بیوگرافی و عکس های حامد همایون خواننده

0

بیوگرافی و عکس های حامد همایون خواننده

بیوگرافی حامد همایون

حامد همایون خواننده، نوازنده و آهنگساز ایرانی متولد ۱۹ بهمن ۱۳۶۱ در شیراز است. البته نام اصلی او سید حامد محمودزاده است و حامد همایون نام هنری اوست که توسط تهیه کننده وی انتخاب شده است.

خواننده ای که در مدت کوتاهی توانست به یکی از محبوب ترین خوانندگان کشور تبدیل گردد که واسطه آن آهنگ چتر خیس بود.

حامد همایون دارای مدرک فوق لیسانس می باشد. فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی آبیاری زه کشی از دانشگاه سراسری شیراز است.

حامد همایون نخستین کنسرت خود را با قوی ترین آهنگ‌ها شروع کرد. او که آثارش در سال ۱۳۹۴ با استقبال مخاطبان مواجه شد آهنگ برنامه صبحگاهی شبکه اول به نام فرمول ۱ را اجرا کرده‌است. همایون در آغاز توسط پروژه استعدادهای موسیقی ایران مؤسسه ترانه شرقی معرفی شد. نخستین حضور همایون در تلویزیون در ویژه برنامهٔ شب یلدای سال ۱۳۹۵ بود که او به طور زنده از برج میلاد برای ویژه برنامهٔ شبکه پنج برنامه اجرا کرد. و هم چنین اولین آلبوم رسمی او به اسم دوباره عشق ۲۳ دی ۱۳۹۵ منتشر شد. حامد همایون در مصاحبه با روزنامه جام جم در دی ۹۵ گفته‌است «بیشتر ترانه‌ها در کشور ما حس غم را منتقل می‌کنند و از ناله و خیانت و سیاهی می‌گویند. ما تصمیم گرفتیم سردمدار ترانه‌های شاد و مثبت باشیم.

همایون نخستین کنسرت خود را به نفع کودکان سرطانی در مؤسسه محک برگزار کرد.

این خواننده در نخستین اجرای رسمی خود در تهران در سی و دومین جشنواره فجر در نمایشگاه بین المللی تهران به روی صحنه رفت.

حامد همایون

خانواده حامد همایون

مادرم معلم بود و پدرم بازنشسته بانک ملی است.

حامد همایون

همسر حامد همایون

حامد همایون مجرد می باشد و همسر ندارد و تاکنون ازدواج نکرده است.

آلبوم‌ها

دوباره عشق (۱۳۹۵)

اولین آلبوم حامد همایون، «دوباره عشق» نام دارد که در ۲۳ دی ۱۳۹۵ منتشر شد. این آلبوم هجده آهنگ دارد که ۱۲ آهنگ آن قبلاً در فضای مجازی منتشر شده بودند و ۶ آهنگ جدید نیز داشت.

تک‌آهنگ‌ها:

شیدایی

چتر خیس

مجنون

خدا همین حوالیه

دنیای من

الکل نگاه

بارون که زد

چنین کنم، چنان کنم

مردم شهر

به چشمات قسم

آه نکش

هیهات

حامد همایون

گلچین مصاحبات حامد همایون

یادت هست اولین آهنگی که حفظ کردی و در یک جمع خواندی چی بود !؟

بله یادم هست وقتی تو آمادگی و پیش دبستانی می رفتم این ترانه آقای حسن شماعی زاده را حفظ کرده بودم و می خواندم ؛ آره هر بار خواستم بگم دوستت دارم ؛ همیشه هم در مدرسه تک خوان گروه سرود بودم سر صف توی کلاس آخر کلاس های ادبیات و همه جا که از من میخواستند میخواندم.

آن موقع که در آموزشگاه ها سلفژ و آواز درس می دادی خواننده مورد علاقه ات چه کسی بود !؟

من بسیاری از کارهای خوانندگان موسیقی ایران را دوست دارم اما هیچ وقت هیچ خواننده ایرانی خواننده مورد علاقه ام نبوده. اسطوره آواز من سلین دیون بود و همیشه کارهای ایشان رو دنبال میکردم.

همچنین کریس دی برگ را به اسطوره آواز نرم و راحتی که همیشه می خواند خیلی دوست داشتم و سعی میکنم متن ترانه هایش رو بنویسم و ترجمه کنم و یاد بگیرم.

پس حامد همایون عزیز خودت هم می خواندی !!؟

بله انگلیسی هم زیاد تمرین می کنم و می خوانم.

