از ثمین سلطانی نژاد به نگارش درآورده و تاکنون حضور بازیگرانی همچون علیرضا جلالی تبار، بهزاد فراهانی، مهران رنجبر، سیروس کهوری نژاد و آشا محرابی در سریال قطعی شده است. تا چند روز آینده بازیگران دیگری نیز به این مجموعه اضافه می شوند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:بابک بعد از بیست و سه سال زندگی در خارج از کشور به ایران بازمی گردد اما در همان شبِ اولِ ورودش، با تهدیداتی مواجه می شود که گویا برای تلافی از او طراحی شده اند. اتفاقاتی که ظاهراً به دلیلِ رازی است که بابک سال ها آن را در دل خود نگه داشته و اصلاً به خاطرِ آن ایران را ترک کرده است. این شرایط تا از هم پاشیده شدن خانواده بابک پیش می رود تا اینکه…..

دیگر عوامل این مجموعه عبارتند از:مجری طرح:موسسه هورشید فیلم، ناظر کیفی:داریوش مختاری، مدیر تصویربرداری:حسین ناظریان، طراح چهره پردازی:آرمین اسماعیلی، مدیر صدا برداری:میشا اسلامیه، طراح صحنه:قاسم مربی، طراح لباس:مهسا زارع، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:سعید غلامی، مدیر تدارکات:سعید اژدر، دستیار تهیه:سیدهادی شکرگذار، مدیر رسانه ای و روابط عمومی:مهرزاد خلیقی.

  سریال سه شنبه شب

 

سریال سه شنبه شب

 

سریال سه شنبه شب

 

سریال سه شنبه شب

 

سریال سه شنبه شب

 

سریال سه شنبه شب

عکس بهزاد فراهانی و کارگردان سریال

نظرات