بیوگرافی و عکسهای لوون هفتوان و علت مرگ این بازیگر

2

بیوگرافی و عکسهای لوون هفتوان و علت مرگ این بازیگر

لوون هفتوان در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۴۵ بدنیا آمد. وی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر ایرانی-ارمنی بود. از کارهای او می‌توان به بازی در فیلم پرویز و دراکولا اشاره کرد.

لوون هفتوان

بیوگرافی لوون هفتوان

لوون خانکلدیان هفتوان ۶ فروردین ۱۳۴۵ در خانواده‌ای ارمنی در محله حشمتیه تهران به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ساهاکیان و متوسطه را در دبیرستان فیروز بهرام گذراند. سال ۱۳۶۳ در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۹ نمایش اسب نوشته محمد چرمشیر را به عنوان پایان‌نامه خود در رشته بازیگری و کارگردانی به اجرا درآورد. بازی در نقش کوتاهی در فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی از دیگر کارهای او در این دوران می‌باشد.

وی وقتی در سال ۱۹۹۱ برای شرکت در یک جشنواره تئاتر در ارمنستان به سر می‌برد پاسپورتش را گم کرد و نتوانست به ایران برگردد. در پی این اتفاق به مسکو رفت و فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه دریافت کرد. در سال ۱۳۷۴ به کانادا مهاجرت کرد و با تأسیس کمپانی تولیدات هنری”لماز” و گروه تئاتری”ریرا” در شهر تورنتو تا به امروز نمایشنامه‌های متعددی را کارگردانی و اجرا کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به: «آهای کی اونجاست؟» (ویلیام سارویان)، «عاشق» (هارولد پینتر)، «دارم خواب می‌بینم. نمی‌بینم؟» (لوئیجی پیراندلو)، «مرغ دریایی» (آنتوان چخوف)، «شاید رؤیا» (لوئیجی پیراندلو) و «یکشنبه» (هارچ تارونیان) اشاره کرد.
به عنوان بازیگر نیز علاوه بر ایفای نقش در چندین نمایش در برخی از آثار سینمایی همچون «صدای تاریک» ساخته بهروز افخمی نیز حضور داشته‌است. لوون در تابستان ۱۳۸۹ پس از ۱۹ سال دوری از وطن به ایران بازگشت. او در ایران نیز به عنوان کارشناس تئاتر همکاری‌هایی با جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در زمینهٔ داوری و انتخاب نمایشنامه‌های ایرانی و غیر ایرانی را آغاز کرد و در همین زمان پیشنهاد بازی در فیلم لرزاننده چربی و سپس پرویز را دریافت کرد و دور جدیدی از فعالیت‌های او در ایران آغاز شد.

زمان فوت و علت مرگ لوون هفتوان

هفتوان شبِ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ در صحنهٔ فیلم‌برداری دچار سکتهٔ قلبی شد و صبح ۱۹ اسفند در ۵۱سالگی درگذشت.

آدرس پیج اینستاگرام لوون هفتوان : @haftvan

لوون هفتوان

فیلمهایی که در آن لوون هفتوان بازیگر بود :

سال             فیلم                     کارگردان               نقش
۱۳۶۹     در کوچه‌های عشق       خسرو سینایی
۱۳۹۱ لرزاننده چربی                  محمد شیروانی
۱۳۹۱ پرویز                             مجید برزگر               پرویز
۱۳۹۳ اهالی خیابان یک طرفه      مهدی باقری           خودش
۱۳۹۳ مردی که اسب شد         امیرحسین ثقفی
۱۳۹۴ یک دزدی عاشقانه          امیرشهاب رضویان    ناصر کانادا
۱۳۹۴ غیرمجاز                       حسن یکتاپناه            خیاط
۱۳۹۴ دراکولا                         رضا عطاران              مسعود
۱۳۹۵ کوپال                          کاظم ملایی            دکتر احمد کوپال
۱۳۹۵ هجوم                         شهرام مکری
۱۳۹۶ کار کثیف                    خسرو معصومی

لوون هفتوان

کارگردانی تئاتر

نمایش                                   نمایشنامه‌نویس
آهای کی اونجاست؟                 ویلیام سارویان
عاشق                                   هارولد پینتر
دارم خواب می‌بینم. نمی‌بینم؟      لوئیجی پیراندلو
مرغ دریایی                             آنتوان چخوف
شاید رؤیا                               لوئیجی پیراندلو
یکشنبه                                  هارچ تارونیان
بازی یالتا                                 برایان فریل

