شهرهای مناسب برای سفر در عید نوروز ۹۷

1

شهرهای مناسب برای سفر در عید نوروز ۹۷

سفر در عید نوروز : خوشبختانه در کشوری زندگی می کنیم که در زمینه مناطق دیدنی، تاریخی، طبیعی و آب و هوایی بسیار غنی و متنوع می باشد و با یک برنامه ریزی دقیق و کامل می توانید به هر منطقه ای که دوست دارید سفر کنید. از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال ایران دارای مناطق دیدنی زیادی است که می تواند برای هر کسی شگفت انگیز باشد. از جنگل های انبوه و بی نظیر شمال گرفته تا سواحل خلیج فارس و فرهنگ مردمی خاص. به جرات می توان گفت هر استان ایران دارای چندین جاذبه دیدنی می باشد. به طور کلی می توان گفت با هر سلیقه ای که داشته باشید می توانید یک مقصد مورد نظر را انتخاب نمایید.

مشهد

مشهد نه تنها در ایام نوروز، بلکه در تمام طول سال مملو از جمعیتی است که بسیاری از آنها ساکنان شهر نیستند و به قصد زیارت حرم امام رضا (ع) به این شهر آمده اند. در ایام نوروز نیز، این جمعیت به حداکثر خود می رسد؛ حتی بیشتر از ایام مناسبت های مذهبی. زیرا تعطیلات نوروز، بسیار طولانی تر است و بسیاری از افراد تنها در همین زمان می توانند شرایط لازم را برای سفر به این شهر و زیارت فراهم کنند. بنابراین چه بهتر است کسانی که در ایام دیگر سال نیز می توانند به این شهر سفر کنند، زمان دیگری را برای این کار انتخاب کنند، زیرا شلوغی مشهد در روزهای نوروز در مواردی بیش از حد تحمل بوده و تردد در سطح شهر و به خصوص در راه های منتهی به حرم، با سختی فراوانی همراه است.

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

یزد

از ویژگی های مهم معماری یزد باید به بافت سنتی دست نخورده این شهر اشاره نمود. یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی دنیا ثبت شده است. یزد به معنی پاک و مقدس می باشد و دارای معابد تاریخی زیادی هم است. این معابد نشان دهنده پرستش خدا در زمان های قدیم در این شهر می باشند. اماکن تاریخی و دیدنی یزد عبارتند از: مسجد کبیر، مسجد امیر چخماق، خانه ملک التجار، برج ساعت، باغ دولت آباد و … که تنها بخشی از دیدنی های یزد محسوب می شوند. که علتی برای سفر در عید نوروز به این شهر است.

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

اصفهان

اصفهان یک شهر فرهنگی و تاریخی است که بعد از مشهد دومین شهر گردشگرپذیر ایران به حساب می‌آید. اصفهان به واسطه نقش و نگارهای فیروزه‌ای رنگ گنبدهای مساجدش، نگین فیروزه‌ای جهان لقب گرفته و نصف جهان خطابش می‌کنند.

اصفهان به سبب قرار گرفتن در مرکزی‌ترین ناحیه ایران آب و هوایی گرم و خشک دارد بنابراین بهترین زمان برای سفر در عید نوروز به این شهر باستانی است که هوایی مطبوع و پاکی دارد اما شاید آن چیزی که کمی برای شما آزار دهنده باشد شلوغی و ترافیک هایی است که به واسطه هجوم مسافران نوروزی در اصفهان ایجاد شده است که البته آن هم به لذت قدم زدن در میدان نقش جهان اصفهان می‌ارزد.

سی و سه پل، یكی‌ از شاهكارهای‌ معماری‌ و پل‌ سازی‌ ایران‌ و جهان، زاینده رود مهم‌ترین‌ رودخانه‌ مركز فلات‌ ایران، عمارت‌ عالی‌قاپو، نمونه ‌منحصربه ‌‌فردی‌ از معماری‌ كاخ‌های‌ عهد صفویه، آتشگاه‌ كوه‌ سنگی، كهن‌ترین‌ میراث‌ باقی‌ مانده‌ تاریخی‌ اصفهان، منار جنبان‌، مشهورترین مناره متحرک جهان، میدان نقش جهان یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دنیا، پل‌ خواجو (شاهی‌)، كاخ‌ چهل‌ ستون‌، هشت بهشت، کوه صفه، باغ پرندگان، مسجد شیخ لطف الله و کلیسای وانک از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری در اصفهان محسوب می‌شوند.

