غذاها و خوردنیهای افزایش دهنده میل جنسی

0

مکملهای طبیعی برای افزایش میل جنسی

بهترین روش برای رفع سرد مزاجی زنان و مردان ، افزایش میل جنسی استفاده از روش های طبیعی و بی خطر است.
عامل خیلی از اختلافات زناشویی در مشکلات جنسی زوجین نهفته است، رابطه جنسی سالم یا ناسالم تاثیر زیادی در روابط زوجین در زندگی زناشویی دارد. یک رابطه سالم جنسی می تواند نقش به سزایی در بهبود روابط زناشویی ایفا کند و بالعکس یک زندگی جنسی ناسالم می تواند زندگی زناشویی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

افزایش میل جنسی

عوامل کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی می تواند به واسطه دلایل مختلفی از جمله افسردگی، استرس، برخی داروهای تجویزی، سطوح کم تستوسترون، اضافه وزن، ورزش بیش از اندازه, روحي رواني، نوع تغذيه، کم تحركی، شرايط آب‌ و هوايي و استفاده از مواد مخدر یا الکل در هر سنی شکل بگیرد.
روش ها و درمان های طبیعی بسیاری وجود دارند که می توانند به بهبود این شرایط کمک کنند. از عوامل تاثیرگذار در کمک به افزایش میل جنسی رژیم مناسب غذایی است.

غذاهایی افزایش دهنده میل جنسی

موادغذای طبیعی افزایش دهنده میل جنسی

ابجو، موز و آووکادو مواد طبیعی هستند که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند جریان خون بیشتری به دستگاه تناسلی برسانند و به طور طبیعی باعث افزایش میل جنسی می شوند.

دارچین

دارچین پوست درختی بسیار معطر است. دارچین را از زمان‌های قدیم به عنوان دارو و غذا استفاده می‌کردند و در حال حاضر از پرمصرف‌ترین ادویه‌های معطر جهان است. خواص دارچین شامل آثار ضددرد، ضدمیکروب، ضدتهوع، … چند اثر ارزنده دیگر است. یکی از خواص دارچین به دلیل طبیعت گرم آن، افزایش‌دهنده قوای جنسی است. دارچین به صورت پودر می‌تواند به اشکال مختلف مصرف شود. مقدار مصرف معمولی و بدون ضرر آن تا ۴ گرم در روز است و بهتر است در ۲ یا ۳ نوبت مصرف شود. مصرف مقدار زیاد آن باعث بی‌خوابی و حرکت تند قلب می‌شود. پودر دارچین را باید در ظروف شیشه‌ای رنگی یا فلزی نگهداری کرد و در آن‌ها را محکم بست تا رایحه آن از بین نرود. همچنین باید آن را از محل گرم و نور آفتاب حفظ کرد چون باعث کاهش و تخریب رایحه آن شده و از آثار آن کاسته می‌شود.

فـلفـل (سبز يا قرمز)

فلفل‌سبز گياهي است كه از ميوه‌هاي آن استفاده مي‌شود. فلفل قرمز نيز همين گياه و ميوه است كه با گذشت زمان و پس از رسيدن كامل فلفل‌سبز تغيير رنگ مي‌دهد و كم‌كم قرمز مي‌شود. فلفل از ادويه‌هاي تند بسيار پرمصرف‌ دنياست كه نقش مهمي در تغذيه داردمهم‌ترين آثاري كه تاكنون در مورد فلفل مطالعه و به اثبات رسيده است شامل آثار ضددرد، رقيق‌كننده خون‌ضدميكروب، ضدسرطان، آنتي‌اكسيدان، ضدنفخ و اسپاسم،و آثار ديگر است.با توجه به طبيعت گرم قابل‌توجه، فلفل داراي اثر افزايش قواي جنسي است و جزو ادويه‌‌هاي محرك محسوب مي‌شود. مصرف فلفل درحد خوراكي بدون عارضه است و فقط ممكن است بعضي‌ها به آن حساسيت داشته باشند. مصرف بيش از اندازه فلفل ممكن است باعث التهابات غشاي مخاطي روده و معده شود.

شنبلیله

یکی دیگر از گیاهانی که برای افزایش سطح تستوسترون استفاده می شود، شنبلیله است. در تحقیقات نشان داده شده است این گیاه باعث کاهش آنزیم تبدیل کننده تستوسترون به استروژن می شود. این تحقیقات در طول دوره ۸ هفته ای بر روی مردان انجام شده است. پس از مصرف شنبلیله در این افراد نتایج زیر حاصل شده است:

افزایش میل جنسی در ۸۱ درصد مردان
بهبود عملکرد جنسی در ۶۶ درصد مردان
سطح انرژی بیشتر در ۸۱ درصد از مردان
بهبود حال عمومی در ۵۵ درصد از مردان

میوه های و سبزیجات افزایش میل جنسی

مصرف سبزی هایی چون تره، پیاز و شاهی به این دسته از افراد توصیه می شود. استفاده از زنجبیل، مربای شقاقل، شلغم، هویج زرد ایرانی (زردک)، نخود و لوبیا (به ویژه نخود) برای رفع بی میلی ناشی از سردی مزاج توصیه می شود. خوردن تخم مرغ عسلی به صورتی که سفیده آن کاملا پخته و زرده به حالت نیم بند باشد نیز برای این مشکل مفید است.

افزایش میل جنسی

ادویه جات مانند جوز هندی و گشنیز

ادویه جات غنی از آنتی اکسیدان هستند و برای سلامتی عمومی و افزایش میل جنسی مفید هستند. تحقیقات منتشر شده در مجله BMC طب مکمل و جایگزین به طور خاص دریافتند که عصاره های جوز هندی و گشنیز باعث افزایش میل جنسی در مردها می شود. گشنیز همچنین در بهبود نفس بد مناسب است.

انجیر

انجیر میوه دلپذیر به دلیل برخورداری از مقادیر بالای اسیدهای امینه میل جنسی شما را شعله ور میکند.مملو از اسیدهای آمینه است. در طب سنتی از این ماده به عنوان تقویت کننده قوای جنسی نام برده شده است.

بادام

بادام غنی از روی، سلنیوم و ویتامین E است و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است که می تواند سلامت جنسی و تولید مثل را بهبود بخشد.

مصرف جینسنگ

دیر زمانی است که جینسنگ در طب سنتی چینی به عنوان یکی از مواد تقویت کننده میل جنسی مورد استفاده قرار می گیرد و برخی مطالعات نشان داده اند که این ماده می تواند به بهبود اختلالات نعوظ و تقویت میل جنسی کمک کند.

افزایش میل جنسی

سایر موارد

گیاهان دیگری که در افزایش قوای جنسی می‌توانند موثر باشند شامل: انار، پسته، خرما، جوز بویا، کنجد، نارگیل، برنج و خارخاسک هستند.

یادآوری

یادتان باشد پیش از مصرف هر گونه دارو یا حتی گیاهانی با خواص دارویی، به ویژه اگر بیماری خاصی دارید و یا دوران درمان را سپری می‌کنید، با پزشکان مجرب و آگاه مشورت کنید.

نظرات