 

 لوون هفتوان

 

لوون هفتوان

 

لوون هفتوان

 

لوون هفتوان

 

لوون هفتوان

 

لوون هفتوان

 

لوون هفتوان

 

لوون هفتوان

2 دیدگاه در “بیوگرافی و عکسهای لوون هفتوان و علت مرگ این بازیگر

  1. ارش گفت:

    خدا رحمتشون کنه. من احتمال سکته ایشون رو میدادم .افراد چاق دچار گرفتگی عروق هستند.ایا ایشون عکس سیتی آنژیو نگرفته بود یا آنژیو گرافی نکرده بود تا از وضعیت قلبش با خبر بشه؟من قبلا ورزشکار بودم نه سیگار نه نوشیدنی الکلی وزنم نود شده بود پانزده کیلو اضافه وزن.. مشکل حاد و خاصی هم نداشتم هر از گاهی هم ورزش می کردم ولی به ناگهان دچار درد شدید قلب شدم سکته ناقص کردم سه تا رگهای اصلی قلبم شصت هفتاد هشتاد درصد گرفته بود. خون و اکسیژن میرسه ولی کم میرسه ولی به ناگهان وقتی گرفتگی بالا میشه خیلی کم میرسه یا اصلا نمی‌رسه مثلا عصبی شید دچار استرس و اضطراب و هیجان شید یا فعالیت داشته باشید . آزمایش هم بدید ممکنه همه چیز خوب باشه قند ندارید چربی خون ندارید.حتی اکو هم بگیرید .اینها گرفتگی عروق رو نشون میده.زیر بار فنر نرفتم پرهیز کردم قند نمک چربی کم و ورزش هم کردم نصف رگهام باز شده بود چند سال بعد دوباره ناپرهیزی کردم و فعالیت و ورزش کم ناگهان خون از یکی از رگهام خوب نرسید شب روزش که اکو گرفتم معلوم شد قلبم سی چهل ثانیه پشت سرهم به شدت می زد چون خون خوب نمی رسید .خون و اکسیژن باید به مقدار لازم برسه که نمی رسید و بعدش همون درد و نفس تنگی شدید سراغم اومد اینم بگم روزهای قبل علامت می داد چون نمی تونستم خوب نفس بکشم و سینما می گرفت و می سوخت.سوزش سینه. یادمون باشه زمستون ها مخصوصا خطر زیاده چون میزان فعالیت و تعرق کناره. خلاصه این سری دکتر گفت که پراکندگی گرفتگی رگها متعدده که دیگه نمیشه فنر هم گذاشت خلاصه سالها با آسپرین یه دونه روز یه دونه شب و نصف قرص متورال اونم شب و صبح و اگر دردم شدید باشه با زیر زبونی روزگار می گذرانم من لعنتی بازم ناپذیری می کنم ولی خوب سعی می کنم هفته ای یک روز استخر سونا برم که خیلی خوبه و خیلی کمکم کرده افراد مبتلا باید حواسشون باشه خیلی به خودشون فشار نیارند شنای سبک و آروم کنن تا آروم آروم وضعشون بهتر شه. پیاده روی خیلی خوب و موثره.عالیه. همیشه قرصهاشون مخصوصا زیر زبونی نیتروژن گلیسیرین که نیترو پریل هم یکی دیگه از اسماشه همیشه همراهشون باشه.اگه خوردن اثر نکرد یکی دیگه هم بخورن و سریع به بیمارستان برن. در مورد فنر گذاشتن و جراحی به موقعهایی لازمه مخصوصا سنین بالا و افراد کم توان. یادتون باشه مواظب نمک چربی و قند باشید افراد داری گرفتگی عروق باید چربی نمک و قند و شکرشون باید خیلی کم باشه. لیمو یا آب لیموی تازه هر روز مقداری بخورید.شبها یه ذره آب لیمو تو یه لیوان آب بریزید میل کنید .سکته یه بیماری خاموشه ولی به راحتی میشه کنترلش کرد . آزمایش خون بدید. افراد چاق برید یا آنژیو گرافی کنید یا عکس سیتی آنژیو بندازید. ببینید شوخی نگیرید الان دکترهاشم سکته می کنم. غیر از این دو راه هیچ راهی برای فهمیدن گرفتگی عروق نیست.البته عکس هسته ای هم داریم. رگ تا به دو سوم گرفتگی نرسه هیچ علامتی رو نشون نمی ده اگه بده شاید خیلی کم و خیلی ها هم ممکنه متوجه نشن .وقتی رسید به یکباره سکته رخ میده. سیگار هم لطفاً نکشید.قلیان که بدتره.نوشیدنی الکلی درصد بالا بسیار خطرناکه درصد پایین هم خطرناکه که اگر دکتر صلاح بداند آنهم بسیار کم. این هم مطلب پروفسور سمعیعی:امروز راز مهمی را که حاصل تحقیق چندساله ام است به شما خواهم گفت:

    می‌دانید بیشترین تعداد سکته، مربوط به اول صبح است!