اگر عاشق هنر و صنایع دستی هستید بازار اصفهان بهترین مکان برای سیر و سیاحت است تا در خلال تماشای یک اثر تاریخی به مقصود خود برسید. هرچند گردش و تماشای اصفهان گشنگی و تشنگی نمی‌شناسد اما اگر خواستید دلی از عزا در بیاورید حتما بریانی اصفهان را تجربه کنید و طعم بی نظیر آن را بچشید.

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

بوشهر

وقتی قصد سفر در عید نوروز به شهر جنوبی ایران را دارید نمیشود گفت برای سواحل زیبای خلیج فارس و آب وهوای دلنشین بهار این منطقه انتخاب نکردید . بوشهر و بوی ماهی های تازه و نسیم بهاری در کنار بندر روح و روان تان را تازه می کند. بندری که تاریخش به دوره ساسانی و اردشیر ساسانی که سنگ بنای این بندر و شهر را نهاده که تا امروز بند بوشهر شناخته می شود البته مرهون زحمات نادرشاه افشار برای ساخت بندری تجار است.
دیدار از ریشهر، آب انبار قوام، خانه قاضی، عمارت ملک، گوردختر، عمارت دهدشتی، مدرسه گلستان، امامزاده عبدالمهیمن، قبر ژنرال انگلیسی، آرامگاه اصفهانی، معبد خدادریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه هندی ها، کنیسه یهودیان، قبرستان انگلیسی ها و عمارت حاج رییس را از دست ندهید.

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

شیراز

شیراز را میتوان شهر بهارنارنج و باغ های دلگشا و سفر در عید نوروز نام برد . شهری که پر از مسجد و خانه های قدیمی است که نمی توان بدون دیدن‌ آنها شیراز را ترک کرد. حافظیه و سعدیه و همه شهر به آلبوم عکسی دیدنی می‌ماند.

شکوه و زیبایی جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شیراز را می‌توان به آتشکدهٔ صمیکان، آرامگاه حافظ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خان، باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ چهل‌تن، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌تن، خانه صالحی، چاه مرتاض علی، حمام باغ نشاط، عمارت باغ ایلخانی، عمارت باغ نشاط، عمارت دیوانخانه، عمارت کلاه‌فرنگی باغ نظر، مسجد نصیرالملک، قصر ابونصر، قلعهٔ کک‌ها، مدرسهٔ آقاباباخان، مدرسهٔ خان، موزهٔ پارس، موزهٔ هفت‌تنان، نقش برجسته بهرام در برم دلک اشاره کرد. از جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز می‌توان به آبشار کوهمره سرخی، برم‌دلک، پارک قلعه‌بندر، پارک ملی بمو، باغ پرندگان شیراز، پیربناب، چشمهٔ جوشک، چشمهٔ خارگان، چشمهٔ ریچی، دریاچهٔ دشت ارژن، دریاچهٔ مهارلو، رکن‌آباد، رودخانهٔ قره‌آغاج، روستای قلات، کوه سبزپوشان، گردشگاه آتشکده، گردشگاه چاه‌مسکی، گردشگاه چشمه سلمانی و گردشگاه هفت‌برم نام برد.

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

رشت

رشت زیباترین مقصد برای مسافرت در نوروز میتوان یاد کرد. مگر میشود با فرا رسیدن بهار به سر سبزترین نقطه کشور نرفت . رشت با آب وهوای معتدل ، مردمی خون گرم و مهمان نواز مقصد و سفری خاطره انگیزه را برای شما ایجاد خواهد کرد. با سفر به رشت می توان از طبیعت این شهر بهره برد با وجود دریا جنگل که نوید آب و هوای پاک را برای شما خواهد . اما این شهر در نوروز جز مناطق شلوغ برای سفر خواهد بود .
با برخی از جاذبه های گردشگری گیلان آشنا می شویم : ماسوله,باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی رشت,سد و دریاچه سقالکسار,خانه میرزا کوچک خان جنگلی,موزه میراث روستایی,پارک جنگلی سراوان,بقعه دانای علی,تالاب انزلی,قلعه رودخان فومن,جنگل اسالم
شیطان کوه و بام سبز لاهیجان,آبشار لونک,منطقه آزاد انزلی,ساحل حاجی بکنده.

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

سفر در عید نوروز

1 دیدگاه در “شهرهای مناسب برای سفر در عید نوروز ۹۷

  1. ali گفت:

    با تشکر

نظرات