ایده های جالب برای تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز ۹۷

1

ایده های جالب برای تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز ۹۷

تنها چند روز به نوروز باقی نمانده است. نوروز برای ایرانی خبر از نو شدن طبیعت را میدهد و به تبعیت از طبیعت مردم هم سعی میکنن با آمدن نوروز خانه و زندگی خود را با ایده های جدید نو کنند. این روزها بزرگترین دغدغه خانم های ایرانی تغییر دکوراسیون منزل است. ما در این مطلب ایده های جالبی را به شما عزیزان معرفی کرده ایم که میتوانید با کمترین هزینه تغییرات جالبی در دکوراسیون منزل خود بدهید. در ادامه با ما همراه باشید.

ایده‌های برای خانه تکانی و تغییر دکوراسیون

بهترین ایده همیشه برای ایجاد تغییرات در حین خانه تکانی برای عید نوروز ، بهره گرفتن از هوش و سلیقه خود شما است. نیازی نیست که ساعت‌ها در بازار صرف خرید اجناس گران قیمت شود. کافی است با ایجاد تغییرات کوچکی در کوسن، پادری، لیوان‌های دم دستی، روتختی و وسایلی که به صورت روتین از آن‌ها استفاده می‌کنید شاهد تغییرات باشید.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

خریدهای ارزان

اگر به بازار بروید، شاهد خواهید بود که طاقه پارچه‌های که به انتها رسیده‌اند، با قیمت کمتری به فروش می‌رسند. با خرید این گونه پارچه‌ها با تناژ رنگی متفاوت می‌توانید رو تختی چل تیکه و یا کوسن‌های رنگارنگ برای ایجاد تغییرات آماده کنید. همچنین با استفاده از این گونه پارچه‌ها می‌توانید به محیط آشپزخانه جلوه‌ای تازه ببخشید. پیش بند و دم کنی‌های رنگی بهترین گزینه برای این منظور به شمار می‌رود.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

خریدهای ارزان در عید نوروز

دریا را مهمان خانه خود کنید

بدون اینکه هزینه‌ای کنید، می‌توانید از صدف های دریایی برای تزئین محیط منزل خود بهره بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از گوش ماهی آینه، جاشمعی، قاب عکس و هر چیز دیگری بسازید. یا اینکه که با وصل کردن صدف‌ها در کنار هم پرده‌های تزئینی برای آشپزخانه خود آماده کنید که هم جنبه تزئینی دارد و هم اینکه هنر دستی شما را به رخ دیگران می‌کشد.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

ایده‌هایی برای اتاق کودک

اگر ایده‌ای برای ایجاد تغییرات اتاق کودک خود ندارید ما به شما پیشنهادات شگفت انگیزی در این رابطه برایتان داریم. با استفاده از چندین مقوا و مداد رنگی عکس شخصیت‌های کارتونی کودک خود را رسم کنید و برش بزنید، سپس با آویز کردن آن‌ها از سقف اتاق، شاهد نتیجه کار خود باشید. همچنین می‌توانید با یک طناب ساده کنار اتاق برای عروسک‌ها نردبان بسازید و آن‌ها را مرتب کنید. شاید هم علاقه داشته باشید اتاق نوجوان را برای ایام عید آماده کنید. این بار پیشنهاد ما به شما یک تخته سیاه است که فضای اتاق را تغییر می‌دهد. بدون خرید رنگ به راحتی با خرید چند متر برچسب می‌توانید میز کار و کتابخانه را رنگ جدید بزنید.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

سقف آویزهای رویایی

با خرید شاخه گل‌های مصنوعی و ربان‌های تزئینی ارزان قیمت، می‌توانید سقف آویزهای رنگی برای فضای راهرو منزل خود مهیا کنید. نیازی نیست لوسترهای گران قیمت جلوه گر فضای خانه شما باشد. چندین ریسه مروارید و نگین این تغییر را برای شما حاصل خواهد کرد. می‌توانید با چسباندن برچسب‌های تزئینی بر روی دیوار ورودی منزل، محیط را به سبک خود تغییر دکوراسیون و جلوه دهید.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

سقف آویزهای رویایی برای سال جدید

نشیمن، کانون توجه

شکی در این نیست که اتاق نشیمن مرکز توجه و استفاده اعضای خانواده است؛ ما ایده‌هایی برای ایجاد تغییرات برای شما داریم. قاب عکس‌های خانوادگی شاید خیلی تکراری باشد، اما اگر هنوز این ایده را استفاده نکرده‌اید، با تجدید خاطر خانواده خود را شگفت زده کنید. نیازی نیست قاب عکس‌های گران قیمت تهیه کنید. با خرید چند متر کیسه کنفی می توانید قاب عکس‌های دست ساز خود را در فضا مورد استفاده قرار دهید و بسته به سلیقه خود با گل‌های خشک آن‌ها را تزئین کنید. همچنین جابجایی مبل و میز و صندلی ناهار خوری خود گزینه دیگر برای ایجاد این گونه تغییرات به شمار می‌رود. باز سازی و تعمیرات لوازم پر کاربرد در منزل نیز به شما در ایجاد کردن فضای زیبا و نو بسیار کمک می‌کند.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

