روشهای طبیعی درمان زودانزالی در مردان

0

روشهای طبیعی درمان زودانزالی در مردان

درمان زودانزالی : بسیاری از رفتارهای رایج در زندگی روزمرّه باعث سستی کمر می شوند و انزال زودرس را به دنبال دارند؛ از جمله: پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی یا استفاده از خواب افزارهایی با این خصوصیات. عدم عادت به بستن کمر به ویژه در فصول سرد. مصرف الکل، سیگار و … استفاده از وسایل سرمایشی غیر طبیعی مثل کولر. عدم استفاده از وسایل گرمایشی طبیعی مثل کرسی. وضعیت نامناسب بدنی در طول روز به ویژه عادت به نشستن روی صندلی.

باید دانست که زمان طبیعی انزال در مردان بین ۲ الی ۶ دقیقه می باشد که کم تر یا بیشتر بودن آن زودانزالی یا دیر انزالی نامیده می شود . (البته اکثر افراد مبتلا به زودانزالی در جامعه ما زمان انزالشان کم تر از ۳۰ ثانیه می باشد.) و فرد سالم باید بتواند انزال خود را تا ۶ دقیقه کنترل و به تاخیر بیاندازد که برای این کار فرد باید دارای سیستم عصب محیطی و مرکزی طبیعی باشد.

درمان زودانزالی

راههای درمان زود انزالی

۱- روان‌درمانی 

اولین درمان زودانزالی ، روان درمانی است. تلاش برای رسیدن به آرامش، رفع تنش و اضطراب روزانه، استفاده از رایحه خوش در محیطی دلپذیر و مناسب و احترام به انتظار و عقیده طرف مقابل، هنگام فعالیت جنسی و صحبت کردن با همسر و این‌که از او بخواهید به شما در درمان این موضوع کمک کند، ازجمله راه‌های مفید است.

۲- روش تحریک و توقف

یکی از بهترین درمان‌ زودانزالی روش تحریک و توقف است. این روش یک تمرین بسیار خوب و یکی از بهترین درمان‌ها در به تاخیر انداختن انزال است. یک روش دیگر تقویت عضلات ناحیه کف لگن (ناحیه پرینه) است. در این روش فرد باید هر روز چند بار و هر دفعه به مدت چند دقیقه عضلات ناحیه پایین شکم و کف لگن را به صورت پشت سر هم منقبض و سپس شل کند، این روش به مرور به تقویت عضلات ناحیه لگن می‌انجامد و به فرد توانایی بهتری در کنترل انزال می‌دهد.

۳- افزایش فعالیت بدنی

زیرا با فزایش فعالیت بدنی جریان خون افزایش می یابد و نیز باعث افزایش مقدار سروتونین در خون شده که در به تاخیرانداختن انزال موثر است.

۴- طب سنتی

طب سوزنی با مکانیسم‌های مختلفی ازجمله ایجاد آرامش، تنظیم کردن ترشح هورمون‌های مردانه و تند یا کند کردن جریان خون ناحیه آلت تناسلی نیز می‌تواند روش درمانی بسیار موثری در درمان زودانزالی یا سایر اختلالات جنسی باشد. بادکش‌گذاری ناحیه کمر و شکم، گرم کردن نقاط خاص طب سوزنی ناحیه زیر شکم با گیاه موکسا نیز مفید است. آموزش طب فشاری (شامل فشار دادن نقاط خاصی در گوش، کف دست و پا و زیر شکم توسط خود بیمار) نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

