مدلهای دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن ۹۷ – ۲۰۱۸

0

مدلهای دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن ۹۷ – ۲۰۱۸

دکوراسیون پذیرایی : نشیمن در واقع فضایی است برای دور هم بودن، گرم شدن در کنار شومینه و بخاری یا تماشای تلویزیون. البته بیشترین کاربرد آن گپ و گفت های خانوادگی است. شما قرار نیست در این فضا یوگا انجام دهید یا پشتک وارو بزنید.

اتاق نشیمن علاوه بر زیبایی باید محیط مناسبی برای استراحت افراد باشد. فاکتورهایی مانند نور مناسب, چیدمان مناسب مبلمان ها, کاربرد رنگ ها, استفاده از وسایل تزیینی, استفاده از مدل پرده های مختص سالن پذیرایی و … در دکوراسیون نشیمن اهمیت ویژه ایی دارند.

دکوراسیون پذیرایی

نکات مهم در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

نورپردازی

نور مناسب اتاق پذیرایی علاوه بر زیبایی فضا موجب دلنشین شدن فضای خانه می شود. استفاده از پنجره هایی با اندازه های مختلف و یا نورپردازی سقف ها و … نمونه هایی از نورپردازی دکوراسیون داخلی می باشند.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

چیدمان مبلها

از آن جایی که امروزه تقریبا در تمام خانه ها, مبلمان ها در اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده می شوند, نحوه چیدمان این وسایل اهمیت بسیاری دارد. امروزه انواع مبلمان منزل با طراحی های شیک و زیبا تولید می شوند که با استفاده از آن ها می توان زیبایی اتاق نشیمن را دو چندان نمود. مبلمان را در ردیف جلوی دیوار‌ها قرار ندهید، آن‌ها را کمی به سمت مرکز فضا بیاورید و نزدیک‌تر به هم به صورت گروهی بچینید. اینجا اتاق نشیمن است نه ایستگاه اتوبوس! میهمانان شما برای گفت: وگویی دوستانه و گرم، نیاز دارند که به هم نزدیک‌تر باشند.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

به هم ریختگی

جلوی شلوغی و به هم ریختگی را بگیرید. تعیین کنید که وجود چه عناصری در دکوراسیون اتاق نشیمن ضروری است و تنها آن‌ها را در طراحی خود بگنجانید؛ وسایل و اشیاء غیرضروری و بلا استفاده را از فضا خارج کنید، زیرا سبب به هم ریختگی و شلوغی فضا می‌شوند و نمی‌گذارند دکوراسیونی ایده آل داشته باشید. هرج و مرج و شلوغی دشمن دکوراسیون‌های شیک و جذاب است.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

اندازه اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن خانه خود حتی اگر کوچک باشد، حداقل باید برای ۶ نفر صندلی و فضای نشستن تدارک ببینید. اگر اتاق نشیمن خانه شما بزرگ و وسیع است، توصیه می‌کنیم چیدمان مبلمان و فضاهای گفت: وگو را به دو یا سه گروه با تعداد نفرات متنوع افزایش دهید. برای مثال، یک ست مبلمان ۶ نفره را در قالب یک گروه و یک نیم ست ۲ یا ۴ نفره را در قالب یک گروه دیگر تدارک ببینید. تعداد مبل‌ها در هر گروه چیدمان، به میزان فضای اتاق شما بستگی دارد.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

قالیچه ها

فضای گفت و گو و فضای نشیمن را با کمک قالیچه‌های منطقه‌ای تعریف و تفکیک کنید. قالیچه‌های منطقه‌ای چه ساده باشند و چه طرح دار، گزینه بسیار خوبی برای تعریف قسمت‌های مختلف فضا هستند. ضمن اینکه چاشنی دکوراسیون هر قسمت نیز محسوب می‌شوند.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

پرده ها

به طور کلی پرده‌ها، زمانی که هم رنگ پارچه‌های قطعات بزرگ مبلمان موجود در دکوراسیون فضا باشند، جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون می‌بخشند و اتحاد و انسجام در چیدمان پدید می‌آورند.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

کفپوش

بهتر است رنگ کفپوش، مقداری از رنگ دیوار‌ها تیره‌تر باشد. در این صورت دکوراسیون فضا ثبات پیدا می‌کند و جلوه‌ای متعادل‌تر به خود می‌گیرد.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

گیاهان

با اضافه کردن گیاهان به دکوراسیون اتاق نشیمن، شادابی و زندگی را به دکوراسیون ببخشید و فضای اتاق نشیمن خود را سرشار از طراوت و شادی کنید.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

اکسسوری ها

اکسسوری‌های مناسب و کافی را حتما در دکوراسیون اتاق نشیمن خود بگنجانید. اکسسوری‌ها مکمل دکوراسیون هستند و به آن هویت می‌بخشند. اکسسوری‌های کوچک به شکل گروهی زیباتر خودنمایی می‌کنند، اما مراقب باشید که استفاده بیش از حد از اکسسوری‌ها سبب شلوغی و به هم ریخته به نظر رسیدن جلوه دکوراسیون نشوند. بین به هم ریختگی و استفاده از اکسسوری به میزان مناسب در دکوراسیون، مرز باریکی وجود دارد.

دکوراسیون پذیرایی

مدل دکوراسیون پذیرایی

   دکوراسیون پذیرایی

 

نظرات