پرده‌های رنگی و نور پردازی فضا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تغییر در رنگ پرده سبب می‌شود رنگ و نور پردازی فضای داخلی منزل شما نیز تغییر کند. بهترین ایده برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب تغییر رنگ پرده است. استفاده از رنگ‌های شاد به شما روحیه مضاعف می‌دهد. همچنین می‌توانید گلدان‌های خالی و تزئینی خود را با گل‌های طبیعی و چوب‌های خشک پائیزی جلوه‌ای تازه ببخشید. این که بخواهیم برای ایجاد هر ایده هزینه‌های سنگین به خانواده تحمیل کنیم، اصلاً فکر مناسبی نیست. باید با تهیه وسایل با کمترین هزینه، این شگفتی را به اعضای خانواده خود هدیه دهیم.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

سبدهای حصیری و ایده های مدرن

به جای اینکه ظروف کریستالی را روی میزهای اتاق نشیمن و ناهارخوری آشپزخانه قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم از سبدهای حصیری استفاده شود. استفاده از سبد حصیری در گوشه اتاق و چیدن چند کلاف نخ با گل‌های مصنوعی تمام نگاه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین می‌توانید روی میز آشپزخانه خود چندین سبد حصیری کوچک و بزرگ قرار دهید و با میوه، گل و سنگ‌های رنگی تزئین کنید. شاید دوست داشته باشید در کنار میز اتاق نشیمن از سبد‌های حصیری برای جمع و جور کردن روزنامه و سی دی و کنترل‌ها استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

سبدهای حصیری و ایده‌های مدرن برای سال جدید

قالی‌های خود را در انبار بگذارید

این که تمام فضای خانه را در فصل زمستان با فرش و قالی بپوشانید بسیار فکر خوبی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم با شروع فصل بهار قدری به سنگ و سرامیک کف اتاق خود اجازه نفس کشیدن بدهید. برخی از قالی‌های را از روی زمین جمع کنید و منظره‌ای خلوت و خنک را در فضا ایجاد کنید. به راحتی می‌توانید با این کار تغییرات را بدون صرف هیچ گونه هزینه‌ای مشاهده کنید.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

در سال ۹۷ قالی های خود را در انبار بگذارید

وسایل دور ریختنی را دور نریزید

شیشه‌های سس و شیشه‌های نوشابه را نگه دارید. این بار با چند شاخه گل طبیعی و سنگ ریزه داخل آن‌ها را پر کنید؛ این کار سبب می شود گلدان‌های شیشه‌ای ارزان قیمت را در فضای خانه خود داشته باشید. همچنین می‌توانید با سلیقه خود آن‌ها را تزئین کنید و وسایل ریز آشپزخانه را سر و سامان دهید. شاید این شیشه‌ها گزینه خوبی برای نظم بخشیدن به میز کار شما باشد.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

بافتنی‌های زمستانی را جمع نکنید

شما به راحتی می توانید با استفاده از لباس‌های بافتنی شاهد تضاد رنگ در فضا باشید. کوسن‌های دست ساز با لباس‌های بافتنی این مهم را برای شما فراهم می‌کند. خلق ایده‌های نو بدون صرف هزینه، امری است که به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد. قرار دادن وسایل به صورت قرینه را در کنار هم به دست فراموشی بسپارید. چرا که گاهی بی نظمی در چیدمان خود سبب ایجاد تغییر می‌شود. درکنار آباژورهای خود یک سنگ طبیعی قرار دهید و انعکاس نور را در آن شاهد باشید.

تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز

کلام آخر

ایده‌های فوق تنها بخشی از تغییرات ایام نوروز به شمار می‌رود. بدون تردید ذهن خلاق شما به مراتب بیشتر از مطلب فوق به شما برای ایجاد کردن این تغییرات کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید محیط اطراف خود را تغییر دهید و دیگران را شگفت زده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از هنرهای دستی خود برای جلوه دادن به محیط استفاده کنید. این امر سبب می‌شود علاوه بر تغییرات، هنرهای دستی خود را در معرض دید قرار دهید و از تعریف و تمجید دیگران شگفت زده شوید.

منبع : mag.tokamart.com

1 دیدگاه در “ایده های جالب برای تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز ۹۷

  1. آلاچیق گفت:

    I do believe all the ideas you have introduced in your post.

    They are very convincing and will definitely work. Still,
    the posts are too short for newbies. Could you please extend them a little
    from subsequent time? Thank you for the post.

نظرات