شما پیش زمینه ای در عرصه موسیقی داشتید یا مثل بسیاری از خواننده های جوان به تصور اینکه صدایی خوب دارید وارد این عرصه شدید؟

به هیچ وجه جزو دسته دوم نیستم. من قبلا هم در این عرصه فعال بودم و به صورت حرفه ای با موسیقی آشنایی داشتم اما واقعیت این است که قصد نداشتم وارد بازار حرفه ای موسیقی شوم و جدی فعالیت کنم. هرچند کارهایی انجام داده بودم اما ورودم به بازار حرفه ای موسیقی از طریق آشنایی ام با آقای محسن رجب پور مدیر شرکت ترانه شرقی بود و آقای سامان امامی تنظیم کننده کارهایم هم بانی این آشنایی شد.

درواقع آقای رجب پور، پروژه استعدادیابی را آغاز کرده و من هم در قالب همین پروژه کارم را با ایشان آغاز کردم. باید بگویم جراتی را که می گویید آقای رجب پور به ما دادند. ایشان در اولین دیدارمان برای من کلاسی گذاشتند و سه ساعت نسخه نوشتند که چگونه می توانم موفق شوم. بعد به شوخی گفتند دوست دارم دیگر نبینمت ولی اگر دوست داری کار کنی، این راه موفقیت است. دو هفته به من مهلت دادند که بروم و فکر کنم.

من هم با تفکر جدید برگشتم و کارمان را شروع کردیم. این جرات حاصل تفکر ایشان است. من مجری کار هستم و می توانم بگویم خدا خیلی به من لطف داشته که توانایی خلق موسیقی، نوازندگی و خوانندگی را دارم اما در هر صورت خواستم بگویم ماحصل یک فکریم و به این افتخار می کنیم.

تا جایی که می دانم شیراز نسبت به دیگر شهرها از نظر موسیقی وضعیت بهتری دارد.

شیراز در موسیقی قطب است و در اغلب خانواده ها به نوعی موسیقی حضور دارد. پدر بنده صدایی خوب داشت و من هم پیانو و تار می زدم. با شما موافقم اما هر چند در شیراز موسیقی قوی است اما هنوز بازار آن حرفه ای نیست و به چشم صنعت به موسیقی نگاه نمی شود.

فکر می کنم دیر یا زود این اتفاق هم رخ بدهد. چون در جشنواره های موسیقی می بینیم گروه هایی که از شیراز می آیند اجراهایی قوی دارند و موسیقی را خوب می فهمند.

شیراز رکورددار تعداد آموزشگاه موسیقی در ایران است. همیشه گفته می شود ما در ایران ضعف علمی داریم و مردم موسیقی آکادمیک نمی شنوند. در شیراز کمتر این طور است. مردم با موسیقی برخورد جدی تر دارند و آموزش برایشان مهم است. کلاس های موسیقی کودک پررونق ترین کلاس ها در شیراز است اما هنوز راه هست تا به بازار موسیقی برسد. البته آقای رجب پور به خواهش بنده، دو جلسه رایگان برای فعالان موسیقی در شیراز گذاشته و سعی کرده اند آنها را راهنمایی کنند.

خیلی از خواننده های جوان آمده و ابتدا مثل شما پرشور و موفق بوده اند اما حالا کارهایشان چنگی به دل نمی زند. فکر نمی کنید ممکن است سرنوشت به تکرار افتادن در انتظار شما هم باشد؟

این عزیزانی که شما می گویید، کسانی هستند که به هر دلیل تمایل ندارند با تهیه کننده کار کنند. حالا هر دلیلی که دارند… ما در مرحله ای هستیم که فکر نمی کنم به تکرار بیفتیم، گروه هستیم و این یعنی بیشتر از یک فکریم. چند نفریم و سعی می کنیم تکراری نشویم. من معتقدم هر قدر اطلاعات در یک جمع بیشتر شود، امکان تکراری شدن کمتر خواهدبود. چون افراد می توانند از سواد خودشان و دیگر اعضای گروه استفاده کنند. خواه سواد موسیقایی، خواه اجتماعی.

سواد اجتماعی را هم تهیه کننده دارد و خوب می داند باید چه کرد که هم موسیقی خوب داشت، هم نظر مردم را جلب کرد. من فکر می کنم همه بچه هایی که گرفتار این اتفاق شدند، یک ضلع شان می لنگد… از منیت و فردگرایی دل خوشی ندارم، همیشه مسیر آدم را سد می کنند.

  عکس های حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

حامد همایون

نظرات