درمان زودانزالی

درمان زودانزالی با گیاهان دارویی

۱- روغن زیتون

روغن زعفران یا سیاه دانه و یا اسفند را بین مقعد تا زیر بیضه ها و کناره های داخلی ران پا بمالید و ۲ دقیقه آرام ماساژ دهید تا موضع گرم شود و روغن سریع تر جذب ماهیچه PC شود و سپس به مدت ۷ دقیقه ماهيچه‌ PC را سفت و شل کنيد ( در اين مرحله باید به شکل انقباظ و انبساط ماهيچه بدون استفاده از انگشتان دست و ارادی اين کار را انجام دهيد که برای این کار به مقعد و ماهیچه PC فشار بیاورید و رها کنید که کاری بسیار آسان است ) البته در صورت خسته شدن کمی استراحت کرده و دوباره این کار را ادامه دهید و بعد از اتمام ۷ دقیقه، ۳ دقیقه همانطور که نشسته اید، سعي کنيد با انقباض و انبساط شدید تر ماهيچه ‌pc آلت خود را حرکت دهيد. چنانچه لخت باشيد، مي توانيد حرکت آلت خود را ببينيد، البته براي اين تمرين نيازي نيست که لخت شويد يا اينکه به نعوظ برسيد. در این ۳ دقیقه در هر بار فشار تا آنجا که مي توانيد ماهيچه pc را در حالت فشار نگه داريد و بعد آنرا رها کنيد. تا کنترلتان بر روی آن بیشتر شود.

که در کل برای تقویت ماهیچه PC باید یک ماه هر روز ۱۲ دقیقه وقت بگذارید که بهتر است شب ها این کار انجام شود و به ترتیب ابتدا فضای بین مفعد و بیضه ها را با روغن زعفران یا سیاه دانه و یا اسفند ماساژ داده و سپس به صورت ارادی و بدون تماس دست با انقباض و انبساط ماهیچه آن را تقویت نموده و به جذب روغن سرعت دهید.

۲- روغن سیاه دانه

یک شب در میان عضلات دور ستون فقرات را بالاخص محل چهاربند (گودی کمر ) را با روغن سیاه دانه ماساژ داده و ۱۰ دقیقه بادکش نمائید.(۱۵ جلسه)

با این کار باعث افزایش خون رسانی به اعصاب خارج شده از مهره های T12 تا L5 می شویم و این کار باعث تقویت اعصاب محیطی منطقه و پاکسازی سودا از جوانب آن ها می شود و نیز باعث افزایش اکسیژناسیون موضعی و گرم شدن موضع و جذب موضعی روغن سیاه دانه سوء مزاج اعصاب رفع گردیده و نیز با این کار اسپاسم های عضلانی محل چهاربند رفع شده و فشار از روی اعصاب برداشته می شود.

۳- صبح ناشتا یک لیوان شیر داغ + یک زرده تخم مرغ خام + نصف قاشق چای خوری زنجبیل + ۲ قاشق غذاخوری عسل (به مدت ۷ روز پیاپی)

این دارو هرچند که جایگاه داروی پایه زودانزالی را ندارد لکن به عنوان درمان مکمل از آن می توان استفاده نمود این نوشیدنی، بسیار معروف می باشد و معمولا برای درد گودی کمر از قدیم الایام حتی توسط مردم عام تجویز می شده است. که ترکیب عسل و زنجبیل جهت تقویت اعصاب و تحریک می باشد و از ترکیب شیر و زرده تخم مرغ ماده ی لزجی ایجاد می شود که به خاطر غلظتی که در منی ایجاد می کند به درد ما می خورد و …

۴- معجون زنجبیل

۵/ ۲ گرم زعفران، ۱۰ گرم زنجبیل و ۱۰۰ گرم شکر، همه را مخلوط کرده و نرم بسایید، بعد با ۲۵۰ گرم عسل ترکیب کنید و صبح، ظهر و شب و هر مرتبه یک قاشق شربت‏خورى از آن را میل کنید.

۵- دیگر داروهای گیاهی

هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبرهندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان انزال زودرس است. نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. خوردن عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است.

درمان زودانزالی

خوراکیهای درمان زودانزالی

تخم مرغ + پیاز + پودر انبه یا آبگوشت نخود و …

خوراکیهایی که برای زودانزالی خوب نیستند

بیمار بهتر است در طی درمان از مصرف موادی که برای مغز و اعصاب مفید نیستند اجتناب نماید مانند آب بسیار سرد، ترشی ها، سرکه، آب لیمو و غذاهای بسیار سرد مانند مرغ و ماهی هورمونی و …

خوردن خوراکی های ترش به انزال سرعت می بخشد که از آن برای درمان دیرانزالی استفاده می شود و از این رو در شب های همبستری به هیچ وجه از خوراکی های ترش استفاده نکنید.

درمان زودانزالی

 

 

نظرات