بیوگرافی و عکسهای مهدی یغمایی خواننده

0

بیوگرافی و عکسهای مهدی یغمایی خواننده

بیوگرافی مهدی یغمایی

مهدی یغمایی ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۵۵ در شاهرود متولد شد. پدرش خیاط ماهری در شهرستان بود وی درهمان سالهای نوجوانی استعداد خواندن را درخود کشف کرد و پرورش داد تااینکه ازسال ۱۳۷۲ نواختن پیانو و خواندن آواز سنتی را شروع کرد.

مهدی یغمایی

شروع فعالیت

وی بعداز سالها تلاش دربدست آوردن تجربه درخواندن آواز سنتی به آرامی تصمیم خود را درتغییر سبک خوانندگی عملی کرد تااینکه درسال ۱۳۸۰ باتوجه به داشته مهارت کامل درخواندن آواز سنتی با سبکی نو و جدااز موسیقی سنتی پا به عرصه موسیقی ایران به صورت حرفه ای نهاد. نا گفته نماند که وی درسال ۱۳۷۴ دررشته مورد علاقه اش شروع به تحصیل در دانشگاه نمود ودرسال ۱۳۷۹ تحصیلات دانشگاهی خود را دررشته شیمی به پایان رساند. یغمایی ابتدا همکاری خود را با گروه ژوان آغاز نمود و در همین راستا آلبومی شامل ۱۲ قطعه موسیقی که از جمله معروفترین آنها میتوان به دختر بهار ؛ سایه ؛ دلم تنگه ؛ ستاره جون و .. اشاره نمود را منتشر کردند.

همسر مهدی یغمایی

مهدی یغمایی مجرد میباشد و ازدواج نکرده است.

داور شب کوک

آقای یغمایی در مسابقه تلویزیونی شب کوک که یک مسابقه ی خوانندگی و کشف صدا است بعنوان یکی از اعضای هیئت داوری این مسابقه در کنار پوریا حیدری و فریدون آسرایی و فرهاد برنجان مشارکت دارد.

مهدی یغمایی

مهدی یغمایی همچنین تیتراژِ سریالِ ستاره های سربی، ساخته ی محمدرضا آهنج و با تهیه کنندگی خانم اعظم تندرو را با همکاری علی لهراسبی، ترانه ی خانمِ مهدیه عرب، تنظیمِ پوریا حیدری و ملودی علیرضا قرایی منش، را در خاطره ها ثبت کرد.

در فیلمِ دوباره عاشقی به کارگردانی بهمن گودرزی، در حوزه ی نمایشِ خانگی، چهار قطعه ی حلالت می کنم، ریشه نکن، حلالم کن و دوباره عاشقی زینت بخشِ این فیلم بود. ابتدای این فیلم به صورت فی البداهه توسط مهدی یغمایی خوانده شده و چهار قطعه ترانه از بابک صحرایی، ملودی و تنظیم از پوریا حیدری که موسیقیِ متن را نیز کار کرده بود، در این فیلم به کار برده شدند.

تک آهنگ های یغمایی

تیتراژ سریال ستاره های سربی شبکه ۲
بخواب آروم (به یاد مرتضی پاشایی)
حس میکنم تو رو (تیتراژ برنامه ی تلویزیونی ماه عسل ۱۳۹۰)
تو بردی
خاک تن خسته ( به یاد سالروز آزادی خرمشهر)
مهمون شب ( تیتراژ برنامه آن دم که شب شود – رادیو)
تو با منی
حال عجیب
چه کردی..!
صبح فروردین ( نوروز ۱۳۹۲ )
خاطره
سیب دنیا
شبهای جنون من
برادر
منو آروم کن

عکسهای مهدی یغمایی

مهدی یغمایی

مهدی یغمایی

مهدی یغمایی

مهدی یغمایی

مهدی یغمایی

عکس پدر مهدی یغمایی

مهدی یغمایی

مصاحبه با مهدی یغمایی

از ابتدا شروع کنیم، شما چگونه خواننده شدید؟

خوانندگی اول از همه داشتن ژنتیک صدا است که تنها چیزی که متاسفانه در کشور ما اصلا مهم نیست. صدا در من وجود داشته است و من از کلاس دوم دبستان با قرائت قرآن شروع کردم و تک خوان گروه سرود‌ها بودم اما بصورت حرفه‌ای خوانندگی را از سال ۱۳۷۷ آغاز کردم که در آن زمان دانشجوی رشتهٔ شیمی دانشگاه شاهرود بودم. در آن زمان توانستم خواننده صدا و سیمای استان سمنان بشوم و فعالیت‌هایم را آغاز کردم.

بهترین و بد‌ترین اتفاق‌های فعالیت شما که در عرصه خوانندگی از آغاز تا به امروز تجربه کرده اید، چه بوده است؟

بیشتر اتفاق‌هایی که داشتم بد بود. نمی‌خواهم ناشکری کنم. من شاکر خداوند هستم اما می‌توانم بگویم اجهاف در حق من زیاد شده است. حتی خیلی‌ها می‌گویند جایگاه تو بیشتر از اینی است که هستی حالا شاید هم کم کاری خودم هم بوده است بدلیل اینکه مشغلهٔ کاری هم کم نداشتم و البته دوستان کم لطف و بی‌مهری هم درکنار من بوده‌اند که می‌توانستند خیلی کمکم کنند ولی با وعده‌های دروغین کارهایی که باید می‌کردند را نکردند و چون من اعتقاد دارم باید پیشرفتم نسبت به تلاش و تواناییم باشد. من فعالیت خوبی داشته‌ام از آن‌ها راضی‌ام. زمانی که خوانندهٔ گروه ژوآن بودم با علیرضا قرایی منش و امیر سزاوارمنش که‌‌ همان موقع‌ها از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸ ممنوع الفعالیت شدم بدلیل پخش موزیک ویدیو‌هایم در شبکه‌های ماهواره‌ای که در آن وقت من نمی‌دانستم این شبکه‌ها غیرمجاز هستند و فکر می‌کردیم کار قانونی انجام می‌دهیم اما بعدا متوجه شدیم که اینطور نیست و از زمان عقب افتادم. امروزه می‌بینیم کسانی که غیرقانونی‌تر عمل کردند راحت‌تر مجوز می‌گیرند و مقصر این‌ها دست‌های پشت پرده هستند.

درباره اوقات فراغتتان بگویید؟

کتاب خیلی می‌ خوانم. مخصوصا کتاب‌ های غزل، بوستان، گلستان، دیوان حافظ، مولانا، کتاب‌ های تقویت فکر و به تازگی هم آموزش نقاشی را شروع کردم.

ازجایگاه امروزی‌ تان راضی هستید؟

من در هرجایگاهی که باشم خدا را شکر می‌کنم اما حقیقتا راضی نیستم. حسود نیستم ولی خیلی وقت‌ها کسانی را می‌بینم که در جایگاهی هستند که آنجایگاه‌ها برای آن‌ها نیست و این مرا ناراحت می‌کند

گفتید به جوان‌ها میدان می‌دهید و اجازه می‌دهید خودشان را نشان دهند. فکر می‌کنید چند درصد خواننده‌ها این کار را می‌کنند؟

کمتر خواننده‌ای پیدا می‌شود که اجازه چنین کاری بدهد و فکر می‌کنم جزو معدود خواننده‌هایی هستم که این ریسک را می‌کنم و بسیار ریسک پذیر هستم. من به جوان‌ها می‌گویم کسانی که در تنظیم کنندگی، ترانه و آهنگسازی استعداد دارند از ان‌ها حمایت می‌کنم و یک ویترین هستم.

نظرات