    وقتی فردی شام پرچربی بخورد، حدود ۸ ساعت بعد (یعنی نزدیک اذان صبح) شیرابه غذا از معده وارد روده‌ها شده و چربی زیادی جذب خون می‌شود.

    به این ترتیب ویسکوزیته (چسبندگی) و غلظت خون بالا می‌رود.

    اول صبح سردترین موقع روز است، بدن در خواب بوده و ضربان قلب و فشار خون در پایین‌ترین حدّ خود است

    پاها که دورترین نقطه به قلب هستند، با قلب در یک سطح افقی قرار دارند

    پاها که سردترین نقطه بدن هستند، اغلب از پتو بیرون بوده و سردتر می‌شوند

    به همه این‌ها، افزایش چربی و غلظت خون را هم بیفزایید تا پازل لخته شدن خون در انتهای پاها تکمیل گردد.

    چنین فردی، وقتی صبح برای نماز یا دستشویی بیدار می‌شود، چندتا پله را بالا می‌رود یا برای خرید نان تا سرکوچه می‌رود؛

    بدنش گرم شده و ضربان قلب بالا می‌رود، فشار خون بیشتر شده و لخته از پاها کنده شده و وارد جریان خون می‌گردد.

    وقتی فرد حرکت می‌کند یا سر به سجده می‌گذارد، لخته وارد مغزش شده و رگی را مسدود می‌کند

    بدنبال آن فرد سکته مغزی می‌کند! بعد میگویند خوش بحالش! موقع نمازمرد! خدایش بیامرزد!

    اگر هم زنده بماند، بخشی از بدنش از کار می‌افتد. بستگی دارد کدام رگ و چقدر آسیب دیده باشد.

    اگر لخته وارد کبد شود، کبد می تواند خود را بازیابی کند!

    اگر لخته وارد کلیه شود، کلیه بعدی هنوز کار میکند و شما به زودی متوجه اختلال کلیه نمیشوید

    اگر لخته در پاها بماند، واریس ایجاد میکند

    اگر لخته وارد قلب یا مغز شود، سکته خواهید کرد …

    پیشگیری:

    ۱-انسان به چهل سالگي رسيد، نبايد شب‌ها غذاي چرب بخورد که تا صبح سکته او را تهديد مي‌کند.

    ۲- اگر هم میهمانی بودید، کم بخورید!

    ۳- حتماً بعد غذا، کمی سرکه یا آبلیموی طبیعی بخورید

    ۴- قبل خواب چند لیوان آب بخورید (که سیراب شوید به‌حدی که برای دستشویی رفتن بیدار شوید) تا خون‌تان غلیظ نشود. چون غذاهای چرب، آب بدن را می‌کشند!

    ۵-درفصل سرما پاهای خود را با پوشیدن جوراب گرم نگهدارید. کرسی بسیار مفید بوده و یکی از دلایل طول عمر و سکته نکردن قدیمی ها است.

    – درمان سکته بسیار مشکل است و اغلب اگر فوت نکنند، فلج خواهند شد که عمدتاً غیرقابل برگشت است. زیرا ضایعه مغز و اعصاب قابل ترمیم نیست!ناراحتم اصلا حواسم نبود به فکر و یادم نیومد به ایشون بگم مواظب خودشون باشند. البته نمی دونم آیا مواظب بودن مشکلی داشتن یا نه؟ لطفاً هر فرد چاقی رو دیدید دوستانه بگید در معرض خطر بالقوه هستند.البته متاسفانه هزینه های درمانی ،دارو و درمان حتی با دفترچه بیمه هم زیاده چه بسا بعضی وقتها باید نوبت چند روزه و هفته باید بگیرید که کاراز کار میگذره.افراد چاق مخصوصا اونایی که خیلی وقته فعالیت بدنی نداشته اند یا کم داشته اند نباید ناگهان فشار سخت و شدید به خودشون بیارن.

    1. الهه گفت:

      ممنون از اطلاعات خوبتون.پاینده باشید.

نظرات